«Άλλο ένα ποτηράκι»: Οι νέοι κόβουν το αλκοόλ, αλλά οι γονείς τους γεμίζουν τα ποτήρια
Οι Gen Z μείωσαν τις δαπάνες τους σε μπαρ και σε αλκοόλ τον Ιανουάριο κατά 15%.
Οι νέοι αφήνουν πίσω τους το αλκοόλ. Η γενιά Z βγαίνει νηφάλια ραντεβού, οργανώνει βραδιές παιχνιδιών χωρίς αλκοόλ και αποφεύγει τα δυνατά ποτά. Αλλά οι γονείς και οι παππούδες τους; Αυτοί πίνουν περισσότερο από ποτέ.
Ενώ όλοι μιλούν για το πώς οι millennials και οι Gen Z μειώνουν την κατανάλωση αλκοόλ, οι baby boomers ακολουθούν την αντίθετη κατεύθυνση. Με λιγότερες υποχρεώσεις, γεμίζουν τα ποτήρια τους και απολαμβάνουν τον χρόνο τους.
Πολλοί baby boomers μετατρέπονται σε baby… boozers. Πλησιάζουν στη σύνταξη, έχουν χρήματα να ξοδέψουν και απολαμβάνουν τον θρίαμβο της ζωής τους – συνοδευόμενο από ένα ποτήρι κρασί (ή τρία).
Μια πρόσφατη ανάλυση της δαπάνης πελατών μέσω πιστωτικών καρτών από το Ινστιτούτο της Τράπεζας της Αμερικής διαπίστωσε ότι οι συνολικές δαπάνες σε μπαρ τον Ιανουάριο ήταν αυξημένες κατά 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η ομάδα που ευθύνεται για την αύξηση αυτή είναι οι baby boomers, οι οποίοι αύξησαν τις δαπάνες τους κατά 4% και φαίνεται να προτιμούν το μπαρ αντί για το εστιατόριο, σύμφωνα με το Business Insider.
Τα μπαρ γεμίζουν με boomers, όχι με νέους
Για παράδειγμα, οι Gen Z μείωσαν τις δαπάνες τους σε μπαρ και καταστήματα αλκοολούχων ποτών τον Ιανουάριο κατά 15% σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2023. Οι νέοι αποφεύγουν τα δυνατά ποτά, οι baby boomers όμως δεν ακολουθούν την τάση.
Η μέση μηνιαία δαπάνη σε μπαρ και εστιατόρια από άτομα ηλικίας 21-34 ετών μειώθηκε από 166 δολάρια το φθινόπωρο του 2023 σε 154 δολάρια το φθινόπωρο του 2024. Την ίδια περίοδο, οι δαπάνες των ατόμων άνω των 55 ετών αυξήθηκαν από 129 δολάρια σε 170 δολάρια (φυσικά, δεν ήταν όλα για αλκοόλ).
Το ποσοστό των Αμερικανών άνω των 55 ετών που λένε ότι πίνουν αλκοόλ αυξήθηκε από 49% στις αρχές της δεκαετίας του 2000 σε 59% σήμερα, σύμφωνα με τη Gallup. Αντίθετα, για άτομα ηλικίας 18-34 ετών, μειώθηκε από 72% σε 62%. Το ποσοστό των μεγαλύτερων σε ηλικία που λένε ότι πίνουν υπερβολικά έχει επίσης αυξηθεί κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ενώ για τους υπόλοιπους έχει μειωθεί.
Οι ηλικιωμένοι πίνουν επίσης πιο συχνά. Μια ανάλυση του Business Insider με βάση τα δεδομένα της Στατιστικής Υπηρεσίας Εργασίας διαπίστωσε ότι οι δαπάνες για αλκοολούχα ποτά, προσαρμοσμένες για τον πληθωρισμό, έχουν μειωθεί στις περισσότερες ηλικιακές ομάδες από τη δεκαετία του 1980 – εκτός από τους άνω των 65 ετών.
