Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Μαθήματα ΤΕΕ

Μαθήματα ΤΕΕ


Επιμέλεια:

Επιμέλεια:

Μαθήματα ΤΕΕ

Ε: Ειμαι μαθητης του Β Κυκλου σε καποιο ΤΕΕ της Αθηνας.Το προβλημα μου ειναι το εξης: Καθε φορα που μου επιβάλλλεται να γραψω εκθεση όπως πχ σε διαγωνισματα τετραμηνου, ακόμα και σε πανελλαδικες (εχω δωσει πανελλαδικες 2 φορες στο Ενιαιο Λυκειο),δεν μπορω να γραψω σωστα αυτα που μου ζηταει το θεμα. Ενω κατανοώ το θεμα δεν μπορω να συγκεντρωθω στο να γραψω με αποτελεσμα να μην γραφω σωστες εκθεσεις και να χανω μονάδες, ενώ όταν βγαίνω από την αίθουσα μπορώ να σκεφτώ χιλιες ιδέες και τρόπους γιαυτό το θέμα…Επίσης θα ήθελα να μου πείτε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να γράψω μια σωστή έκθεση…. Ευχαριστώ πολύ!!!

Α: Τα βήματα που ακολουθούμε είναι τα εξής:
Διαβάζουμε προσεκτικά τον εκθεσιότιτλο και εντοπίζουμε το επικοινωνιακό πλαίσιο (άρθρο, επιστολή, ομιλία). Κατανοούμε τα ζητούμενα και στην πορεία αναλύουμε τα ζητούμενα με τη μέθοδο της αιτιολόγησης σε ένα σύνολο παραγράφων που έχουν την εξής δομή: θεματική περίοδο, λεπτομέρειες / σχόλια. Όταν αλλάζουμε ζητούμενο δημιουργούμε μια μικρή μεταβατική παράγραφο για να είναι ομαλή η μετάβαση από το ένα ζητούμενο
στο άλλο. Για να μην ξεχνάμε τις ιδέες μας δημιουργούμε στο πρόχειρο διάγραμμα. Κλείνουμε την έκθεση καταγράφοντας ένα τελικό συμπέρασμα στον επίλογο.

Ε:
Ειμαι μαθητης του Β Κυκλου σε καποιο ΤΕΕ της Αθηνας.Το προβλημα μου ειναι το εξης: Καθε φορα που μου επιβάλλλεται να γραψω εκθεση όπως πχ σε διαγωνισματα τετραμηνου, ακόμα και σε πανελλαδικες (εχω δωσει πανελλαδικες 2 φορες στο Ενιαιο Λυκειο),δεν μπορω να γραψω σωστα αυτα που μου ζηταει το θεμα.Ενω κατανοώ το θεμα δεν μπορω να συγκεντρωθω στο να γραψω με αποτελεσμα να μην γραφω σωστες εκθεσεις και να χανω μονάδες, ενώ όταν βγαίνω από την αίθουσα μπορώ να σκεφτώ χιλιες ιδέες και τρόπους γιαυτό το θέμα…Επίσης θα ήθελα να μου πείτε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να γράψω μια σωστή έκθεση…. Ευχαριστώ
πολύ!!!

A: Τα βήματα που ακολουθούμε είναι τα εξής: Διαβάζουμε προσεκτικά τον εκθεσιότιτλο και εντοπίζουμε το επικοινωνιακό πλαίσιο (άρθρο, επιστολή, ομιλία). Κατανοούμε τα ζητούμενα και στην πορεία αναλύουμε τα ζητούμενα με τη μέθοδο της αιτιολόγησης σε ένα σύνολο παραγράφων που έχουν την εξής δομή: θεματική περίοδο, λεπτομέρειες / σχόλια. Όταν αλλάζουμε ζητούμενο δημιουργούμε μια μικρή μεταβατική παράγραφο για να είναι ομαλή η μετάβαση από το ένα ζητούμενο στο άλλο. Για να μην ξεχνάμε τις ιδέες μας δημιουργούμε στο πρόχειρο διάγραμμα, για να μην ξεχνάμε τις ιδέες μας. Κλείνουμε την έκθεση καταγράφοντας ένα τελικό συμπέρασμα στον επίλογο.

