Μετά από μία ώρα αγωνίας, πτώσεων και προσπαθειών, ήταν ο Alvaro Bautista (Honda Gresini), ο οποίος ξεκινά από την καλύτερη θέση στην εκκίνηση του βρετανικού Grand Prix.
Δίπλα του ξεκινούν οι Ben Spies (Yamaha) και C. Stoner (Honda), ενώ τη δεύτερη σειρά συμπληρώνουν οι Jorge Lorenzo(Yamaha), Dani Pedrosa (Honda)και Hector Barbera (Pramac Ducati).
Τον αποκάλεσαν την έκπληξη της χρονιάς όμως ο Alvaro Bautista, χρειαζόταν (όπως όλοι οι αναβάτες) την κατάλληλη στιγμή για να δείξει την πρόοδο που είχε κάνει. Η στιγμή αυτή ήρθε στο Silverstone όπου κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του.
Όπως είναι φυσικό (στην Αγγλία βρισκόμαστε) οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν ρόλο στις κατατακτήριες δοκιμές Βρετανικού Grand Prix δίνοντάς μας ένα νέο πρωταγωνιστή: Τον Alvaro Bautista.
Ο Ισπανός της ομάδας Honda Gresini πολύ καλό ρυθμό και στις κατατακτήριες δοκιμές φαινόταν πως θα πάλευε για την πρώτη εξάδα. Όμως 20 λεπτά πριν το τέλος της περιόδου έκανε ένα πολύ γρήγορο γύρο, που του χάρισε την πρώτη θέση. Η διακοπή των κατατακτήριων δοκιμών από τη βροχή (5 λεπτά πριν το τέλος τους απλά το επιβεβαίωσε).
Ο A. Bautista έγινε ο 2ος αναβάτης ιδιωτικής ομάδας , μετά τον M. Simoncelli (στο Assen το 2011 με την ίδια ομάδα), που κέρδισε την πρώτη θέση της εκκίνησης σε Grand Prix.
Από την δεύτερη θέση, επιβεβαιώνοντας την καλή του παρουσία στο Silverstone, ξεκινά ο Ben Spies (Yamaha). Ο «Elbows» σε όλη τη διάρκεια της περιόδου ήταν ανάμεσα στους πρώτους, δοκιμάζοντας μάλιστα όλες τις γόμες των ελαστικών του.
Την τρίτη θέση της πρώτης σειράς της εκκίνησης συμπλήρωσε ο Casey Stoner (Honda). Ο Αυστραλός δούλεψε όσο περισσότερο μπορούσε για να μειώσει τις δονήσεις από τους τροχούς στη μοτοσικλέτα του δοκιμάζοντας κυρίως τη μεσαία γόμα τόσο εμπρός όσο και πίσω ελαστικό.
Μπορεί να μην ξεκινά πρώτος όμως φάνηκε να βρίσκει μια ικανοποιητική λύση στο πρόβλημα για τον αγώνα της Κυριακής.
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Jorge Lorenzo έμεινε τελικά στην 4η θέση. Ο πρωταθλητής του 2010 είχε πρόβλημα με τον δυνατό αέρα που υπήρχε στην πίστα, αλλά και με τα ηλεκτρονικά της Yamaha.
Τη δεύτερη σειρά του grid συμπλήρωσαν οι Dani Pedrosa (Honda) και ο Hector Barbera (Pramac Ducati). Ο H. Barbera ήταν για μια ακόμα φορά η ταχύτερη Ducati, έπειτα από τις πτώσεις των εργοστασιακών αναβατών.
Οι Nicky Hayden και Valentino Rossi δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την περίοδο με τις πρώτες τους μοτοσικλέτες καθώς και οι δύο τις κατέστρεψαν στην ίδια ακριβώς στροφή της πίστας.
Πρώτα ο V.Rossi και έπειτα ο N.Hayden στo σημείο επιβράδυνσης του τελευταίου σικέιν. Το εμπρός ελαστικό γλίστρισε χωρίς προειδοποίηση με αποτέλεσμα και οι δύο να πέσουν. Οι μοτοσικλέτες καταστράφηκαν, αλλά ευτυχώς οι αναβάτες δεν τραυματίστηκαν.
Έτσι Ο N. Hayden ξεκινά από την 7η θέση ο και ο V. Rossi από τη 10η .
Πρώτη μοτοσικλέτα προδιαγραφών CRT στο grid ήταν η Aprilia ART του Aleix Espargaro.