Συνολικά, οι ηλικιωμένοι πίνουν λιγότερο από τους νεότερους, αλλά οι γενιές κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις. Οι baby boomers σηκώνουν περισσότερα ποτήρια, ενώ τα παιδιά και τα εγγόνια τους αποφεύγουν.
Οι baby boomers ξοδεύουν χρήματα για αλκοόλ εδώ και χρόνια, και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ξαφνικά, ειδικά τώρα που τα παιδιά τους έχουν φύγει από το σπίτι και δεν έχουν να απαντήσουν σε κανέναν. Έχουν χρόνο και χρήματα να ξοδέψουν, και θέλουν να ξοδέψουν μέρος αυτών για αλκοόλ και για ποτά καλής ποιότητας.
Το αλκοόλ δεν είναι πια cool για τους νέους
Οι νεότεροι ενήλικες έχουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς να πηγαίνουν σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Προσπαθούν να αγοράσουν σπίτια ή είναι φορτωμένοι με στεγαστικά δάνεια. Έχουν δόσεις αυτοκινήτου, έξοδα για φροντίδα παιδιών και χρέη φοιτητικών δανείων. Οι baby boomers, οι νεότεροι εκ των οποίων είναι στα πρώτα τους 60, είναι απαλλαγμένοι από πολλά από αυτά τα έξοδα. Έχουν επωφεληθεί από την άνοδο των τιμών των σπιτιών και τη θετική πορεία της χρηματιστηριακής αγοράς.
Αν είσαι 23 ετών και δυσκολεύεσαι να πληρώσεις το ενοίκιο σου, μπορεί να μην έχεις άλλη επιλογή από το να βγεις βόλτα μια νύχτα έξω στην πόλη ή να περάσεις μια ήσυχη βραδιά στο σπίτι και μια εξάδα μπύρας για να εξοικονομήσεις χρήματα. Ένας 65χρονος που δεν έχει δουλειά αύριο για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια και έχει μια καλή οικονομική εφεδρεία δεν κάνει την ίδια υπολογισμό. Καθώς οι Gen Z και οι millennials γερνούν και αναλαμβάνουν περισσότερες οικονομικές υποχρεώσεις, οι baby boomers απαλλάσσονται από αυτές.
Οι ηλικιωμένοι μπορεί να μην ακούνε ή να μην είναι τόσο ευαισθητοποιημένοι για τις ανησυχίες γύρω από τη μέτρια κατανάλωση αλκοόλ όπως οι νεότεροι. Ανήκουν σε μια εποχή όπου η κατανάλωση αλκοόλ θεωρούνταν κάπως υγιεινή – εκείνο το ποτήρι ή τα δύο κόκκινο κρασί το βράδυ, υποτίθεται ότι ήταν καλό για την καρδιά τους. Έχουν ριζωμένες συνήθειες που δεν θα τις εγκαταλείψουν γρήγορα με τον τρόπο που μπορεί να το κάνουν οι νεότεροι, δοκιμάζοντας το Dry January, το Sober October ή αντικαθιστώντας περιστασιακά τις αλκοολούχες επιλογές με μη αλκοολούχες.
- Το μέλλον των πόλεων περιλαμβάνει ρομπότ-ταξί – Οδική ουτοπία ή κόλαση;
- Υπάρχει τελικά κάποιο πρόβλημα με την Gen Z;
- «Dracula»: Βασισμένο στο πρωτότυπο μυθιστόρημα του Bram Stoker, μέχρι τις 28/12 στο θέατρο Πόρτα
- Αρκάς: Η καλημέρα της Τετάρτης
- Βρετανία: Γόνος πλούσιας οικογένειας δολοφόνησε την σύντροφό του με κουζινομάχαιρο
- Ο χυμός πορτοκάλι κάνει καλό αλλά δεν λειτουργεί σε όλους το ίδιο







