Σήμερα 8 Μαρτίου γιορτάζουν οι γυναίκες και το Home Cinema τις τιμά παρουσιάζοντας ένα αφιέρωμα με δυναμικές γυναίκες της μεγάλης οθόνης. Έριν Μπρόκοβιτς (2000) Κοινωνική Τζούλια Ρόμπερτς, Άαρον Έκχαρτ, Αλμπερτ Φίνεϊ, Νόρμα Μαλντονάντο, Σκάρλετ Πόμερς Στίβεν Σόντερμπεργκ Στην πιο κρίσιμη στιγμή της ζωής της, άφραγκη, άνεργη και δίχως προοπτικές, μια λαϊκή κοπέλα προσλαμβάνεται σε δικηγορικό […]
Στην πιο κρίσιμη στιγμή της ζωής της, άφραγκη, άνεργη και δίχως προοπτικές, μια λαϊκή κοπέλα προσλαμβάνεται σε δικηγορικό γραφείο για να αρχειοθετεί υποθέσεις. Εκεί, ανακαλύπτει τυχαία ότι τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι μιας μικρής πόλης, οφείλονται στο νερό, το οποίο έχει μολυνθεί από τα απόβλητα κάποιος πολυεθνικής.
Την πολυτάραχη ζωή της Φρίντα Κάλο (1910-1954), της κορυφαίας ζωγράφου του Μεξικού, μετέφερε στην οθόνη η Τζούλι Τέιμορ («Τίτος»), επιχειρώντας μια σφαιρική προσέγγιση στη θρυλική αυτή προσωπικότητα και σκιαγραφώντας ένα άτομο γεμάτο πάθος και ενέργεια, το οποίο χάρη στο πείσμα του ξεπέρασε τους αφόρητους πόνους που τη συνόδευαν σε όλη της τη ζωή -έπειτα από ατύχημα που είχε στα 18 της χρόνια, ένας μεταλλικός σκελετός στήριζε το σώμα της- και διοχέτευσε στη ζωγραφική όλα όσα εισέπραττε από γύρω ή αισθανόταν στα τρίσβαθα της ψυχής της.
Οι «Ώρες» δημοσιεύτηκαν το 1998 και απέσπασαν το βραβείο Πούλιτζερ. Ο συγγραφέας Μάικλ Κάνιγχαμ είχε την ιδέα να «δέσει» γύρω από το μυθιστόρημα της Γουλφ τρεις γυναίκες με κοινή καθημερινότητα, κοινές αγωνίες, κοινές ανησυχίες. Η πρώτη γράφει ένα βιβλίο, σε μια εποχή κατά την οποία υποφέρει από πονοκεφάλους και αρκετές φορές έχει αποπειραθεί να αυτοκτονήσει. Η δεύτερη ζει στο Λος Αντζελες του 1951. Επηρεασμένη από το βιβλίο αποφασίζει να εγκαταλείψει την οικογένειά της. Η τελευταία βρίσκεται στη Νέα Υόρκη του 2001. Ετοιμάζει δείπνο προς τιμήν ενός φίλου της συγγραφέα, που έχει προσβληθεί από AIDS. Το νήμα είναι εμφανές: Στη δεκαετία του ΄20 η Βιρτζίνια Γουλφ καταγράφει τις ιδέες της και όσα λαχταρά, αλλά δεν μπορεί να έχει. Τριάντα χρόνια αργότερα η Λόρα Μπράουν κάνει το μεγάλο βήμα να αποτινάξει το ζυγό της οικογένειας. Στον 21ο αιώνα, τέλος, μια διανοούμενη έχει κατακτήσει όσα πιθανόν επιθυμούσε η κυρία Νταλογουέι: συζεί με μια φίλη της, έχοντας αποκτήσει κόρη από κάποιον άντρα που δεν θυμάται.
Με αφετηρία το βραβευμένο με Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα σενάριο της Κάλι Κούρι, ο Ρίντλεϊ Σκοτ εγκαταλείπει τους φωτισμένους με νέον δρόμους του Τόκιο («Μαύρη Βροχή», 1989) και ταξιδεύει στην αμερικανική επαρχία, για να αφηγηθεί την ιστορία δύο συνηθισμένων γυναικών που μπλέκουν σε ασυνήθιστες καταστάσεις: η αφελής Θέλμα και η αποφασιστική Λουίζ τολμούν να αποδράσουν λίγο από την καθημερινότητα και τελικά βρίσκονται καθ΄ οδόν προς το Μεξικό, καταζητούμενες για αξιόποινες πράξεις και κυνηγημένες από την αστυνομία. Οι εκρηκτικές ερμηνείες των δύο σταρ, ο δυναμισμός των χαρακτήρων που υποδύονται, η εκπληκτική κινηματογράφηση της υπαίθρου και το ασυνήθιστο φινάλε συντέλεσαν στη μεγάλη εισπρακτική επιτυχία του εγχειρήματος. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει: ο φόνος ενός επίδοξου βιαστή, μερικά αρνητικά ανδρικά πρότυπα και η μετάβαση των ηρωίδων από τις δαντέλες στα παντελόνια τζιν θεωρείται φεμινισμός ή «τρικυμία εν κρανίω»;
Μέριλ Στριπ, Στάνλεϊ Τούτσι, Αν Χάθαγουει Ντέιβιντ Φράνκελ
Η Aντι, νεαρή δημοσιογράφος που δεν ενδιαφέρεται για την εμφάνισή της και ονειρεύεται να διαπρέψει σε σοβαρό έντυπο, πιάνει δουλειά στο Runway, απόλυτο περιοδικό μόδας. Η αυταρχική διευθύντρια θα… της κάνει τη ζωή πατίνι, ενώ ο φίλος της θα αρχίσει να διαμαρτύρεται για τις ατέλειωτες ώρες που εκείνη εργάζεται.
Η Γκρέις φτάνει κυνηγημένη σε κάποια μικρή πόλη των ΗΠΑ, κάπου στα Βραχώδη Όρη. Αρχικά, οι κάτοικοι της φέρονται με καλοσύνη, αλλά σύντομα αρχίζουν να την εκμεταλλεύονται σκληρά, αγνοώντας την πραγματική της ταυτότητα…
Mία από τις διασημότερες σχεδιάστριες μόδας μέχρι σήμερα, η Κοκό Σανέλ, θα συναντήσει το σπουδαίο Ρώσο συνθέτη Ιγκόρ Στραβίνσκι, ο οποίος «άνοιξε» νέους δρόμους στη μουσική μέσα από πολλά έργα του. Δύο ξεχωριστές προσωπικότητες που στιγμάτισαν, ο καθένας με τον τρόπο του, τον 20ο αιώνα, θα βιώσουν ένα ανατρεπτικό έρωτα. Στο ρόλο της Κοκό Σανέλ η Άννα Μουγκλαλίς.
«Όταν ένας Aγγλος κάνει ταινία για τον Γκάντι, γιατί ένας Ινδός να μην ασχοληθεί με την Ελισάβετ;». Κάπως έτσι ο σκηνοθέτης Σεκάρ Καπούρ φέρεται να απάντησε σε όσους έσπευσαν να προεξοφλήσουν την αποτυχία του εγχειρήματος, φροντίζοντας παράλληλα να τους αποστομώσει με το τελικό αποτέλεσμα. Η «Ελισάβετ» του ήταν απλώς μία από τις καλύτερες -αν όχι η καλύτερη- ταινία της περιόδου 1998-99: ένα σύγχρονο θρίλερ ιστορικού περιεχομένου, ανατριχιαστικό, ρεαλιστικό και με συγκλονιστικές ερμηνείες.
Η Evelyn Couch αντιμετωπίζει δυσκολίες στο γάμο της, και κανείς δεν την παίρνει στα σοβαρά. Ενώ βρίσκεται σε έναν οίκο ευγηρίας για να επισκεφθεί συγγενείς, συναντά τη Ninny Threadgood, μια εξωστρεφή κυρία, η οποία της διηγείται την ιστορία της Idgie Threadgood, μιας νεαρής γυναίκας από την Alabama το 1920. Μέσα από τη ζωή της Idgie η Ruth μαθαίνει να είναι περισσότερο δυναμική και δημιουργεί μια μακροχρόνια φιλία με τη Ninny.
Διασκεδαστική κωμωδία που καλεί τις γυναίκες όχι να ξεσηκωθούν εναντίον των άπιστων συζύγων αλλά να βρουν τη χαμένη τους αξιοπρέπεια έστω και μέσα από την εκδίκηση. Τρεις διάσημες ηθοποιοί υποδύονται ισάρριθμους, διαφορετικής ψυχοσύνθεσης, χαρακτήρες, που έχουν φθάσει στα πρόθυρα νευρικής κρίσης…
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.