Την ώρα που η Μεγάλη Βρετανία βρίσκεται σε πολιτικό αδιέξοδο, διανύοντας κρίσιμες ώρες ενόψει του Brexit, η κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον κατηγορείται ότι υποβάθμισε τα προβλήματα που θα προκληθούν σε πολλά λιμάνια σε περίπτωση άτακτης εξόδου με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Την προηγούμενη εβδομάδα το Λονδίνο δημοσίευσε έγγραφα σχετικά με τις επιπτώσεις τυχόν Brexit χωρίς συμφωνία, όπου υποστήριξε ότι τα προβλήματα θα επικεντρώνονται μόνον στα λιμάνια του Κεντ, που υποδέχονται το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών από την ηπειρωτική Ευρώπη.

Αντίθετα, ανέφερε ότι στα υπόλοιπα λιμάνια ο κίνδυνος να σχηματιστούν ουρές φορτηγών θα είναι μικρός.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι Financial Times, έγγραφα του υπουργείου Μεταφορών που συντάχθηκαν τον Αύγουστο φανερώνουν πως ο λόγος που θα αποφευχθούν οι ουρές είναι ότι θα απαγορευτεί επί τόπου η είσοδος σε χιλιάδες οχήματα που δεν θα έχουν τις κατάλληλες άδειες ή δεν θα έχουν περάσει απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Ουρές 150 χιλιομέτρων

Τα έγγραφα, που χαρακτηρίζονται «επισήμως ευαίσθητα», καταδεικνύουν ότι περίπου τα δύο τρίτα των οχημάτων που θα φτάσουν στο Λίβερπουλ, το Πόρτσμουθ και το Χόλιχεντ δεν θα μπορέσουν να εισέλθουν στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Άλλο έγγραφο του υπουργείου, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, αναφέρει πως στα λιμάνια πέραν του Ντόβερ, που συνδέει την Αγγλία με την Γαλλία, οι ουρές οχημάτων μπορεί να εκτείνονται για 150 χιλιόμετρα, με την μέση καθυστέρηση για το πέρασμα των τελωνείων να υπολογίζεται στην μιάμιση ημέρα.