Ε: Στο μάθημα μετάδοση δεδομένων & δίκτυα υπολογιστών υπάρχει περίπτωση να ξαναμπεί φέτος στις πανελλήνιες κάποιο θέμα που είχε μπεί πέριση?(Πείτε κάποια θέματα που είναι sos)ευχαριστώ.

Α: Το μάθημα αυτό δεν υπάρχει πολλά χρόνια στην εξεταστέα ύλη των λυκείων

με αποτέλεσμα να μην έχει εξαντληθεί το εύρος των πιθανών ερωτήσεων. Αυτό εξαλείφει την ανάγκη να έχουμε επανάληψη ερωτήσεων – θεμάτων προηγουμένων ετών (Βέβαια μιλάμε με πιθανότητες γιατί κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί κάτι στο 100%). Θέματα SOS μπορούν να χαρακτηριστούν τα κεφάλαια 15,16 μια και δεν υπήρχαν στην εξεταστέα ύλη πέρυσι. Επίσης το κεφάλαιο 9 περιέχει πλούσιο υλικό θεμάτων και προτιμάται τακτικά.

Ε: Σας παρακαλώ ψάχνω τα θέματα νοσολογίας του περασμένου έτους 2003. Είναι εύκολο να μου τα στειλετε ή να μου υποδείξετε που θα τα βρώ? Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

Α: Μπορείς να τα βρεις στη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας: http://www.ypepth.gr//el_ec_page1057.htm

Ε: 1) Ποιό τρόπο συλλογισμού (ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΉ Ή ΕΠΑΓΩΓΙΚΉ)έχουμε σε Στεφανόπουλο και σε Μ.Δούκα;
2) Μπορείτε να μου δώσετε μια περίληψη του κειμένου
οι Λεύκες Ασάλευτες;
3) Τα παραθετικά(μετά το κείμενο του Μπαμπινιώτη) είναι στην ύλη για πανελλαδικές;
ΘΑ ΜΕ ΒΟΗΘΟΥΣΑΤΕ ΠΟΛΥ ΑΝ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΟΥΣΑΤΕ.ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

Α: 1. Το κείμενο της Μάρω Δούκα είναι μυθιστόρημα και δεν μπορούμε να μιλήσουμε για συλλογιστική πορεία αλλά για αφηγηματικές τεχνικές. Το κείμενο του Στεφανόπουλου είναι απόσπασμα από πολιτικό λόγο και δεν είναι σωστό να μιλήσουμε για συλλογιστική πορεία. Θα μπορούσαμε όμως να πούμε ότι είναι παραγωγική αφού ξεκινά με τη γενική διαπίστωση ότι η Ελλάδα είναι κράτος ειρωνικό και σέβεται τις διεθνείς συνθήκες. Στη συνέχεια μ αναφορές σ όλο το απόσπασμα ενισχύει και θεμελιώνει τη θέση αυτή.

2. Περίληψη

Το κείμενο ξεκινά με την περιγραφή της Ασπασίας Μαυράκη, φιλολόγου, που χαρακτηρίζεται από ζήλο για τη δουλειά της. Το ενδιαφέρον της όμως προσκρούει στην αδιαφορία των μαθητών και μονοπωλεί το λόγο. Ένα περιστατικό στην τάξη την κάνει να υπερασπιστεί με θυμό τη μέθοδό της και αρχίζει να στρέφεται συνειδητά σε ό,τι οι συνάδελφοί της εφαρμόζουν από καιρό, δηλαδή την τυπική άσκηση των καθηκόντων τους.

3. Ναι είναι στην ύλη.

Ε: tha pesei stis fetines exetaseis to mathima me ta epipeda toy OSI apo to biblio metadosh kai diktya ypologistwn?

Α: Τα επίπεδα του OSI, αυτά καθαυτά,εξετάζονται στο βιβλίο Δικτύων της Β’ Λυκείου. Στην Γ’ Λυκείου, απλώς αναφέρονται και γίνεται συσχετισμός με διάφοραπρωτόκολλα που εξετάζουμε. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό που οφείλετε να γνωρίζετε, και που θα εξεταστείτε, είναι ακριβώς αυτή η σχέση.

Ε: Θα ήθελα να σας ρωτήσω αν εξεταζόμαστε στη θεωρία μόνο της οικοδομικής ή αν θα μπούν και ασκήσεις.Ευχαριστώ.

Α: Θα μπουν οπωσδήποτε δύο ασκήσεις, είτε τοιχοποιίας είτε επιχρίσματα είτε σκάλες.

Ε: ΘΕΛΩ ΝΑ ΞΕΡΩ ΑΝ ΤΑ ΤΕΕ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΤΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΑ
ΤΟΥΣ.ΕΤΧΑΡΙΣΤΩ

Α: Ναι, οι μαθητές οφείλουν να έχουν συμπληρώσει τα μηχανογραφικά τους.

Ε: Όταν θέλουμε να χτίσουμε έναν μπατικό τοίχο και εχούμε και δύο ανοίγματα, ένα παράθυρο και μια πόρτα αφαίρουμε τα τετραγωνικά μέτρα των ανοιγμάτων και κάνουμε τις πράξεις;

Α: Σωστά

Παραδείγματα:
Θέλουμε να κατασκευάσαμε ένα μπατικό τοίχο με τούβλα 6 x 9 x 19. Ο τοίχος να έχει διαστάσεις 3,00 m x 6,00 m και επίσης να υπάρχει ένα παράθυρο με διαστάσεις 1,20 x 1,00 m και πόρτα 0,90 m x 2,20 m.Πόσα τούβλα χρειαζόμαστε;

Λύση:
Βήμα 10 : Υπολογίζω το εμβαδόν του τοίχου Ετοιχ = 3,00m x 6,00 m = 18,00 m2.

Βήμα 20: Βρίσκω το εμβαδόν των ανοιγμάτων:
Επαράθυρο = 1,20 m x 1,00 m = 1,20 m2.
Επόρτας = 0,90 m x 1,20 m = 1,00 m2.
Εανοιγμάτων = Επαράθυρο + Επόρτας = 1,20 m2 + 1,90 m2 = 3,10 m2.

Βήμα 30 : Αφαιρώ από το εμβαδόν του τοίχου, το εμβαδόν των ανοιγμάτων.
Ετελικό (καθαρό0 = Ετοίχο – Εανοιγμάτων = 18,00m2 – 3,10m2 &222; E τελικό = 14,90m2.

Βήμα 40: Για 1m2 μπατικό τοίχο χρειάζεται 150 τούβλα 6 x 9 x 19
Για 14,90 m2 μπατικό τοίχο πόσα x ; τούβλα χρειάζονται;

hspace=0

Ε: Γεια σας. Όσον αφόρά τα μαθηματικά των ΤΕΕ στις παραγώγους και συγκεκριμένα στα ακρότατα, στο πινακάκι, πώς θα βρούμε πως μπαίνουν τα πρόσημα για το αν θα είναι αύξουσα ή φθίνουσα η συνάρτηση?ευχαριστώ.

Α: Πρώτα θα βρίσκεις τις ρίζες της πρώτης παραγώγου και στη συνέχεια θα λύνεις την ανίσωση f΄(x)>0 ή f΄(x)<0.

Ε: στο ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΚΤΥΑ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΤΕΣ ΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ? ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΟ ΝΑ ΜΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ?

Α: Το να δώσεις τις απαντήσεις σου, όσο ποιο κοντά γίνεται, βάση του σχολικού βιβλίου είναι η ποιο σίγουρη μέθοδος για ένα καλό βαθμό. Παρόλα αυτά, σε κάθε ερώτηση ο εξεταστής περιμένει να δει κάποιες συγκεκριμένες απαντήσεις. Αν αυτές δοθούν ακριβώς όπως είναι μέσαστο βιβλίο ή τις γράψει ο μαθητής με δικά του λόγια, ο βαθμός θα είναι καλός.Φτάνει η κάθε ερώτηση να είναι τεκμηριωμένη.Τα θέματα ορίζονται ως πιθανά. Αυτό σημαίνει ότι βάση της γραμμής που ακολουθεί το υπουργείο υπάρχει πιθανότητα να συμπεριληφθούν. Τώρα για το αν είναι σίγουρο ότι θα συμπεριληφθούν νομίζω ότι η απάντηση είναι προφανής. Κανείς δε γνωρίζει τα θέματα εκ’ των προτέρων.

Ε: καλησπέρα, είμαι νέα εκπαιδευτικός και εργάζομαι στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αυτή την σχολική χρονιά έχω μια τάξη τεε β΄ κύκλου-νέα ελληνικά. Έχω βρει αρκετές διαφωνίες μεταξύ των βοηθημάτων για διάφορα ζητήματα. Π.χ διαφορετικές θεματικές ενότητες. Εσείς τι πολιτική ακολουθείτε? Υπάρχουν από το Υπ. Παιδείας ακριβή σχόλια για τέτοια θέματα? Η βοήθεια σας θα μου ήταν πολύτιμη.

Α: Δεν υπάρχουν ακριβή σχόλια από το Υπουργείο Παιδείας για τα Νέα Ελληνικά
των Τ.Ε.Ε. Συμβουλευόμαστε τα διάφορα βοηθήματα που κυκλοφορούν στο
εμπόριο και ακολουθούμε τις προτάσεις αυτού που κατά την κρίση μας είναι
περισσότερο σωστές.

Πληροφορική-Δίκτυα

Ε: AFTA TA THEMATA POIOI TA VGAZOUN? EINAI SIGOYRO OTI THA BEI KAPIO APO AYTA TA THEMATA?

Α: Τα θέματα ορίζονται ως πιθανά. Αυτό σημαίνει ότι βάση της γραμμής που ακολουθεί το υπουργείο υπάρχει πιθανότητα να συμπεριληφθούν. Τώρα για το αν είναι σίγουρο ότι θα συμπεριληφθούν νομίζω ότι η απάντηση είναι προφανής. Κανείς δε γνωρίζει τα θέματα εκ’ των προτέρων.

Ε: Τι είναι η δομημένη καλωδίωση και πως υλοποιείται σε ένα κτίριο?

Α: Η χρήση δομημένης καλωδίωσης (structured cabling) κατά την εγκατάσταση ενός τοπικού δικτύου υπολογιστών, διασφαλίζει την αποτελεσματική διαχείριση του δικτύου, καθώς και την εύκολη επέκτασή του εάν κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο. Αυτός ο τύπος καλωδίωσης ακολουθεί το πρότυπο EIA/TIA (Electronic Industries Association / Telecommunications Industries Association) και περιλαμβάνει την υλοποίηση πέντε υποσυστημάτων, τα οποία συνδέονται σε διάταξη αστέρα. Ένα παράδειγμα τοπικού δικτύου που έχει εγκατασταθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές της δομημένης καλωδίωσης, παρουσιάζεται στο Σχήμα του βιβλίου σελίδα 16.

Το σχήμα αναφέρεται στην περίπτωση ενός κτιρίου τεσσάρων ορόφων των οποίων οι χώροι εργασίας συνδέονται με το κεντρικό σημείο διασύνδεσης του κτιρίου, που με τη σειρά του, συνδέει αυτό το κτίριο με τα άλλα κτίρια του οργανισμού στον οποίο ανήκει. Από το σχήμα αυτό μπορεί εύκολα να διαπιστωθεί πως ο κάθε όροφος διαθέτει το δικό του οριζόντιο υποσύστημα καλωδίωσης (horizontal wiring) που συνδέει τους χώρους εργασίας σε κάθε όροφο, ενώ όλα αυτά τα οριζόντια υποσυστήματα καλωδίωσης, συνδέονται με ένα κατακόρυφο υποσύστημα καλωδίωσης (backbone wiring), προκειμένου να είναι δυνατή η επικοινωνία μεταξύ των ορόφων του κτιρίου. Τα οριζόντια υποσυστήματα καλωδίωσης περιλαμβάνουν τη χρήση όλων των γνωστών τύπων καλωδίων που χρησιμοποιούνται στα δίκτυα (ομοαξονικά καλώδια, καλώδια UTP και STP και οπτικές ίνες), ενώ στο κατακόρυφο υποσύστημα καλωδίωσης χρησιμοποιούνται κυρίως οπτικές ίνες προκειμένου να είναι δυνατή η αθροιστική μεταφορά πληροφορίας από όλους τους ορόφους ταυτόχρονα.

