Μετ’ εμποδίων η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία στη γραμμή Σαλαμίνα-Πέραμα
Μετ' εμποδίων διεξάγεται από το πρωί της Τρίτης η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία Σαλαμίνα-Πέραμα, μετά την απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας να αναθέσει την κάλυψη των γραμμών σε άλλες εταιρείες, καθώς οι δύο κοινοπραξίες φέρι μπόουτ που διαχειρίζονταν ως τώρα την ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν κατέθεσαν βεβαίωση υποχρεωτικής κάλυψης των πλοίων τους προς τρίτους όπως ορίζει σχετική οδηγία της ΕΕ. Η γραμμή από τα ξημερώματα εξυπηρετείται από δύο πλοία, ενώ για την κάλυψη των αναγκών εντός της ημέρας αναμένεται να δρομολογηθούν άλλα 11 φέρι μπόουτ διαφόρων τύπων.
Μετ’ εμποδίων διεξάγεται από το πρωί της Τρίτης, η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία Σαλαμίνα-Πέραμα, μετά την απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας να αναθέσει την κάλυψη των γραμμών σε άλλες εταιρείες, καθώς οι δύο κοινοπραξίες φέρι μπόουτ που διαχειρίζονταν ως τώρα την ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν κατέθεσαν βεβαίωση υποχρεωτικής κάλυψης των πλοίων τους προς τρίτους όπως ορίζει σχετική οδηγία της ΕΕ.
Η γραμμή από τα ξημερώματα εξυπηρετείται από δύο πλοία, ενώ για την κάλυψη των αναγκών εντός της ημέρας αναμένεται να δρομολογηθούν άλλα 11 φέρι μπόουτ διαφόρων τύπων.
Όπως δήλωσε στο Βήμα 99,5 ο δήμαρχος του νησιού, Γ.Τσαβαρής, οι κάτοικοι αντιδρούν έντονα. Όπως είπε το πρόβλημα έχει να κάνει με τη συγκοινωνία, καθώς η Σαλαμίνα σε αντίθεση με άλλες περιοχές που εξυπηρετούνται με πορθμεία δεν συνδέεται με γέφυρα.
Ο δήμαρχος χαρακτήρισε ανεπαρκή έως τώρα την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά και επέρριψε εκ νέου ευθύνες στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Πηγές από το Λιμενικό Σώμα υποστήριξαν ότι μπορεί να υπάρχουν κάποια μικροπροβλήματα, που παρατηρούνται κάποιες συγκεκριμένες ώρες λόγω αύξησης της επιβατικής κίνησης, αλλά τα απέδωσαν στο ότι, από σήμερα το πρωί, ξεκίνησαν ουσιαστικά τα δύο πρώτα πλοία να πραγματοποιούν δρομολόγια, ενώ είπαν ότι το μεσημέρι προστέθηκε και ένα τρίτο.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν, επίσης, ότι τα δρομολόγια ήταν προγραμματισμένα να ξεκινήσουν στις 12 το βράδυ της Δευτέρας, με ένα πλοίο από τη Σαλαμίνα, αλλά συγκεντρωμένο πλήθος, πιθανότατα ναυτεργάτες, επιτέθηκαν φραστικά στο πλήρωμα, απειλώντας τους ότι θα τους βάλουν φωτιά. Το πλοίο αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Πέραμα, όπου παραμένει έως αυτή τη στιγμή.
Το υπουργείο Ναυτιλίας είχε δώσει προθεσμία στις δύο κοινοπραξίες έως το βράδυ της Δευτέρας να προσκομίσουν βεβαιώσεις ασφαλιστικής κάλυψης προς τρίτους, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα προχωρούσε σε ανάκληση των αδειών αποδοχής δρομολογίων.
Mε την ασφαλιστική κάλυψη που απαιτεί το υπουργείο, βάση ευρωπαϊκής οδηγίας, αποζημιώνονται πλήρως οι επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος ή ζημιάς κατά την διάρκεια του πλου, αλλά και οι θιγόμενοι σε περίπτωση θαλάσσιας ρύπανσης.
Από την πλευρά τους, οι δύο κοινοπραξίες των φέρι στη Σαλαμίνα ισχυρίζονται ότι η συγκεκριμένη οδηγία αφορά μόνο στα ποντοπόρα πλοία και όχι στα πλοία που κινούνται εντός λιμένα και ζήτησαν να δοθεί μια μικρή παράταση δύο μηνών μέχρι να εκδοθεί η τελική δικαστική απόφαση, καθώς έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη.
Το υπουργείο Ναυτιλίας σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι σχετική ευρωπαϊκή οδηγία έχει εφαρμοσθεί έως τώρα από όλους τους πλοιοκτήτες των πορθμείων, εκτός της Σαλαμίνας.
Το υπουργείο καλεί το επιβατικό κοινό να επικοινωνεί με τις Λιμενικές Αρχές Σαλαμίνας (τηλ. 210-4677277) και Περάματος (τηλ: 210-4410441), ώστε να τους παρέχονται οι κατάλληλες οδηγίες σχετικά με τη δυνατότητα και τον τρόπο μετακίνησής τους, ενώ ζητά την κατανόησή τους για τις τυχόν δυσλειτουργίες που ενδέχεται να παρουσιαστούν κατά τις προσεχείς ημέρες.
Διαμαρτυρία της ΠΕΝΕΝ για απολύσεις
«Όλοι θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους, καθώς από χθες απολύθηκαν περίπου 210 άτομα που αποτελούσαν τα πληρώματα των 30 πλοίων των δύο κοινοπραξιών που δραστηριοποιούνταν έως σήμερα στις γραμμές Πέραμα- Παλούκια Σαλαμίνας και Φανερωμένη Σαλαμίνας- Πέραμα Μεγαρίδος» τόνισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Αντώνης Νταλακογιώργος.
Σημειώνεται ότι το υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε σε ανάκληση των αδειών αποδοχής δρομολογίων των δύο κοινοπραξιών που δραστηριοποιούνταν στη Σαλαμίνα, με ταυτόχρονη ανάθεση σε άλλες εταιρείες της κάλυψης των γραμμών με «δημόσια υπηρεσία».
Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ υπογράμμισε ότι ναυτικοί και επιβάτες βρίσκονται, από χθες, σε ένα ιδιότυπο καθεστώς ομηρίας, θύματα μια διαμάχης που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στο υπουργείο Ναυτιλίας και στις πλοιοκτήτριες εταιρείες. Ανέφερε ότι τα πλοία που έχει δρομολογήσει το υπουργείο στις συγκεκριμένες γραμμές δεν μπορούν να ανταποκριθούν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και να καλύψουν τις ανάγκες ενόψει και της θερινής περιόδου.
Δήλωσε, επίσης, ότι η πολιτεία θα μπορούσε να δώσει μια νέα αναβολή προς τις δύο κοινοπραξίες και επανέλαβε το αίτημά του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας για επαναφορά του ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων), στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προκειμένου να καλύπτεται η αστική ευθύνη υπέρ τρίτων σε περίπτωση ατυχήματος.
Το μεσημέρι, στελέχη των δύο κοινοπραξιών των φέρι θα μεταβούν στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στην Ακτή Βασιλειάδη, προκειμένου να έχουν νέα συνάντηση με στελέχη του υπουργείου για το θέμα τους.