Με μια πικρή παρωδία επιστημονικής φαντασίας, για τον καπιταλισμό, την κάτω βόλτα που έχει πάρει η ανθρωπότητα και τη γνώριμη διάθεσή του να αναμειγνύει διαφορετικά κινηματογραφικά είδη, το φιλμ «Mickey 17», ο νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Μπονγκ Τζουν-χο επιστρέφει δριμύτερος αλλά όχι και το ίδιο αποτελεσματικός, έπειτα από έξι χρόνια και τα οσκαρικά του «Παράσιτα».

Βασισμένος στο βιβλίο του Έντουαρντ Άστον «Mickey 7» ο Μπονγκ Τζουν-χο προσθέτει καμιά δεκαριά ακόμη Μίκι στη φιλόδοξη ταινία του, για να αναπτύξει τις αντικαπιταλιστικές και αντιαποικιοκρατικές ιδέες του, συνδυάζοντας για μια ακόμη φορά διαφορετικές κινηματογραφικές φόρμες, χάνοντας, ωστόσο, ορισμένες φορές την ισορροπία του και αφήνοντας το έργο του ημιτελές, αλλά σίγουρα όχι αδιάφορο.

Λίγια λόγια για την υπόθεση

Βρισκόμαστε στα 2054, σε έναν κόσμο σκοτεινό, δυστοπικό, που έχει γονατίσει από την οικονομική κρίση και την καταστροφή του περιβάλλοντος. Ο Μίκι Μπαρνς, ένας αποτυχημένος μεροκαματιάρης πείθεται από τον τυχάρπαστο φίλο του Τίμο να δανειστούν από τον τοπικό τοκογλύφο, για να ανοίξουν ένα ζαχαροπλαστείο, το οποίο δεν βγάζει ούτε τα έξοδά του και τα χρέη προς τον τοκογλύφο. Η συμμορία του τοκογλύφου τους κυνηγά και τους απειλεί ότι θα τους βρει όπου κι αν κρυφτούν. Μοναδική τους επιλογή, να το σκάσουν από τη Γη.

Έτσι, χωρίς να το πολυσκεφτούν, θα δεχτούν να γίνουν μέλη ενός διαστημοπλοίου που κατευθύνεται προς τον πλανήτη «Niflheim», στον οποίο κατοικούν εκατοντάδες εθελοντές, που έχουν χάψει το παραμύθι για ένα καλύτερο μέλλον. Ενός σχεδίου που εφαρμόζει ο μεγαλομανής δισεκατομμυριούχος πολιτικός Κένεθ Μάρσαλ, που επενδύει στο επόμενο βήμα του καπιταλισμού, τη διαπλανητική αποικιοκρατία.

Εκεί οι δυο φίλοι, θα βρουν τους υπερήφανους εθελοντές, γρανάζια μίας μηχανής, που χειρίζονται επιστήμονες και που έχουν ξεπουλήσει τις γνώσεις τους στις επιθυμίες του Μάρσαλ. Μόνο που ο Μίκι δεν γνωρίζει τη σύμβαση του «αναλώσιμου» που έχει υπογράψει και πως με αυτή μετατρέπεται σε πειραματόζωο, που πεθαίνει και ένα νέο σώμα αναγεννιέται και παίρνει τη θέση του.

Μέχρι τη στιγμή που ο Μίκι θα βρεθεί στην έδρα των εξωγήινων σαρκοβόρων τεράτων και όλοι νομίζουν ότι πεθαίνει για μια ακόμη φορά. Αντιθέτως, όμως, τα εξωγήινα τερατάκια θα τον βοηθήσουν να επιστρέψει και να ξαναμπεί στο διαστημόπλοιο και εκεί θα συναντήσει τον Μίκι 18, τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίσει, γιατί απαγορεύονται τα δυο αντίτυπα.

Που το «χάνει» ο  Μπονγκ Τζουν-χο;

Η καυστική κριτική του για τον άγριο καπιταλισμό, που αφήνει πλέον τα προσχήματα για να προωθήσει τα συμφέροντά του, τις συνθήκες που γεννούν επικίνδυνους άπληστους φασίστες και τον ρόλο των επιστημόνων αφοπλιστική.

Η ταινία παρότι φουτουριστική και με όλες τις προδιαγραφές για ένα φιλμ επιστημονικής φαντασίας, καταφέρνει να πείσει ότι μιλά για το παρόν, ενώ ταυτόχρονα ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης συνθέτει μία ζοφερή ατμόσφαιρα, που ταιριάζει με ένα μηδενιστικό νεο-νουάρ, δίχως ήρωες. Ωστόσο, το χιούμορ και οι πινελιές φαρσοκωμωδίας ανατρέπουν το δράμα, την ένταση και την αγωνία, για να φέρει σε πρώτο πλάνο τη βίαιη δράση, την πλάκα που προσφέρει ένα blockbuster.

Αφήνει την θλιβερή γκριζάδα της εικόνας, την οποία εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο ο διευθυντής φωτογραφίας Ντάριους Κόντζι, για να επιβάλει την κεντρική του ιδέα, που υποστηρίζει ότι προσπαθώντας να επιβιώσουμε, δεν ζούμε, είμαστε αναλώσιμοι στις επιθυμίες κάθε τρελαμένου που βρίσκεται στην εξουσία.

Ωστόσο, το πλήθος των ιδεών του θολώνουν ορισμένες φορές τη βασική ιδέα του σεναρίου και η ανάμιξη διαφορετικών ειδών, σκορπά στον αρρωστημένο άνεμο τους χαρακτήρες, που μένουν ανολοκλήρωτοι και κάνει τη δράση παράφωνη έναντι του μεγέθους της ιστορίας και του διακυβεύματος.

Ο Ρόμπερτ Πάτινσον, ακροβατεί ανάμεσα στην αφέλεια και τον αυτοσαρκασμό με πειστική φυσικότητα, ενώ ο Μαρκ Ράφαλο βουτά, με άγνοια κινδύνου, στην καρικατούρα του χαρακτήρα του, όπως και η Τόνι Κολέτ, στον ρόλο της αδίστακτης νεόπλουτης συζύγου, καταφέρνοντας να προσφέρουν γέλια, αλλά και μια ανατριχίλα, με δεδομένο ότι μπορεί αυτό το ζευγάρι πράγματι να κουμαντάρει τον μισό πλανήτη.

Επιστημονικής φαντασίας περιπέτεια, αμερικανικής και νοτιοκορεατικής παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Μπονγκ Τζουν-χο, με τους Ρόμπερτ Πάτινσον, Ναόμι Aκι, Στίβεν Γιουν, Μάρκ Ράφαλο, Αναμαρία Βαρτολομέι, Στίβεν Γεν, Τόνι Κολέτ κα.

Προπώληση εισιτηρίων στο inTickets.