Η ΜΙΝΙ υπόσχεται να συνεχίσει να "πειράζει" την γκάμα της με τρόπο που να ανταποκρίνεται σε ένα ολοένα και μεγαλύτερο και διαφορετικό κοινό, κάνοντας την αρχή με τη νέα γενιά της ρετρό πρότασης που αναμένεται το 2014 και που, θα φέρει μαζί της μια πεντάθυρη και αρκετά διαφορετική, από την τρίθυρη έκδοση.
Η επόμενη γενιά του MINI Hatchback αρχίζει να διαγράφεται εν όψει της άφιξης της, το 2014, έχοντας ως δεδομένη την παρουσία μιας πεντάθυρης εκδοχής στις τάξεις της.
Όσον αφορά την υπόλοιπη γκάμα της ΜΙΝΙ, ως φίρμας, ξεκινώντας από την έλευση του νέου Hatchback το μέλλον προδιαγράφεται πληθωρικότερο από ποτέ, μετρώντας δέκα και πλέον συνολικά μοντέλα.
Όπως και να έχει από πλευράς αριθμού μοντέλων, το τρίθυρο Hatchback θα εξακολουθήσει να αποτελεί την καρδιά της γκάμας η οποία, όμως, πλέον, συμπληρώνεται από μια πιο ευρύχωρη, πρακτικότερη και πεντάθυρη εκδοχή του η οποία και αναμένεται να είναι η πρώτη που θα δώσει σημεία ζωής από τη νέα γενιά του μοντέλου, αξιοποιώντας τη νέα εμπροσθοκίνητη πλατφόρμα UKL που εξελίσσει η BMW.
Ενδεικτική της πορείας που θα ακολουθήσει η νέα γενιά του ΜΙΝΙ Hatchback, είναι η δήλωση του σχεδιαστή της ΜΙΝΙ Adrian van Hooydonk, ο οποίος αποκάλυψε ότι: «…Είναι καιρός ίσως, στην τρίτη γενιά του ΜΙΝΙ, να πειραματιστούμε περισσότερο».
Έτσι, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες και τις κατασκοπικές λήψεις των δοκιμαστικών πρωτοτύπων, η σχεδίαση του πεντάθυρου ΜΙΝΙ Hatchback θα υιοθετήσει ένα ασύμμετρο μοτίβο για την μέγιστη αξιοποίηση των χώρων.
Αναλυτικότερα, στο πεντάθυρο αμάξωμα του ΜΙΝΙ Hatchback οι πίσω πόρτες θα είναι μικρότερου μήκους από τις μπροστά, ενώ το πίσω τμήμα αναμένεται να είναι πιο διογκωμένο προς όφελος μεγαλύτερης χωρητικότητας στο πορτ μπαγκάζ.
Παράλληλα, όπως και στην περίπτωση του γνωστού Clubman, το πεντάθυρο ΜΙΝΙ Hatchback θα διαθέτει δύο επιπλέον παράθυρα μεταξύ της τρίτης κολώνας και της γραμμής κατάληξης της οροφής για περισσότερη ορατότητα.
Οι σχεδιαστικές αποκλίσεις που θα έχουν η τρίθυρη και η πεντάθυρη εκδοχή, σηματοδοτούνται και σηματοδοτούν, κυρίως, τη διαφορά μεγέθους μεταξύ των δύο αμαξωμάτων, μιας και η νέα ευέλικτη πλατφόρμα όπου και θα βασιστεί το νέο μοντέλο, θα επιτρέπει αυτού του είδους τη διαφοροποίηση.
Έτσι, η πεντάθυρη εκδοχή θα διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο και κατ’ επέκταση περισσότερο χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος, ενώ οι μεγαλύτεροι πρόβολοι πίσω, θα κληθούν να αντιμετωπίσουν την περιορισμένη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ στο ΜΙΝΙ Hatchback.
Οι βελτιώσεις αυτές αναμένεται, εκτός από την ευρυχωρία, να αυξήσουν και το κοινό στο οποίο απευθύνεται το ΜΙΝΙ Hatchback, συμπεριλαμβάνοντας στο «target group» του ένα πιο οικογενειακό κοινό ακι κατ’ επέκταση, ενισχύοντας την παρουσία του σε αγορές όπως αυτές των ΗΠΑ, όπου ο χώρος έχει αρκετά μεγάλη σημασία. Επίσης, πλέον δεν θα υπολείπεται στον ανταγωνισμό μοντέλων όπως το Audi A1 Sportback.
Παρά τις αλλαγές, η MINI εγγυάται ότι η νέα γενιά του μοντέλου θα διατηρήσει τα γνώριμα, ενδιαφέροντα για τον οδηγό, οδικά χαρακτηριστικά της.
Ένα μέρος των παραπάνω θα κληθούν να εξασφαλίσουν οι νέοι τρικύλινδροι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που η ΜΙΝΙ εξελίσσει σε συνεργασία με την BMW. Η ισχύς των μηχανικών συνόλων αναμένεται να ξεκινάει, στην περίπτωση των βενζινοκινητήρων, από τους 122 ίππους και να υπερβαίνει τους 200 ίππους, ενώ όσον αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, η αντίστοιχη κλίμακα θα ξεκινά από περίπου 100 ίππους και θα φτάνει έως και τους 184 ίππους.
Όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αναμένεται να ξεκινούν από τα 80 γρ./χλμ. για τις βασικές εκδόσεις, ενώ η αντίστοιχη τιμή για την κατανάλωση καυσίμου αναμένεται να περιορίζεται σε περίπου 4,0 λίτρα/100 χλμ.
Πέρα από τις εξελίξεις που αφορούν το ΜΙΝΙ Ηatchback η φίρμα υπόσχεται μια, αντίστοιχη προσέγγιση και για τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Κάπως έτσι, μετά την έλευση της νέας γενιάς του Hatchback, θα ακολουθήσουν εκδόσεις όπως π.χ. η επταθέσια εκδοχή του Coyntryman αλλά και ένα νέο sedan μοντέλο.
«Το φάσμα της φίρμας είναι τόσο ευρύ που δεν χρειάζεται να περιορίζεται σε ένα μέγεθος, μια κατηγορία ή μία ιδέα. Το μόνο πράγμα που δεν μας αρέσει να κάνουμε είναι τα φυσιολογικά πράγματα», δηλώνει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ΜΙΝΙ, Kay Segler.
Έτσι, κάθε μελλοντικό αμάξωμα αναμένεται να έχει τα δικά του ξεχωριστά σχεδιαστικά διακριτικά που θα κληθούν να στηρίξουν τη μοναδικότητά του. Για παράδειγμα, εκδόσεις όπως οι Coupe και Roadster θα υιοθετήσουν ακόμα πιο αιχμηρό και επιθετικό σχεδιασμό. Παράλληλα, περιπτώσεις όπως το Clubman θα ακολουθήσουν ένα πιο σύγχρονο σχεδιαστικό μονοπάτι, εγκαταλείποντας τις γεωμετρικές αναλογίες.
Εν τω μεταξύ, στο άμεσο μέλλον, η γκάμα της ΜΙΝΙ θα εμπλουτιστεί με το Clubvan η διάθεση του οποίου θα ξεκινήσει σύντομα, ενώ στην έκθεση του Detroit τον Ιανουάριο θα παρουσιαστεί η ισχυρότερη JCW έκδοση του Paceman.