Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Chevrolet Matiz: Νέο όνομα, νέες φιλοδοξίες

Chevrolet Matiz: Νέο όνομα, νέες φιλοδοξίες

Με περισσότερο στιλ εντός και εκτός, καλύτερη οδική συμπεριφορά και οικονομικότερους κινητήρες το φθηνότερο mini της αγοράς δείχνει πως έχει ωριμάσει.

Νίκος Μαρινόπουλος

Μπορεί να είναι το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Chevrolet, ωστόσο είναι το σημαντικότερο για την εύρυθμη -οικονομικά- λειτουργία της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας· θυμηθείτε πως πίσω από τα χρυσαφί σήματα υπάρχει ακόμα η Daewoo. Βλέπετε, τις πωλήσεις που έχει σημειώσει το Matiz δεν τις έχει καταφέρει κανένα άλλο μοντέλο της εταιρίας στην ευρωπαϊκή αγορά. Χαρακτηριστικό είναι άλλωστε ότι διεθνώς, η πρώτη γενιά του μοντέλου μετρά ήδη περισσότερους από 1,3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες.



Οι ιθύνοντες της εταιρίας προβλέπουν πως το μικρό -πλέον- Chevrolet θα έχει ακόμα μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό. Και γιατί όχι, αφού το νέο τους μοντέλο -το δεύτερο μετά το Aveo με τα διακριτικά της φίρμας- διαθέτει όλα τα στοιχεία για να συγκινήσει τον υποψήφιο αγοραστή. Πρώτο και καλύτερο, ο σύγχρονος σχεδιασμός του ο οποίος πλησιάζει περισσότερο τις προτιμήσεις του ευρωπαίου οδηγού.



Χωρίς την βοήθεια του G.Giugiaro, του δημιουργού της πρώτης γενιάς, το σχεδιαστικό τμήμα της GM Daewoo έκανε αυτό που έπρεπε. Πολύ έξυπνα αντικατέστησε τα παλιομοδίτικα, πλέον, φωτιστικά σώματα και με πιο έντονες νευρώσεις στις μεταλλικές επιφάνειες τόνισε ακόμη περισσότερο τις γραμμές του αμαξώματος. Αυτό και μερικές άλλες αισθητικές λεπτομέρειες φαίνεται πως ήταν αρκετές για να μεταμορφώσουν το κορεατικό μοντέλο σε ένα από τα πιο όμορφα mini μοντέλα.



Με εξαίρεση τα σκληρά -στην αφή- πλαστικά, η εικόνα στο εσωτερικό δεν θυμίζει σε τίποτα το απερχόμενο μοντέλο. Στο νέο Matiz ο πίνακας οργάνων έχει μεταφερθεί στο μέσο του ταμπλό, πάνω από την κεντρική κονσόλα, από την οποία απουσιάζουν εργονομικά λάθη. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους για τα δεδομένα της κατηγορίας ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά25 λίτρα -συνολικά 170-αλλά εξακολουθεί νακυμαίνεται κάτω του μέσου όρου.



Εκτός πάντως από τον αισθητικό τομέα, μεγάλη βελτίωση έχει δεχθεί η εικόνα που παρουσιάζει το κορεατικό mini στην άσφαλτο· τουλάχιστον στην ιταλική όπου έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου. Χάρη στην αναβάθμιση της ανάρτησης, η οποία παραμένει ως έχει, η ποιότητα κύλισης είναι καλύτερη ενώ οι νευρικές αντιδράσεις του πίσω μέρους -λόγω του ημιάκαμπτου άξονα με τους διαμήκεις βραχίονες- έχουν περιοριστεί σημαντικά.


Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση αλλά παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πιο ακριβής αλλά εξακολουθεί να διαθέτει μεγάλες διαδρομές. Ο έντονος θόρυβος που προέρχεται από τον κινητήρα -ανεξαρτήτως κυβισμού και ιπποδύναμης- είναι πάντως ένα στοιχείο που κληρονομήθηκε από την προηγούμενη γενιά. Επόμενο ήταν άλλωστε, καθώς οι μηχανικοί απέφυγαν να φορτώσουν με επιπλέον βάρος -λόγω ενισχυμένης ηχομόνωσης- το mini τους ώστε να μην επιβαρυνθεί ο τομέας των επιδόσεων και της κατανάλωσης.



Στην τελευταία αναφέρθηκαν εκτενέστερα οι άνθρωποι της Chevrolet αντιπαραθέτοντας την μειωμένη -θεωρητική μέση- κατανάλωση της έκδοσης των 800κ.εκ. -από τα 6,1 στα 5,2 λίτρα/100χλμ- καθώς και της μεγαλύτερης των 1.000κ.εκ. -από τα 6,4 στα 5,6 λίτρα/100χλμ/ώρα. Από πλευράς ισχύος το μικρότερο -τρικύλινδρο- Matiz αποδίδει 52 ίππους ενώ το μεγαλύτερο -τετρακύλινδρο- 66 ίππους. Αντίστοιχα, οι επιδόσεις τους για την διαδικασία 0-100χλμ/ώρα είναι 18,2 και 14,1 δευτερόλεπτα αντίστοιχα ενώ η τελική τους ταχύτητα περιορίζεται στα 145 και 156χλμ/ώρα.



Στην ελληνική αγορά το νέο Matiz θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική S θα περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- αερόσακο οδηγού, air condition, ABS και υδραυλικό τιμόνι αλλά θα συνδυάζεται με το μοτέρ των 800κ.εκ. Το μεγαλύτερο Matiz των 66 ίππων, θα διατίθεται και στην πλουσιότερη έκδοση SE στην οποία προστίθενται ο αερόσακος συνοδηγού, τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και το κεντρικό κλείδωμα.



Οι άνθρωποι της Chevellas κάνουν λόγο για ιδιαίτερα χαμηλές τιμές πώλησης που θα δημιουργήσουν σύγχυση στον ανταγωνισμό. Από την άλλη, οι τιμές πώλησης -από 6.990 ευρώ- του υπάρχοντος Matiz δεν θεωρούνται υψηλές, ειδικά για αυτά που προσφέρει το αυτοκίνητο. Λαμβάνοντας υπόψη τους χαλεπούς, οικονομικά, καιρούς που διανύουμε, η προσωπική μας άποψη είναι πως αν οι τιμές καταφέρουν και διατηρηθούν στα ίδια περίπου επίπεδα τότε η εμπορική επιτυχία και της δεύτερης γενιάς είναι εξασφαλισμένη. Πόσο μάλλον αν με το καλημέρα υπάρξουν και προγράμματα άτοκης χρηματοδότησης.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο