Σαρώνουν οι καλοκαιρινές απάτες στο διαδίκτυο – Περίπου 5% των ιστοσελίδων είναι ύποπτες
Η έρευνα της Check Point Research (CPR) αποκάλυψε συγκεκριμένες και επικίνδυνες μεθόδους που χρησιμοποιούν οι κυβερνοεγκληματίες στο διαδίκτυο
Καθώς οι ταξιδιώτες προετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές τους αποδράσεις, οι κυβερνοεγκληματίες εξαπολύουν στοχευμένες επιθέσεις εκμεταλλευόμενοι τις εποχικές τάσεις στις κρατήσεις και τις ψηφιακές συνήθειες των χρηστών.
Σύμφωνα με νέα έρευνα της Check Point Research (CPR), τον Μάιο του 2025 καταγράφηκε αύξηση 55% στις νεοεγγεγραμμένες διαδικτυακές διευθύνσεις που σχετίζονται με διακοπές, με 1 στις 21, ποσοστό 4,76%, να χαρακτηρίζεται ως κακόβουλη ή ύποπτη.
Από phishing ιστοσελίδες και emails που μιμούνται δημοφιλείς πλατφόρμες όπως το Airbnb και το Booking.com, μέχρι απάτες με ενσωματωμένο κακόβουλο λογισμικό που στοχεύουν ιδιοκτήτες καταλυμάτων, οι επιτιθέμενοι εκμεταλλεύονται την εμπιστοσύνη των χρηστών για να μολύνουν συσκευές, να υποκλέψουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία πληρωμών.
Αυξημένη δραστηριότητα κυβερνοαπειλών καταγράφηκε και στον κλάδο της φιλοξενίας. Ο αριθμός των εβδομαδιαίων κυβερνοεπιθέσεων ανά οργανισμό έφτασε κατά μέσο όρο τις 1.834, σημειώνοντας αύξηση 48% σε σύγκριση με πέρυσι και 78% σε διάστημα δύο ετών.
Η έρευνα της Check Point Research (CPR) αποκάλυψε συγκεκριμένες και επικίνδυνες μεθόδους που χρησιμοποιούν οι κυβερνοεγκληματίες:
Ένα πλαστό domain της Airbnb που μιμείται τη σελίδα πληρωμής για την υποκλοπή στοιχείων πιστωτικών καρτών.
Μια επίθεση «ClickFix» μέσω της Booking.com, η οποία χρησιμοποιεί ψεύτικο CAPTCHA για την εγκατάσταση Remote Access Trojan (RAT) σε συσκευές ιδιοκτητών καταλυμάτων.
Πλαστά emails που προσποιούνται το Booking.com που οδηγούν σε phishing ανακατευθύνσεις μέσω domains με αξιόπιστη εμφάνιση. Παρατηρούνται ενδείξεις χρήσης γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (Generative AI), με ποικιλία στο περιεχόμενο και τις θεματικές γραμμές, ενισχύοντας την κοινωνική μηχανική και παρακάμπτοντας τα συστήματα ανίχνευσης.
«Οι κυβερνοεγκληματίες γνωρίζουν ότι κατά την περίοδο αιχμής των ταξιδιών, οι άνθρωποι χαλαρώνουν την προσοχή τους», δήλωσε ο Omer Dembinsky, Group Manager στην Check Point Research.
«Σχεδιάζουν τις απάτες τους ώστε να φαίνονται απολύτως νόμιμες, με λογότυπα και ψεύτικες οθόνες σύνδεσης, καθιστώντας εξαιρετικά εύκολο να πέσει κανείς στην παγίδα τους.
Αυτά τα ευρήματα αποτελούν ένα ηχηρό καμπανάκι τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τον ταξιδιωτικό κλάδο, ώστε να ενισχύσουν την ευαισθητοποίησή τους γύρω από την κυβερνοασφάλεια».
Πηγή: ot.gr
- Κακοκαιρία Byron: Ξεπέρασε τα 280 χιλιοστά το ύψος βροχής στην Παλαιοκούνδουρα Μάνδρας στο τριήμερο
- Πόσο χρυσό κατέχουν οι δέκα χώρες με το μεγαλύτερο απόθεμα – Η θέση της Ελλάδας
- Ίντερ – Κόμο 4-0: «Τεσσάρα» και κορυφή για τους «νερατζούρι»
- Μπέτις – Μπαρτσελόνα 3-5: Πεντάρα με σούπερ Φεράν και +4!
- «Ο πατέρας ήταν γεμάτος αίματα» – Τι λέει μάρτυρας της τραγωδίας με το 2χρονο και το πίτμπουλ
- Κίνα: Ο «αναπνευστήρας» της Ρωσίας στον πόλεμο κυρώσεων




