Ανήσυχο για το ότι οι γάλλοι μερικές φορές δεν φημίζονται για την ευγένειά τους πράγμα που πληγώνει την εικόνα του κορυφαίου τουριστικού προορισμού, το Εμπορικό Επιμελητήριο στο Παρίσι εξέδωσε φυλλάδιο με οδηγίες για φιλική συμπεριφορά των εργαζομένων της πόλης προς τους τουρίστες.

Όσοι έρχονται σε επαφή με επισκέπτες, όπως οι σερβιτόροι, οι οδηγοί ταξί και οι πωλητές, πολλές φορές χαρακτηρίζονται αγενείς και ακατάδεχτοι, πέρα φυσικά από το μόνιμο παράπονο ότι δεν γνωρίζουν ξένες γλώσσες.

Σε αυτούς ακριβώς απευθύνεται το φυλλάδιο.

Έτσι ξεκινά από τα βασικά: χαιρετισμοί σε οκτώ γλώσσες και μερικά στοιχεία για τις συνήθειες των ξένων επισκεπτών.

Υπενθυμίζει για παράδειγμα ότι τους βρετανούς του αρέσει να τους απευθύνονται στον ενικό ή ότι οι κινέζοι είναι μανιώδεις καταναλωτές αλλά ολιγαρκείς: «ένα χαμόγελο και ένα ‘γεια σου’ στη γλώσσα τους τούς ικανοποιούν».

Πέρυσι το Παρίσι επισκέφτηκαν 29 εκατομμύρια άνθρωποι ενώ ένας στους δέκα εργαζόμενους στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας απασχολείται άμεσα ή έμμεσα στον τουρισμό.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