Μια μικρή αλλά άκρως ενδιαφέρουσα αναφορά στο χιούμορ των κορυφαίων συνθετών της κλασικής μουσικής, στη σκωπτική τους διάθεση, στο πώς επιχειρούν ενίοτε να… «κοροϊδέψουν» τους μουσικούς εκτελεστές αλλά και να αιφνιδιάσουν το κοινό τους, αποτελεί το πρόγραμμα μιας πρωτότυπης συναυλίας της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων (ΑΣΟΝ) που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Στη διάρκεια αυτού του «Κυριακάτικου Πρωινού» (11:30, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης), ήχοι που φέρνουν στο νου ατμόσφαιρα στρατοπέδου και τραγούδια πολεμιστών -όπως συμβαίνει με τη Μάχη του Χάινριχ Ιγκνατς Φραντς φον Μπίμπερ -μπλέκονται με επιτηδευμένα «φάλτσες» και αστείες – πολύ πρωτοποριακές για την εποχή του – μουσικές του Μότσαρτ (Ένα Μουσικό Αστείο) και όχι μόνο.

Το αφιέρωμα στις «συμφωνικές… ζαβολιές» των κλασικών συνθετών από την ορχήστρα των νεαρών μουσικών της ΑΣΟΝ συμπληρώνεται με τρία έργα νέων Ελλήνων δημιουργών που σχολιάζουν με χιούμορ πασίγνωστες μουσικές μεγάλων συναδέλφων τους: την ορχηστρική συνοδεία/ζαβολιά της νεαρής και διακεκριμένης συνθέτριας Λίνας Τόνια πάνω στο πασίγνωστο ερωτικό, πιανιστικό κομμάτι του Μπετόβεν Für Elise, την ορχηστρική επεξεργασία του βιολονίστα, συνθέτη και μουσικολόγου Αυγουστίνου Μουστάκα πάνω στο 9ο Καπρίτσιο για σόλο βιολί (Το κυνήγι) του Παγκανίνι, μια μουσική «απεικόνιση» ενός παραδοσιακού αγγλικού κυνηγιού αλεπούς, και το έργο Big Bang Amadeus της πιανίστας και συνθέτριας Φανής Κοσώνα πάνω στο ορμητικό Rondo alla Turca του Μότσαρτ.

Την ορχήστρα της ΑΣΟΝ διευθύνει ο μαέστρος της, Παύλος Σεργίου, ενώ την επιμέλεια και την παρουσίαση της εκδήλωσης υπογράφει, η έμπειρη μουσικοπαιδαγωγός των δημοφιλών Κυριακάτικων Πρωϊνών του Μεγάρου, Εφη Αβέρωφ-Μιχαηλίδου.

Η Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων (ΑΣΟΝ) ιδρύθηκε το 1997 από γονείς σπουδαστών μουσικής, από επαγγελματίες μουσικούς και από μουσικούς μέλη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.

Κατά το πρότυπο των συμφωνικών ορχηστρών νέων σε όλο τον κόσμο προσφέρει τη δυνατότητα σε σπουδαστές ωδείων, ερασιτέχνες μουσικούς ή επαγγελματίες κατά τα πρώτα τους βήματα, να έρθουν σε επαφή με το συμφωνικό ρεπερτόριο και μέσα από την συμμετοχή στην ορχήστρα είτε να αποκτήσουν εμπειρία χρήσιμη για την μελλοντική επαγγελματική τους σταδιοδρομία είτε -εφόσον δεν γίνουν επαγγελματίες μουσικοί -να γευθούν τη μαγική εμπειρία της συνεργασίας με άλλους μουσικούς για ένα κοινό στόχο, την εκτέλεση ενός μουσικού έργου.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