Τα υπόλοιπα τρία υποσυστήματα που περιλαμβάνει το πρότυπο της δομημένης καλωδίωσης, είναι το υποσύστημα κεντρικής διαχείρισης του κτιρίου που αποτελεί το κομβικό σημείο διασύνδεσης του κτιρίου με τα άλλα κτίρια του οργανισμού, το υποσύστημα διασύνδεσης οριζόντιας – κατακόρυφης καλωδίωσης που
συνδέει την κατακόρυφη καλωδίωση με τις οριζόντιες καλωδιώσεις των ορόφων του κτιρίου, καθώς και το υποσύστημα απολήξεων οριζόντιας καλωδίωσης που αποτελεί το χώρο εργασίας του χρήστη και περιλαμβάνει τις διατάξεις διασύνδεσης των υπολογιστών των χρηστών στο τοπικό δίκτυο.

Ε: Ειμαι μητερα μαθητή των ΤΕΕ Κέρκυρας τμηματος Πληροφορικής και εκπαιδευτικός. Δεν μπορώ να βρώ βοηθήματα για τα δύο μαθήματα που δινουν τα παιδιά μας εξετάσεις πανελλαδικές και κυρίως για το μάθημα ειδικότητος που είναι τα Δίκτυα Υπολογιστών. Πιστεύω ότι και τα παιδια των ΤΕΕ δικαιούνται μία βοήθεια ανάλογη με αυτήν που προσφέρετε στους μαθητές των Γενικών Λυκείων.

Α:Στην τοπική αγορά τουλάχιστον δεν υπάρχει κάποιο βοήθημα σχετικά με τα Δίκτυα. Μπορώ όμως να σας προτείνω τα παρακάτω που παρέχουν ουσιαστική βοήθεια σχετικά με το αντικείμενο:

  • ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, Άρης Αλεξόπουλος και Γιώργος Λαγογίαννης.
  • ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, Tanenbaum S.A., Prentice-Hall International

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Ε:
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ Β΄ΚΥΚΛΟΥ ΤΕΕ?

Α: Μπορείς να τα βρεις στην σελίδα του Υπουργείου Παιδείας στην ενότητα:
> μαθητές > εξετάσεις-εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση> Θέματα εξετάσεων> ΤΕΕ

Νέα Ελληνικά
Ε:
Γειά σας. Συγχαρητήρια γι αυτό που κάνετε. Θα ήθελα να σας ρωτήσω:Το κείμενο του Πλωρίτη έχει επίλογο και πρόλογο; Με ποιό τρόπο ανάπτυξης είναι γραμμένη κάθε παράγραφος και ποιά τα σχήματα λόγου;

Α:Οι τρεις πρώτες παράγραφοι του κειμένου αποτελούν τον πρόλογο και η τελευταία τον επίλογο (δες και τη σχετική δημοσίευση του φροντιστηρίου μας για τα Τ.Ε.Ε. στο in.gr). Οι περισσότερες παράγραφοι του κειμένου αναπτύσσονται με τη μέθοδο της αιτιολόγησης.
Για παραπάνω διευκρινήσεις θα σου προτείναμε να απευθυνθείς σε κάποιο από τα βοηθήματα που κυκλοφορούν στο εμπόριο (ενδεικτικά σου προτείνουμε τις εκδόσεις
ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ή Εκδοτικός Όμιλος Συγγραφέων Καθηγητών).

E: Stin erotisi se poio keimeniko eidos anikei to proto keimeno tis ilis, tou Theodoraki, poia einai i sosti apantisi? prokeitai gia dokimio, arthro, kati allo? Efxaristo prokatavolika

Το κείμενο είναι παράγραφος με δομικά μέρη:
Θεματική περίοδος: «Η ανθρωπότητα … θανάσιμες αντιθέσεις»
Λεπτομέρειες / Σχόλια: «Η πρώτη αντίθεση … σε δυστυχισμένο τέρας»
Κατακλείδα: «Για να εξαλειφθούν … και δημοκρατία».
Η ανάπτυξη της παραγράφου, γίνεται με τη μέθοδο της διαίρεσης και ακολουθείται η παραγωγική συλλογιστική πορεία.

Ε: ΠΟΙΑ ΗΤΑΝΕ ΤΑ ΠΕΡΣΙΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑ ΤΕΕ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

Α: Τα θέματα και οι απαντήσεις για τα Μαθηματικά και την Έκθεση υπάρχουν στη σελίδα του in.gr. Για το μάθημα ειδικότητας πρέπει να υπάρχουν στο site του Υπουργείου ypepth.gr

Ε: ΘΑ ΉΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΕ
ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΘΕΩΡΙΑ
.

Α: Προφανώς ναι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο