Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Skoda Yeti: Παίζοντας με τα θηρία…

Skoda Yeti: Παίζοντας με τα θηρία…

Οι Τσέχοι δεν το φωνάζουν αλλά η απόφαση θεωρείται ειλημμένη! Από το 2007 το Yeti θα κυκλοφορεί με κίνηση στους εμπρός τροχούς, κινητήρες VW και τη γνωστή γερμανική ποιότητα.

James Foxall / Auto Express

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την αποδοχή του νέου Skoda Yeti από το κοινό, όπως αποδείχθηκε στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης. Το μικρό SUV αποτέλεσε ένα από τα «αστέρια» της έκθεσης, δίνοντας παράλληλα σε όλους εμάς μια ιδέα για τα μελλοντικά σχέδια της μεταμορφωμένης τσεχικής εταιρείας.

Είναι, ωστόσο, σωστό να αποκαλείται SUV -με τη στενή έννοια του όρου, αυτή των off-road οχημάτων- ένα μοντέλο με κίνηση στους εμπρός τροχούς; Δεν ακούγεται παραπλανητικό; Η αλήθεια είναι ότι δεν οδηγήσαμε το Yeti στις δυσκολότερες συνθήκες που θα μπορούσαμε, ωστόσο η απόσταση από το έδαφος για κάτι τέτοιο είναι αρκετή, ενώ η μπροστινή κίνηση με τα κατάλληλα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι επαρκής για τις περισσότερες off-road διαδρομές.








Η άποψή μας

Το Yeti είναι κάτι περισσότερο από ένα άγριο πρωτότυπο με περίεργο όνομα. Η Skoda εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο παραγωγής του και εμείς πιστεύουμε ότι θα είναι τρελή αν δεν προχωρήσει. Ο θάλαμος επιβατών είναι ένα μόνο από τα πολλά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου ενώ η ορατότητα και η διαδρομή των αναρτήσεων θα κάνουν τη ζωή σας ευκολότερη από οποιοδήποτε άλλο soft-roader.


Το όνομα επίσης είναι λίγο παραπλανητικό, αφού το νέο Skoda δεν είναι ούτε τριχωτό, ούτε τρομακτικό όπως ο χιονάνθρωπος των Ιμαλαϊων -αυτό σημαίνει η λέξη Yeti! Στην πραγματικότητα είναι πολύ όμορφο για «κτήνος». Το μοντέλο βασίζεται στο δάπεδο του Fabia, όπως και το MPV Roomster που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο. Μοιράζεται επίσης και τις «τετράγωνες» γραμμές που δεν μοιάζουν με εκείνες του -μικρότερου- Fiat Panda 4×4.

Στο μπροστινό τμήμα, τα φώτα ομίχλης είναι πιο ψηλά τοποθετημένα ώστε να είναι καλύτερα προστατευμένα.

Επιπρόσθετα, οι μπροστινές κολόνες εκτείνονται μέχρι τις ράγες οροφής και, σε συνδυασμό με το λευκό χρώμα της οροφής, δίνουν μία όμορφη νότα.



Αν και το Yeti δείχνει «ογκώδες», είναι εύκολο να βρεθείς πίσω από το τιμόνι του, καθώς τα καθίσματα είναι τοποθετημένα χαμηλά. Ο πίνακας οργάνων είναι πολύ καλά διατεταγμένος, με το στροφόμετρο να βρίσκεται μεταξύ του ταχύμετρου και του υπολογιστή ταξιδίου. Η κεντρική κονσόλα έχει δανειστεί τις κάθετες μπάρες του Audi TT ενώ υπάρχει και φορητό σύστημα πλοήγησης.






Πίσω από το τιμόνι η ορατότητα είναι εξαιρετική, χάρη στις λεπτές μπροστινές κολόνες ενώ το Yeti είναι τυπικό Skoda με καλή θέση οδήγησης και σωστή εργονομία. Οι επιλογές στους κινητήρες ξεκινούν από τα 1.600κ.εκ. και φτάνουν μέχρι τα 2.000κ.εκ., περιλαμβάνοντας φυσικά και σύνολα diesel όπως το TDi 1,9 λίτρων.

Η Skoda προσπάθησε να κρατήσει μυστικό πόσο απέχει αυτό το πρωτότυπο από την έκδοση παραγωγής, αλλά μπορούμε να σας πούμε με βεβαιότητα ότι το Yeti προσφέρει πολύ καλή άνεση, χάρη στη μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης.



Τα ελαστικά εξασφαλίζουν πολύ καλή πρόσφυση, ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν εξαιρετικά. Και βέβαια όπως περιμένεις από ένα πρωτότυπο μοντέλο, έτσι και στο Yeti υπάρχουν αρκετές καινοτομίες.

Οι υαλοκαθαριστήρες αναπαύονται στο εσωτερικό των μπροστινών κολονων και καθαρίζουν το παρμπρίζ μετακινούμενοι σε ράγες στο πάνω και στο κάτω άκρο του παρμπρίζ, ενώ έξυπνο είναι και το σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου.

Το πίσω τζάμι ανοίγει, ενώ ταυτόχρονα το κάτω τμήμα της πίσω πόρτας μετακινείται σε οριζόντια θέση. Με το πάτημα ενός διακόπτη, η πινακίδα κυκλοφορίας πέφτει ώστε να είναι εμφανής και οι ράγες ανοίγουν δεξιά και αριστερά, ώστε τα ποδήλατα να μπορούν να στερεωθούν με ασφάλεια ενώ ένα κάλυμα «σφραγίζει» το χώρο αποσκευών.



Όσο για την ημερομηνία κυκλοφορίας του, οι ιθύνοντες της Skoda δήλωσαν πως βρίσκονται ένα βήμα πριν από την παραγωγή του μοντέλου που αναμένεται το 2007. Αν τελικά συμβεί, θεωρείστε σίγουρο ότι το Yeti θα κάνει τεράστια εντύπωση, μάλλον περισσότερη από εκείνη που προκάλεσε στην έκθεση της Γενεύης, πριν δύο μήνες.




Auto Express

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο