Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Hyundai Tucson: Ατενίζοντας την κορυφή

Hyundai Tucson: Ατενίζοντας την κορυφή

Η έλευση του νέου Hyundai Tucson στην ελληνική αγορά αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία και θέτει σε αμφισβήτηση τη, μέχρι σήμερα, κυριαρχία των ιαπώνων κατασκευαστών

Χρήστος Παπαχριστόπουλος

Δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο από μια έκπληξη, ιδίως όταν αυτή είναι τόσο ευχάριστη όσο η προσθήκη του Tucson στη γκάμα της Hyundai. Το νέο SUV της φίρμας αναμένεται να διευρύνει ακόμη περισσότερο το κοινό της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Κορέας φιλοδοξώντας να κατακτήσει μια από τις πρώτες θέσεις σε μια κατηγορία στην οποία τα ιαπωνικά, ευρωπαϊκά και αμερικανικά μοντέλα μονοπωλούν το ενδιαφέρον του κοινού.

Βασισμένο στην πλατφόρμα του Elantra, το Tucson είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, όσον αφορά στην εταιρική του ταυτότητα, χάρη κυρίως στις ομοιότητες που φέρει η σχεδίαση του εμπρός τμήματός του με το πρώτο SUV της Hyundai, το Santa Fe.

Είναι τέτοια η ομοιότητα, ώστε η πρώτη εντύπωση που σχηματίζεις είναι ότι πρόκειται απλά για ένα συρρικνωμένο Santa Fe. Ωστόσο, οι κομψότερες γραμμές στο πλάι και το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με τις πιο συμπαγείς διαστάσεις, προσδίδουν στο Tucson ελκυστικότερη εξωτερική εμφάνιση σε σχέση με το μεγαλύτερο, σε μέγεθος και ηλικία, μοντέλο της φίρμας. Επιπλέον, τα πλαστικά προστατευτικά που περιβάλλουν το αμάξωμα, αποκαλύπτουν ένα δυναμικό χαρακτήρα και τη δυνατότητα του μοντέλου να κινηθεί σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Με μήκος που φθάνει τα 4,325 μέτρα, πλάτος 1,795 μέτρα και ύψος 1,68 μέτρα, το Tucson τοποθετείται στο μέσο της κατηγορίας του, καθώς είναι μακρύτερο από το πεντάθυρο Toyota RAV4 αλλά πιο compact από τα Honda CR-V και Nissan X-Trail. Οι συμπαγείς διαστάσεις του, συνδυάζονται με το μακρύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία, το οποίο με μήκος 2,63 μέτρα είναι μεγαλύτερο ακόμα και από εκείνο του, κατά 17,5 πόντους, μακρύτερου σε μήκος Santa Fe.

Το τελευταίο στοιχείο, μεταφράζεται σε κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους έναν από τους πιο ευρύχωρους θαλάμους επιβατών της κατηγορίας. Αξίζει να σημειώσουμε πως το Tucson υπερτερεί στο τομέα αυτό από το Santa Fe, γεγονός που προσθέτει ένα ακόμα «πρόβλημα» στην εμπορική πορεία που θα έχει στο εξής το μεγάλο SUV, το οποίο απέκτησε έναν ισχυρό, εσωτερικό, αντίπαλο.

Οι υψηλόσωμοι επιβάτες θα φιλοξενηθούν άνετα στα πίσω καθίσματα χωρίς τα πόδια τους να έρχονται σε επαφή με τα εμπρός καθίσματα ή τα κεφάλια τους να βρίσκουν στην οροφή. Μειονέκτημα αποτελεί μόνο ο χώρος αποσκευών, ο οποίος με χωρητικότητα 325 λίτρα βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα από το μέσο όρο της κατηγορίας και δύσκολα θα καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες των επιβατών του. Ωστόσο, με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης με χωρητικότητα 805 λίτρα.

Τα σκληρά πλαστικά που χρησιμοποιούνται στη κεντρική κονσόλα και τον υπόλοιπο εσωτερικό διάκοσμο του Tucson αποδεικνύουν τα τεράστια βήματα που έγιναν για την αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής του μοντέλου. Η σχεδίαση είναι σύγχρονη, σχεδόν ευρωπαϊκή, με αρκετά καλή εργονομία, με πλούσιο, ακόμα και στη βασική έκδοση, εξοπλισμό και αρκετές θήκες για την αποθήκευση μικροαντικειμένων. Πόντους στην λειτουργικότητα προσθέτει και το πίσω τζάμι, το οποίο ανοίγει ανεξάρτητα από την πέμπτη πόρτα και παρέχει εύκολη πρόσβαση στον χώρο αποσκευών.

