Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ford Fiesta ST: Στα χρώματα του πολέμου

Ford Fiesta ST: Στα χρώματα του πολέμου

Το ταχύτερο και συγχρόνως ισχυρότερο Fiesta παραγωγής βάζει φωτιά στην αρένα των γρήγορων supermini, τόσο με τις ικανότητες όσο και με την τιμή πώλησής του.

Νίκος Μαρινόπουλος

Αν και άνοιξη, το κλίμα στην κατηγορία των γρήγορων supermini φαίνεται πως έχει ζεσταθεί για τα καλά. Μερικές μόλις εβδομάδες πριν κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά η turbo έκδοση του Mitsubishi Colt, το ενδιαφέρον των γρήγορων -και όχι μόνο- οδηγών στρέφεται στο Ford Fiesta ST το οποίο πραγματοποίησε την πρώτη του ελληνική εμφάνιση στο αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών.

Βέβαια, το Fiesta ST απευθύνεται στο ευρύ κοινό και το φυσικό του περιβάλλον δεν είναι άλλο από τους δρόμους. Ωστόσο, η πίστα είναι προφανώς το κατάλληλο μέρος για να διαπιστώσει κανείς τις αρετές του πιο γρήγορου Fiesta, από την εποχή του XR2. Στην πίστα των Σερρών, λοιπόν, μας περίμεναν πέντε ST, βαμμένα στα χρώματα του πολέμου -κόκκινο, μπλε και άσπρο. Αν ο υποψήφιος αγοραστής ενός ST το επιθυμεί, μπορεί να παραγγείλει το ST και με διπλή λευκή λωρίδα, η οποία διατρέχει από άκρη σε άκρη το αμάξωμα χαρίζοντας του αγωνιστική εμφάνιση, χωρίς όμως για την ώρα να είναι γνωστό ακόμα το επιπλέον κόστος.

Όσοι πάντως δεν θέλουν να γίνονται το επίκεντρο της προσοχής στον δρόμο σίγουρα θα προτιμήσουν την κανονική έκδοση του αυτοκινήτου με την απλή βαφή. Αρκετοί, ίσως βρουν την εμφάνιση του ST περισσότερο διακριτική απ ότι θα περίμεναν αλλά προφανώς οι σχεδιαστές της TeamRS δεν θέλησαν να προχωρήσουν περισσότερο κάνοντας το να μοιάζει με RS.

Αλλωστε, οι ιθύνοντες της Ford δεν έχουν αποκλείσει το ενδεχόμενο της εμφάνισης ενός ισχυρότερου Fiesta στο μέλλον με τα διακριτικά RS. Έτσι, τα εξωτερικά στοιχεία που διαφοροποιούν το ST από τις υπόλοιπες εκδόσεις έχουν να κάνουν με τους σπορ σχεδίασης προφυλακτήρες, τους διαφορετικούς προβολείς ομίχλης, την μεγαλύτερη εισαγωγή του αέρα με την πλεχτή γρίλια, τα φαρδύτερα μαρσπιέ και την αεροτομή στο πίσω μέρος.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές κυμαίνονται σε επίσης ήπιους τόνους καθώς το ταμπλό διαφοροποιείται κυρίως στις πινελιές αλουμινίου στον επιλογέα ταχυτήτων, στο τιμόνι και στον πίνακα οργάνων. Πριν όμως η ματιά σου εντοπίσει όλα τα παραπάνω σίγουρα έχει περάσει από τα όμορφα bucket καθίσματα τα οποία συνδυάζουν δέρμα και ύφασμα.

Καθισμένος στο αριστερό κάθισμα παίζεις με τις πολλαπλές θέσεις ρύθμισης, διαπιστώνοντας ότι το τιμόνι μετακινείται μόνο σε ύψος. Γυρίζεις τη μίζα και ήδη από τον ήχο στο ρελαντί θυμάσαι τα λόγια των ανθρώπων της Ford, σχετικά με τις αλλαγές στο σύστημα εξαγωγή και την νέα εξάτμιση -με τον αγωνιστικό ήχο-, που έχει εξελιχθεί ειδικά για το μικρότερο ST.

Από τις πρώτες, κιόλας, στροφές γίνονται αντιληπτά δύο σημεία που διαφοροποιούν το ST από τα συμβατικά Fiesta. Ο επιλογέας ταχυτήτων, που είναι και πιο κοντός σε μήκος, είναι πιο σβέλτος και η αίσθηση που κουμπώνει ακόμη καλύτερη. Επίσης, ο λόγος της κρεμαγιέρας έχει κοντύνει -10% σύμφωνα με την Ford- με αποτέλεσμα το τιμόνι να είναι πιο γρήγορο και άμεσο.

Ανεβάζοντας ρυθμό και φτάνοντας κοντά στο όριο, το Fiesta ST αποκαλύπτει τις αρετές του. Τους πρώτους γύρους τους κάναμε με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας στην θέση on. Η λειτουργία του είναι αρκετά διακριτική και όσοι θέλουν να κινηθούν στο δρόμο εκ του ασφαλούς, θα τους φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο. Ωστόσο, οι συνθήκες της πίστας σου επιβάλλουν να απενεργοποιήσεις το ESP.

Με το Fiesta ST να κινείται πλέον αποδεσμευμένο από τα ηλεκτρονικά συστήματα, γύρο με το γύρο διαπιστώναμε για ακόμα μια φορά την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Ford σχετικά με το set-up της ανάρτησης, στοιχείο που χαρακτήριζει όλη την γρήγορη γκάμα της Ford. Ευτυχώς, στην πίστα -για τους ελληνικούς δρόμους δεν έχουμε ακόμα άποψη- το ST φορώντας ελαστικά της σειράς Zero Nero της Pirelli δεν αποδείχθηκε τελικά τόσο ουδέτερο όσο μας φάνηκε στην πανευρωπαϊκή παρουσίασή του στην Ιταλία.

Κατά την είσοδο σε στροφή, το ST αποδεικνύεται διασκεδαστικό αφού σου επιτρέπει να το τοποθετήσεις με διάφορους τρόπους, όπως με μια μικρή τιμονιά μετατοπίζοντας το φορτίο στο πίσω άξονα, αφήνοντας το γκάζι ή χαιδεύοντας το φρένο. Δεν θα πρέπει όμως σε καμία περίπτωση να αγνοήσουμε πως αυτή την εικόνα την αποκομίσαμε στην πίστα όπου κινείται κανείς με ασφάλεια και αναπτύσσει υψηλή τελική αχύτητα.

Με αναλογία 7,65 κιλά στον ίππο και σε συνδυασμό με το πολύ καλό στήσιμό του, ακολουθώντας τις σωστές γραμμές το αυτοκίνητο καταφέρνει να κινείται με γρήγορο ρυθμό μέσα στην πίστα. Το δίλιτρο μοτέρ των 150 ίππων, το οποίο βασίζεται σε αυτό του Mondeo, διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του και με αρωγό την κοντή κλιμάκωση του ενισχυμένου κιβωτίου ταχυτήτων, διαθέτει αρκετή δύναμη την ώρα που την χρειάζεται. Η αλήθεια πάντως είναι πως ο κινητήρας του ST σε κερδίζει περισσότερο με την γραμμικότητά του καθώς δεν μπορεί να πει κανείς πως διαθέτει το εκρηκτικό -λόγω turbo- ταμπεραμέντο ή τις ταχύτερες ρεπρίζ ενός Seat Ibiza FR.

Και μια που αναφερθήκαμε στον ανταγωνισμό, θα πρέπει να πούμε πως, αν και δίλιτρο, το ST διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά έναντι 18.526 ευρώ. Η τιμή πώλησής του κρίνεται άκρως δελεαστική καθώς το τοποθετεί περίπου 400 ευρώ πιο κάτω από το Seat Ibiza FR ενώ τα Mini Cooper S, Peugeot 206 RC, Renault Clio Sport και smart forfour brabus φαίνονται αρκετά μακρινά καθώς η τιμή τους κυμαίνεται λίγο πάνω ή λίγο κάτω από τα 25.000 ευρώ.

Ένα από τα μοντέλα που μπορούν να πιέσουν το Fiesta ST, είναι το Colt CZT, το οποίο στην περίπτωση που κυκλοφορήσει με τιμή πώλησης κοντά σε αυτή του Ford, τότε το ιαπωνικό μοντέλο έχει ακόμα ένα πλεονέκτημα καθώς ο κυβισμός του δεν ξεπερνά τα 1.500κ.εκ. Ξέχωρα όμως από το τι διεκδικεί η κάθε πρόταση, το θέμα είναι πως το τελευταίο διάστημα οι οδηγοί που αναζητούν κάτι παραπάνω έχουν πλέον να επιλέξουν ανάμεσα σε αξιόλογες προτάσεις με διαφορετικό χαρακτήρα, ικανές να καλύψουν κάθε απαίτηση.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο