VW Golf VII 2013: Η επόμενη ημέρα ενός best seller
Αποδοτικότερο και πιο ασφαλές απ’ ότι στο παρελθόν, το VW Golf συνεχίζει στην έβδομη, πλέον, γενιά του την πορεία του στην ευρωπαϊκή αγορά.
Γιάννης Αδάναλης
Η επίσημη «πρώτη» του νέου VW Golf ανήκει ήδη στο παρελθόν. Η γερμανική φίρμα επέλεξε το Βερολίνο για την αποκάλυψη της έβδομης κατά σειρά γενιάς του δημοφιλέστερου μικρομεσαίου hatchback στον πλανήτη, το οποίο μέχρι σήμερα μετρά περισσότερες από 29 εκατομμύρια πωλήσεις.
Όπως και στο παρελθόν, το Golf απέφυγε με διακριτικότητα τους σχεδιαστικούς πειραματισμούς, ενσωματώνοντας στα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά του τις σύγχρονες σχεδιαστικές επιταγές του Γερμανού κατασκευαστή.
Πρωταρχικός σκοπός ήταν να ενισχυθεί το premium προφίλ του αυτοκινήτου, γεγονός που μεταξύ άλλων επέβαλε τη μετατόπιση του θαλάμου των επιβατών πιο πίσω και συνεπώς την αύξηση του μήκους του μπροστινού καπό.
Άλλωστε και το συνολικό μήκος του αμαξώματος παρουσιάζει μία αύξηση της τάξης των 5,2 εκατοστών, φτάνοντας πλέον τα 4,255 μέτρα.
Ανάλογο είναι το παράδειγμα του πλάτους, στο οποίο προστέθηκαν 1,3 εκατοστά όχι όμως και του ύψους. Το τελευταίο υποχώρησε κατά 2,8 εκατοστά, εξασφαλίζοντας την βελτίωση των αεροδυναμικών επιδόσεων.
Παρά την αισθητή αύξηση στα νούμερα των διαστάσεων, πάντως, το νέο VW Golf είναι ελαφρύτερο απ’ ότι στο παρελθόν. Η μείωση στο συνολικό του βάρος φτάνει έως και τα 100 κιλά, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό για τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τις ενεργειακές απαιτήσεις του γερμανικού μικρομεσαίου του.
Η μεγαλύτερη εξοικονόμηση βάρους έχει επιτευχθεί με τη χρήση νέων υλικών και νέων κατασκευαστικών μεθόδων, τόσο στο αμάξωμα και στο εσωτερικό (-37 κιλά) όσο και στους κινητήρες (-40 κιλά).
Χάρη στη… θαυματουργή, λοιπόν, πλατφόρμα (MQB) που το νέο Golf μοιράζεται με τις υπόλοιπες μικρομεσαίες προτάσεις του γερμανικού ομίλου, η VW κατάφερε να περιορίσει, πέρα από το βάρος του αυτοκινήτου, το κόστος και το χρόνο παραγωγή τους.
Η συνέχεια ανήκει στους νέους ή αναβαθμισμένους κινητήρες βενζίνης ή diesel, που χωρίς καμία εξαίρεση θα συνδυάζονται με σύστημα start&stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.
Ο μικρότερος σε ισχύ και κυβισμό κινητήρας βενζίνης είναι ο γνωστός τετρακύλινδρος TSI των 1,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει -όπως και στο παρελθόν- 85 ίππους και καταναλώνει 4,9 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα.
Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο νέος TSI κινητήρας βενζίνης των 1,4 λίτρων και των 140 ίππων, που για πρώτη φορά γνωρίσαμε στην πεντάθυρη εκδοχή του Audi A1. Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου μοτέρ έγκειται στην ικανότητά του να απενεργοποιεί -όταν οι συνθήκες κίνησης το επιτρέπουν- τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου (4,9 λίτρα/100 χλμ.) και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (112 γρ./χλμ.).
Δύο είναι οι επιλογές και στους κινητήρες diesel. H πρώτη, αυτή των 1,6 λίτρων, αποδίδει 105 ίππους καταναλώνοντας 3,8 λίτρα/100 χλμ., ενώ η δεύτερη -χωρητικότητας 2,0 λίτρων- παράγει 150 ίππους καταναλώνοντας 4,1 λίτρα/100 χλμ.
Αποδοτικότερη θα είναι η… αγνώστων λοιπών στοιχείων έκδοση BlueMotion με κατανάλωση καυσίμου 3,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 85 γρ./χλμ.
Σε ότι αφορά το εσωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ανεξαρτήτως εξοπλισμού το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας θα συνοδεύεται από έγχρωμη οθόνη αφής, η οποία θα ξεκινά από τις 5 ίντσες και θα φτάνει στις πλουσιότερες εκδόσεις μέχρι και τις 8 ίντσες.
Ο επιπλέον χώρος για τους πίσω επιβάτες και η αύξηση στο όγκου του διαμερίσματος των αποσκευών κατά 30 λίτρα υπογραμμίζουν την προσπάθεια της VW να ενισχύσει την άνεση αλλά και την πρακτικότητα που είναι ικανό να προσφέρει το νέο Golf στο πενταθέσιο εσωτερικό του.
Από εκεί και πέρα τον πρώτο λόγο έχει ο προηγμένος εξοπλισμός ασφαλείας, ο οποίος περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- το σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα το φρένα ώστε να αποτρέψει συγκρούσεις που θα ακολουθήσουν της πρώτης, το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης XDS, το σύστημα PreCrash το οποίο παρεμβαίνει όταν υπάρξει κίνδυνος σύγκρουσης κλίνοντας αυτόματα τα παράθυρα και προετοιμάζοντας τις ζώνες ασφαλείας οδηγού και συνοδηγού, το ενεργό cruise control, το Frond Assist που ενημερώνει τον οδηγό για ενδεχόμενη σύγκρουση με το προπορευόμενο όχημα και το City Emergency Braking Function που ακινητοποιεί αυτόματα το αυτοκίνητο ώστε να αποφευχθεί πλήρως, σε ταχύτητες μέχρι τα 30 χλμ./ώρα, αυτό το ενδεχόμενο.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα ή πέντε προγράμματα οδήγησης, το σύστημα αναγνώρισης της οδικής σήμανσης, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και τη σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενο λόγο.
Το νέο VW Golf θα διατεθεί στη γερμανική αγορά σε τρεις εκδόσεις (Trendline, Comfortline και Highline), ξεκινώντας -παρά τον πλουσιότερο εξοπλισμό- από τα 16.975 ευρώ (1.2 TSI Trendline).
auto.in.gr
- Πούτιν, Τραμπ ή αδέσμευτος; – Ιδού το ερώτημα για Μόντι
- Κακοκαιρία Byron: Υδροστρόβιλος «σάρωσε» οικισμό στο Ηράκλειο Κρήτης
- H Meta εγκαταλείπει το metaverse – Απολύσεις καθώς το όραμα σβήνει
- Κιμ Κατράλ: Η 69χρονη Σαμάνθα του «Sex And The City» ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας για 4η φορά
- Γιασέρ Αμπού Σαμπάμπ: Νεκρός ο ηγέτης ένοπλης συμμορίας που υποστήριζε το Ισραήλ στη Γάζα
- Ο Λουίς Ενρίκε το έχει… πάει σε άλλο επίπεδο: Το «τρικ» με τον γιγαντιαίο πίνακα που «μπερδεύει» τον αντίπαλο (vid)
- Εξωσωματική γονιμοποίηση: Λουίζ και Άλαστερ, τα πρώτα από τα 13 εκατ. παιδιά του σωλήνα στον κόσμο
- Επιτέλους, σοβαρευτείτε ή στην τελική «βουλώστε το»!
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)





























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442