Το Tucson ρίχνεται στη μάχη των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς με τρεις κινητήρες -δύο βενζίνης και ένα diesel. Οι δύο πρώτοι, των 2,0 και 2,7 λίτρων, αποδίδουν 142 και 175 ίππους στις 6.000σ.α.λ. αντίστοιχα, ενώ ο diesel των 2.000κ.εκ., τεχνολογίας common rail, αποδίδει 112 ίππους. Η ισχύς μεταδίδεται αρχικά στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων ή ενός αυτόματου τεσσάρων σχέσεων, το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με τον ισχυρότερο κινητήρα και προέρχεται από το Santa Fe.

Όπως και τα περισσότερα SUV, το Tucson προορίζεται, από την πλειοψηφία των ιδιοκτητών του για αστική, κυρίως, χρήση και δευτερευόντως για εξορμήσεις. Σε αυτή την καταναλωτική ανάγκη λοιπόν βασίστηκε η εξέλιξη του μοντέλου, αλλά και το σύστημα τετρακίνησης που χρησιμοποιεί, το οποίο η Hyundai ονομάζει InterActive Torque Management.

Υπό κανονικές συνθήκες κίνησης το εν λόγω σύστημα μεταφέρει το 100% της ισχύος στους εμπρός τροχούς, ενώ όταν παραστεί ανάγκη έχει τη δυνατότητα να κατανείμει αυτόματα έως και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα. Ακόμα, υπάρχει η δυνατότητα, μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό, να «κλειδώσει» μόνιμα η τετρακίνηση σε ποσοστό 50:50 στον εμπρός και πίσω άξονα, αρκεί βέβαια η ταχύτητα του οχήματος να μην υπερβαίνει τα 30χλμ./ώρα.

Η σύντομη, επί ευρωπαϊκού εδάφους, επαφή που είχαμε με το Tucson μας άφησε θετικές εντυπώσεις όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά του, η οποία με μια λέξη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «ευρωπαϊκή». Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης -γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω- δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει κλίσεις στις στροφές.

Το τιμόνι, με υδραυλική υποβοήθηση, παρέχει καλή πληροφόρηση στον οδηγό, αν και ορισμένοι κραδασμοί, από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, περνούν στα χέρια του οδηγού. Στις off road διαδρομές οι δυνατότητες του Tucson καθορίζονται κυρίως από τα ασφάλτινα ελαστικά του, τα οποία περιορίζουν ως ένα βαθμό τις δυνατότητές του. Σε κάθε περίπτωση πάντως το κορεατικό μοντέλο υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα όχημα ελευθέρου χρόνου.

Συμπέρασμα; Το Tucson είναι για τη Hyundai ένας ακόμη άσσος στην παρτίδα των πωλήσεων, ένα χαρτί που μπορεί άνετα να κερδίσει το παιχνίδι. Η ύπαρξή του δεν καθιερώνει απλώς την φίρμα στο club των μεγάλων της κατηγορίας -θυμηθείτε ότι αυτό είναι το τρίτο SUV της εταιρείας μετά τα Santa Fe και Terracan- αλλά μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στη συνείδηση των υποψήφιων αγοραστών. Τα 27.000 ευρώ, για την βασική έκδοση GLS με τον βενζινοκινητήρα των 2 λίτρων συνδυάζονται με ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού και καθιστούν το Tucson μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση που θα προκαλέσει αρκετές ανακατατάξεις στον πίνακα των πωλήσεων της κατηγορίας.

Όσον αφορά στις υπόλοιπες εκδόσεις, αυτή με το μοτέρ των 142 ίππων και το πιο πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, η GLS Full, κοστίζει 2.000 ευρώ περισσότερα -29.000 ευρώ-, ενώ η diesel διατίθεται μόνο στην έκδοση GLS και κοστίζει 28.000 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση με τον V6 κινητήρα των 175 ίππων κοστίζει 32.500 ευρώ και συνδυάζεται με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού. Η απλή έκδοση εξοπλίζεται, μεταξύ άλλων, με έξι αερόσακους, ABS, traction control, air condition, ράδιο-CD, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ζάντες αλουμινίου. Η πλουσιότερη GLS Full διαθέτει επιπλέον δερμάτινο σαλόνι, αυτόματο κλιματισμό και ηλεκτρική ηλιοροφή.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο