Μια νέα μετεξέλιξη του plug-in hybrid SUV πρωτοτύπου της, CrossBlue, προετοιμάζει η VW για την Κίνα και την έκθεση της Σαγκάης στις 21 Απριλίου 2013.
Η γερμανική φίρμα έχει χρησιμοποιήσει και στο παρελθόν τα διακριτικά «CrossBlue» για ένα επταθέσιο SUV με αφετηρία τη γνωστή πλατφόρμα του ομίλου, MQB, το οποίο παρουσιάστηκε στο Detroit του Ιανουάριο του 2013, ωστόσο αυτή τη φορά προσθέτει το «Coupe» τόσο στην ονομασία όσο και στα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του.
Έτσι, σύμφωνα με τις πληροφορίες που συνοδεύουν τις πρώτες εικόνες του γερμανικού πρωτότυπου, το CrossBlue Coupe Concept έχει αντίστοιχο μέγεθος με το Touareg και διαστάσεις 4,889 μ. μήκος, 2,015 μ. πλάτος, 1,673 μ. ύψος και μεταξόνιο 2,980 μέτρων.
Το παζλ των μεγεθών του συμπληρώνει ο όγκος του πορτ-μπαγκάζ ο οποίος ανέρχεται σε 537 λίτρα και αυξάνεται σε 1.101 λίτρα με την αναδίπλωση και των δύο σειρών καθισμάτων.
Σε ό,τι αφορά το μηχανικό του σύνολο, το CrossBlue Coupe Concept ανήκει στο είδος των plug-in hybrid και αξιοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα V6 και δύο ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία του εξασφαλίζουν συνδυαστική ισχύ 415 ίππων και 700 Nm ροπής.
Παράλληλα με την γενναιόδωρη ισχύ, το υβριδικό σύνολο περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου στα 3,0 λίτρα/100 χλμ. ενώ του δίνει τη δυνατότητα κίνησης, με την αποκλειστική αξιοποίηση των ηλεκτροκινητήρων και της ενέργειας των μπαταριών ιόντων λιθίου για αποστάσεις έως 33 χιλιόμετρα.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του, το βάρους 2.220 κιλών CrossBlue Coupe υπόσχεται να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του ανέρχεται σε 236 χλμ./ώρα. Στην περίπτωση αποκλειστικής λειτουργίας των ηλεκτροκινητήρων, η μέγιστη ταχύτητά του, περιορίζεται σε 120 χλμ./ώρα.
Ως οφείλει ένα SUV, το CrossBlue Coupe είναι και τετρακίνητο κατά βούληση, μιας και ο οδηγός του μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης, Eco, Sport, Offroad και EV, αναλόγως με τις απαιτήσεις του.
Στην πρώτη περίπτωση, του προγράμματος Eco, το CrossBlue Coupe κινείται χάρη στο συνδυασμό του ενός ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στο μπροστινό άξονα και του βενζινοκινητήρα του με γνώμονα την εξοικονόμηση καυσίμου.
Στο πρόγραμμα Sport, λειτουργούν συνδυαστικά και οι τρεις κινητήρες που διαθέτει, εξασφαλίζοντας υψηλότερες επιδόσεις, ενώ στο πρόγραμμα Offroad, ο βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με το δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που τοποθετείται στον πίσω άξονα αναλαμβάνοντας την κίνηση των πίσω τροχών.
Το EV αντιστοιχεί σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, κατά την οποία το CrossBlue Coupe κινείται με τη βοήθεια των ηλεκτροκινητήρων του, αντλώντας ενέργεια από μπαταρίες ιόντων λιθίου, απόδοσης 9,9 kW, με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.