Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Grand Prix Ινδίας 2012: Τα μυστικά της Ferrari και της Red Bull – Renault

Grand Prix Ινδίας 2012: Τα μυστικά της Ferrari και της Red Bull – Renault

Οι δύο ομάδες υποστηρίζουν πως έκαναν λάθη τόσο καιρό και ετοιμάζονται για τη μεγάλη "μάχη" στο Ινδικό έδαφος. Νικόλας Τομπάζης: "Βρήκαμε τα λάθη" . Christian Horner: "Το μυστικό της ταχύτητάς μας είναι στα ελαστικά".

Η πίεση για τους δύο πρωτοπόρους του πρωταθλήματος της Formula 1,Sebastian Vettel (Red Bull – Renault) και Fernando Alonso (Ferrari) είναι πολύ έντονη .

Όσο οι αγώνες τελειώνουν τόσο η πίεση αυτή αρχίζει να φαίνεται και στις ομάδες τους. Λίγο πριν το Grand Prix στην Ινδία η «μάχες» πέρασαν και σε επίπεδο αρχηγών και τότε ξεκίνησαν οι αποκαλύψεις.

Από τη μία πλευρά ο Christian Horner δηλώνει: «Το μυστικό της ταχύτητάς μας είναι στα ελαστικά» θέλοντας να δείξει πως η RB8 έλυσε το πρόβλημα της απότομης φθοράς των ελαστικών, το οποίο ταλαιπωρούσε τους οδηγούς από πέρυσι.

Πρόσφατα όμως ήταν ο Νικόλας Τομπάζης , που δήλωσε στο site του περιοδικού «Autosprint» : «Βρήκαμε τα λάθη» τονίζοντας πως τα προβλήματα αεροδυναμικής λύθηκαν και η «F2012» είναι ετοιμοπόλεμη.

Σίγουρα η εικόνα της Ferrari στους τελευταίους αγώνες έχει προκαλέσει ανησυχίες. Ο Fernando Alonso έχασε την πρώτη θέση και τέσσερις αγώνες πριν από το τέλος του πρωταθλήματος έχει βρεθεί στη δεύτερος στο πρωτάθλημα.

Σύμφωνα με τον Stefano Domenicali, το πρόβλημα εστιάζεται στην αεροδυναμική. Οι αναβαθμίσεις που έχουν παρουσιάσει οι Ιταλοί στους τελευταίους αγώνες δεν δίνουν τα αποτελέσματα που θα έπρεπε και αυτό φαίνεται.

Όμως ο σχεδιαστής της F2012, Νικόλας Τομπάζης, δηλώνει ότι τα προβλήματα λύθηκαν και πως πλέον η Ferrari είναι έτοιμη για την αντεπίθεση.

«Η αεροδυναμική σήραγγα προσομοιώνει την πραγματικότητα αλλά ποτέ δεν την αντικατοπτρίζει πλήρως. Τα δεδομένα που έχουμε από τη σήραγγα δεν ταιριάζουν απόλυτα με αυτά που παίρνουμε από την πίστα».

«Είχαμε ορισμένες δυσάρεστες εκπλήξεις με ορισμένες από τις αναβαθμίσεις που φέραμε στους τελευταίους αγώνες, οπότε τώρα πρέπει άμεσα να το διορθώσουμε και να δούμε τι πήγε στραβά».

«Γι’ αυτόν το λόγο κάναμε ένα αεροδυναμικό τεστ πριν από την Ινδία ώστε να κατανοήσουμε πού είναι το πρόβλημα. Αυτές οι δοκιμές μας έδωσαν μερικές ενδιαφέρουσες απαντήσεις και τώρα πιστεύουμε ότι μπορούμε να επανέλθουμε και να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος, ξεκινόντας από το Ινδικό Grand Prix», δήλωσε ο N. Τομπάζης.

H Red Bull – Renault και τα ελαστικά

Την ίδια ημέρα που Felix Baumgartner πήγε πιο γρήγορα από την ταχύτητα του ήχου σε μια ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο, οι περισσότεροι από τους αντιπάλους του Sebastian Vettel τον είδαν να αποκτά παρόμοια ταχύτητα στην πίστα.

Η απόδοση του S. Vettel στην Ιαπωνία και την Κορέα, τον έφερε με εμφατικό τρόπο στην κορυφή του πρωταθλήματος των οδηγών.

Πως όμως ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2011 ήξερε πόσο να πιέσει και πότε να διατηρήσει τα ελαστικά του; Ένα σημείο που προδίδει πως εκεί κρυβόταν το μυστικό της ταχύτητας, του μας έδωσε ο μηχανικός του όπου συνέχεια του έλεγε: «Μείωσε ταχύτητα το εμπρός δεξιά ελαστικό σου διαλύεται».

Πως η ομάδα κατάφερε να μετρήσει τη συμπεριφορά των ελαστικών με τόση ακρίβεια;

Κάθε αυτοκίνητο καλύπτεται από αισθητήρες, οι οποίοι μετρούν όλα τα είδη των παραμέτρων, όπως θερμοκρασίες, πιέσεις, ολίσθηση του τροχού και ούτω καθεξής.

Αυτά αναλύονται και ερμηνεύονται σε πραγματικό χρόνο από τους μηχανικούς στο τμήμα τηλεμετρίας ενώ μεταδίδονται παράλληλα και στο εργοστάσιο.

Δεν υπάρχει ειδικός αισθητήρας για την φθορά των ελαστικών. Οι μηχανικοί μετρούν πιέσεις και θερμοκρασίες.

Εδώ είναι όμως το μυστικό: Ένας νέος αλγόρυθμος. Οι μηχανικοί χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό δεδομένων από διάφορους αισθητήρες και τον αλγόρυθμο αυτό… προβλέπουν τη φθορά των ελαστικών και μάλιστα με ακρίβεια.

Για να εξασφαλίσουν τα αποτελέσματα τα συγκρίνουν με τα δεδομένα από προηγούμενους αγώνες ή μεγάλες διαδρομές με φθαρμένα ελαστικά και έτσι μπορούν να κάνουν μια πρόβλεψη με ακρίβεια.

Όσο το ελαστικό φθείρεται δεν διατηρήσει τη θερμοκρασία και εκείνη πέφτει. Έτσι μέτρηση θερμότητας είναι το πρώτο πράγμα που κοιτάζουν οι μηχανικοί. Στη συνέχεια, οι αισθητήρες ολίσθησης τους πληροφορούν για το πότε και πόσο τα ελαστικά γλιστρούν.

Έτσι έχουν ένα συνεχές ρεύμα δεδομένων και με τον αλγόρυθμο πρόβλεψης μπορούν να εκμεταλλευτούν ένα ελστικό ως το τέλος της ζωής του.

Ως τώρα η μαθηματική αυτή εξίσωση έχει αποτέλεσμα αλλά δεν είναι μόνο τα… μαθηματικά που φέρνουν τίτλους στην F1 γιατί τα αυτοκίνητα δεν τα οδηγούν ρομπότ και θέλουμε να πιστεύουμε πως δεν είναι… τηλεκατευθυνόμενα όπως λέει ένας αστικός μύθος των paddocks.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο