Αν ο Φρανκενστάιν ήταν υπόδημα – Ούτε τσόκαρο, ούτε πέδιλο, ούτε Balenciaga, ούτε Scholl
Η Balenciaga και η ορθοπεδική μάρκα Scholl συνεργάζονται για το υβρίδιο «Frankenshoe». Η τάση των «άσχημων παπουτσιών» της μόδας δυναμώνει ολοένα και περισσότερο με τα ψηλοτάκουνα πέδιλα που θα κοστίζουν 730 ευρώ στη λιανική πώληση.
Με τα Birkenstocks και τα Crocs να είναι πλέον πανταχού παρόντα, η τάση των «άσχημων παπουτσιών» της μόδας κινδύνευε να χάσει τον παράγοντα σοκ. Έτσι, η άφιξη της συνεργασίας της Balenciaga με την ορθοπεδική μάρκα υποδημάτων Scholl δεν θα μπορούσε παρά να αριβάρει.
Η συλλογή, η οποία κυκλοφόρησε πρόσφατα, περιλαμβάνει ένα στυλ «Frankenshoe» που συνδυάζει την αγκράφα και τον μπροστινό ιμάντα που συναντάμε στο κλασικό σανδάλι Pescura Scholl με μια σόλα από φελλό και ένα παράταιρο (;) ψηλό τακούνι. Η τιμή του ανέρχεται στα 730 ευρώ.
Η συλλογή περιλαμβάνει επίσης ένα λευκό και ταμπά ζευγάρι clog αξίας 615 ευρώ, το οποίο μοιάζει με τα σχέδια Scholl που φορούν συχνά οι νοσοκόμοι, και ένα ζευγάρι slider πισίνας με λογότυπο στην τιμή των 315 λιρών.
«Η συνεργασία με την Balenciaga επιβεβαιώνει ότι τα Scholl είναι τα τελευταία λογικά υποδήματα που κερδίζουν τη στιγμή του στο προσκήνιο της μόδας» γράφει η Lauren Cochrane στον Guardian.
Photograph: Balenciaga
Η γοητεία της περίεργης αυτής αντίθεσης
Διασημότητες όπως η Lily-Rose Depp και η Sarah Jessica Parker φορούν τα παπούτσια της και η Scholl έχει αναφέρει ότι οι πωλήσεις φέτος είναι αυξημένες, με τις ηλικίες 29-45 ετών να αγοράζουν τα σχέδια με υψηλότερη τιμή.
Το Cameron – μια έκδοση με τακούνι του Pescura – είναι πλέον το πιο δημοφιλές στυλ, με λιανική τιμή πώλησης 235 λίρες.
Η Emma Davidson, η διευθύντρια μόδας του Dazed, έχει ένα ζευγάρι Scholls με τακούνι της Balenciaga. Λέει ότι η γοητεία του είναι «η περίεργη αντίθεση … ένα παπούτσι τύπου παλιάς νοικοκυράς με την προσθήκη αυτού του φετιχιστικού τακουνιού».
Η Davidson είναι οπαδός των άσχημων παπουτσιών γενικά. «Παρόλο που είμαι λίγο ατημέλητη, μου αρέσει πάντα να αισθάνομαι λίγο glam», λέει. «Τα παπούτσια έρχονται σε αντίθεση με αυτά που φοράω και νομίζω ότι προσθέτουν μια ακραία στιλιστική νότα».
Photograph: Balenciaga
Η συλλογή περιλαμβάνει επίσης ένα λευκό και ταμπά ζευγάρι clog αξίας 615 ευρώ, το οποίο μοιάζει με τα σχέδια Scholl που φορούν συχνά οι νοσοκόμοι
Photograph: Balenciaga
Η ιστορία των «σανδαλιών γυμναστικής»
Η Scholl Manufacturing Company ιδρύθηκε το 1906 από τον Αμερικανό ποδίατρο Dr. William Scholl. Η σημερινή εταιρεία Dr Scholl’s με έδρα τις ΗΠΑ πουλάει πλέον σε μεγάλο βαθμό αθλητικά παπούτσια με γνώμονα την άνεση, η μάρκα στο Ηνωμένο Βασίλειο επικεντρώνεται σε προϊόντα περιποίησης ποδιών και η Scholl, η οποία πουλάει το Pescura και συνεργάζεται με την Balenciaga, εδρεύει στην Ιταλία.
Τα Pescura κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το 1956 και τα παπούτσια φορούσαν η Audrey Hepburn, η Twiggy και η Jean Shrimpton. Έγιναν δημοφιλή τη δεκαετία του ’70, όταν έγιναν γνωστά ως «σανδάλια γυμναστικής», λόγω των πλεονεκτημάτων τους, όπως η βελτίωση της στάσης του σώματος και του μυϊκού τόνου.
Η Rebecca Shawcross, ανώτερη επιμελήτρια στο Μουσείο Παπουτσιών του Νορθάμπτον, θυμάται ότι οι άνθρωποι τα φορούσαν επειδή «σου έκαναν καλό. Είναι η ιδέα ότι ήταν άνετα, ανέμελα… Από ορισμένες απόψεις, η Scholl ήταν αρκετά μπροστά από την εποχή της».
«Όλο και περισσότεροι άνθρωποι -ιδιαίτερα οι νεότεροι καταναλωτές- απορρίπτουν την ιδέα ότι η μόδα πρέπει να γίνεται εις βάρος της άνεσης»
Photograph: Balenciaga
Η άνεση πάνω από την μόδα
Αν και το ύφος το clog/mule συνδέεται περισσότερο με την Scholl, έχει υιοθετηθεί και από άλλες μάρκες. Τα δικά μας, τα ελληνικά Ancient Greek Sandals έχουν μια εκδοχή για το καλοκαίρι, και η Miu Miu τα περπάτησε στην πασαρέλα της.
Η συνεργασία με την Balenciaga δεν είναι επίσης η πρώτη – η Scholl συνεργάστηκε επίσης με την Ganni και τον DJ και σχεδιαστή Honey Dijon το 2022.
Ο Yves Guy Coulter, επικεφαλής της Scholl, λέει ότι η μάρκα εκμεταλλεύεται τη νεότερη μόδα των υποδημάτων. «Η ανάκαμψη της Scholl είναι σίγουρα μέρος μιας ευρύτερης τάσης προς τα υποδήματα με γνώμονα την άνεση. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι -ιδιαίτερα οι νεότεροι καταναλωτές- απορρίπτουν την ιδέα ότι η μόδα πρέπει να γίνεται εις βάρος της άνεσης».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη L’OFFICIEL MALAYSIA (@lofficielmy)
Πρέπει να τα συνηθίσουμε
Ωστόσο, η περιγραφή του Pescura ως ασφαλής επιλογή δεν είναι εντελώς απλή, λέει η Dr Helen Branthwaite, επικεφαλής κλινική σύμβουλος του Royal College of Podiatry.
«Η ξύλινη σόλα μπορεί να βοηθήσει, αλλά αυτό εξισορροπείται από έναν ανοιχτό σχεδιασμό» λέει.
Αυτό το στυλ δεν παρέχει καμία υποστήριξη για το πόδι ενώ το κάνει να εργάζεται πιο σκληρά».
Είναι, βέβαια, προτιμότερα από τη μακροχρόνια χρήση μυτερών ψηλοτάκουνων παπουτσιών – ένα σχήμα που σύμφωνα με τη Shawcross κυριαρχεί «τα τελευταία 400 ή 500 χρόνια». Η επιμελήτρια λέει ότι τα Scholls μπορεί να είναι τα τελευταία σε μια σειρά παπουτσιών που χρειάζονται λίγο χρόνο για να συνηθίσει κανείς.
«Τόσοι πολλοί άνθρωποι φορούν πλέον Crocs» εξηγεί. «Αλλά όλοι στην αρχή αναφωνούσαν “Ωχ όχι. Γιατί να τα φορέσει κανείς αυτά;”».
*Με στοιχεία από theguardian.com | Αρχική Φωτό: Η Balenciaga και η ορθοπεδική μάρκα Scholl συνεργάζονται για το υβρίδιο «Frankenshoe» / Photograph: Balenciaga
- Ανδρουλάκης: «Δεν μπορεί να υπάρξει τρίτη θητεία Μητσοτάκη»
- Ειρηνικός: 4 νεκροί σε νέο στρατιωτικό πλήγμα των ΗΠΑ εναντίον σκάφους με «ναρκωτικά»
- Τσεχία: Εκ νέου πρωθυπουργός ο τραμπιστής δισεκατομμυριούχος Μπάμπις
- Λιθουανία: Καταδικάστηκε για αντισημιτικές δηλώσεις ο ηγέτης ήσσονος κόμματος του κυβερνητικού συνασπισμού
- Βενεζουέλα: Αναστέλλουν τις πτήσεις εταιρείες του Παναμά και της Κολομβίας για λόγους ασφαλείας
- Στα «ΝΕΑ» της Παρασκευής: Ακουγαν τους κοριούς



