Skoda Fabia 1.2 TDI: Η φωνή της λογικής
Ένας από τους αποδοτικότερους, πετρελαιοκίνητους συνδυασμούς στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης αμφισβητεί την απόλυτη -μέχρι σήμερα- κυριαρχία των βενζινοκίνητων ανταγωνιστών της.
Γιάννης Αδάναλης
Ίσως να μην αποτελεί την ελκυστικότερη μορφή αυτοκίνησης, σίγουρα ωστόσο φλερτάρει με τον τίτλο της αποδοτικότερης.
Ένας τρικύλινδρος κινητήρας diesel, τοποθετημένος σε ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης αποτελεί στις μέρες μας μία σίγουρη και αξιόπιστη μεταφορική λύση, ικανοποιώντας τόσο τις περιβαλλοντικές όσο και τις… οικονομικές απαιτήσεις.
Η αλήθεια είναι ότι ελάχιστοι θα μπορούσαν να γυρίσουν την πλάτη σε ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει όχι περισσότερα από 6 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, κινούμενο -χωρίς την βοήθεια των γνώριμων συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας- μέσα στην πόλη.
Πολύ γρήγορα, λοιπόν, ο συντηρητικός σχεδιασμός της ανανεωμένης -κατά τ’ άλλα- Fabia περνάει σε δεύτερη μοίρα, ενώ με την ίδια ευκολία μπορείς να παραβλέψεις τον εξίσου αυστηρό διάκοσμο του εσωτερικού.
Την προσοχή σου διεκδικεί ο κινητήρας. Για την ακρίβεια ο πετρελαιοκινητήρας των 1.199 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 75 ίππους και 180 Nm ροπής, επιχειρώντας να αμφισβητήσει το ξεκάθαρο, μέχρι σήμερα, προβάδισμα των υπερτροφοδοτούμενων εκδόσεων βενζίνης.
Ο παραπανίσιος θόρυβος και ο κραδασμός κάνουν από την πρώτη στιγμή αισθητή την παρουσία τους, αναλαμβάνοντας με το «καλημέρα» τις απαραίτητες συστάσεις. Πριν ακόμη «γράψεις» τα πρώτα χιλιόμετρα στο αριστερό κάθισμα της Fabia γνωρίζεις πολύ καλά με τι έχεις να κάνεις.
Γνωρίζεις πολύ καλά ότι η τραχύτητα του μοτέρ είναι κάτι που συνηθίζεται, αλλά και ότι η ονομαστική τιμή της ισχύος αλλά και της ροπής δεν μεταφράζονται σε αξιοσημείωτες επιδόσεις.
Στην πράξη η πετρελαιοκίνητη Fabia ακολουθεί το παράδειγμα των αντίστοιχων προτάσεων της VW και της Seat. Η γνώριμη απροθυμία του κινητήρα κάτω από τις 2.000 έχει σύμμαχο την αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου, γεγονός που επιβάλλει να κινείσαι με μία σχέση κάτω, αν θες να αποφύγεις τις συχνές και άσκοπες αλλαγές ταχυτήτων.
Παρά το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυθεντικό supermini και τη μέχρι πρότινος μικρότερων διαστάσεων πρόταση της Skoda -o τίτλος ανήκει πλέον στο Citigo-, η εν λόγω Fabia δείχνει να βολεύεται περισσότερο στον ανοιχτό δρόμο απ’ ότι στο «σταμάτα-ξεκίνα» μέσα στην πόλη.
Το ικανότατο πλαίσιο υποστηρίζει την παρουσία του αυτοκινήτου στο εθνικό και το επαρχιακό δίκτυο. Η ποιότητα κύλισης κινείται σε υψηλά επίπεδα, ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας περιορίζεται, μιας και αυτός λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές και η κατανάλωση καύσιμου υποχωρεί κάτω από τα 5,0 λίτρα/100χλμ.
Ακόμη και αν το παρακάνεις, η Fabia δεν πρόκειται να αντιδράσει άτσαλα. Ναι μεν η ευκολία με την οποία «βυθίζεται» το μπροστινό τμήμα και εμφανίζεται η υποστροφή υπενθυμίζει το επιπλέον -λόγω του πετρελαιοκινητήρα- βάρος που αντιστοιχεί στον μπροστινό άξονα, ωστόσο, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου παραμένει προβλέψιμη και απόλυτα ελεγχόμενη.
Σε επίπεδο επιδόσεων, πάντως, οι χρόνοι των ρεπρίζ θα πρέπει να θεωρηθούν το δυνατό σημείο του «μικρού» Skoda, μιας και η διαδικασία του «0-100 χλμ./ώρα» ολοκληρώνεται σε 14,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 166 χλμ./ώρα.
Επιστρέφοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ώστε μεταξύ άλλων να δικαιολογήσεις και την… τσουχτερή τιμή εκκίνησης των 14.990 ευρώ (12.860 ευρώ με όφελος απόσυρσης και επιπλέον έκπτωση 1.150 ευρώ), ο εξοπλισμός δεν κρύβει ευχάριστες ή δυσάρεστες εκπλήξεις, αρκούμενος στα απαραίτητα, ενώ οι χώροι δείχνουν ικανοί να αντεπεξέλθουν στα… βάρη μίας τετραμελούς οικογένειας, από τη στιγμή μάλιστα που ο όγκος του διαμερίσματος των αποσκευών ξεκινά από τα 315 λίτρα.
Έχοντας απέναντί σου εκδόσεις με υπερτροδοφοτούμενους κινητήρες βενζίνης 1,2 λίτρων, η επιλογή της πετρελαιοκίνητης Fabia φαντάζει δυσκολότερη απ’ ότι στην πραγματικότητα είναι.
Το επιπλέον κόστος που προϋποθέτει η απόκτησή της και οι συμβιβασμοί που επιβάλλει ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου αποτελούν τα βασικά μειονεκτήματά της. Αντιθέτως, η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που εξασφαλίζουν οι εξίσου χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αποτελούν τα βασικά επιχειρήματα του αυτοκινήτου απέναντι στον εσωτερικό -κατά κύριο λόγο- ανταγωνισμό.
auto.in.gr
- AI κάτσε λίγο στην άκρη… – Πότε πατάμε pause για να δουλέψει ο εγκέφαλος
- Παναγιώτα Διαμαντή: Ελληνίδα δασκάλα ανάμεσα στους 50 κορυφαίους εκπαιδευτικούς του κόσμου
- Ακραίες καταστάσεις στην Τουρκία: 29 ακόμη συλλήψεις στο πλαίσιο έρευνας για παράνομα στοιχήματα
- Υπερτουρισμός: Νέοι κανόνες στην Ευρώπη – Τι αλλάζει στα ταξίδια το 2026 και τι ισχύει στην Ελλάδα
- Φόροι: Ποιες φορολογικές εκκρεμότητες λήγουν το 2025 [πίνακας]
- Ύπνος στον αέρα; 4 απίστευτες μέθοδοι που χρησιμοποιούν τα ζώα για να κοιμηθούν ακίνδυνα
- Η αποθεραπεία του Λεσόρ, η διαχείριση του Αταμάν και η «συμφόρηση» στο «5» με την επιστροφή του
- Αγνοούνται τρεις ορειβάτες στον Αθανάσιο Διάκο Φωκίδας
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)



















![Φόροι: Ποιες φορολογικές εκκρεμότητες λήγουν το 2025 [πίνακας]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/ΧΡΗΜΑΤΑ-315x220.jpg)










































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442