Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Που πάει η online διαφήμιση;

Μια σύντομη ανάλυση

Η φτώχεια φέρνει γκρίνια και οι χαμηλές οικονομικές επιδόσεις του τύπου έχουν δώσει και πάλι φωτιά στα σενάρια για χρέωση του online περιεχομένου. Η εποχή που ελπίζαμε πως η διαφήμιση θα συντηρούσε τις εκδοτικές προσπάθειες στο Web φαίνεται πως έχει περάσει ανεπιστρεπτί, αλλά ακόμη δεν έχουμε κατανοήσει γιατί συμβαίνει αυτό.

Το μέσο δεν είναι πια καινούριο και χρήματα υπάρχουν. Για παράδειγμα, η συνολική διαφημιστική δαπάνη online στη Γαλλία είναι 2,2 δις ευρώ το χρόνο. Τα προβλήματά μας ξεκινάνε από το γεγονός πως στη χώρα αυτή το 80% του ποσού δαπανάται στις μηχανές αναζήτησης, δηλαδή στο Google. Υπάρχει περίπτωση να επιζήσεις σε μια αγορά όταν το 80% των χρημάτων πηγαίνει αλλού;

Οι ιταλικές εφημερίδες λένε όχι και ένωσαν τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας έναν ανταγωνιστή του Google Adsense που προβάλει διαφημίσεις βασισμένος στις λέξεις του περιεχομένου κάθε άρθρου. Βγάζουν τα ίδια χρήματα που τους έδινε και η συνεργασία με το Google, αλλά προβλέπουν πως σύντομα θα τα πάνε ακόμη καλύτερα.

Οι διαφημιστές πάλι ακολουθούν άλλη προσέγγιση. Προσπαθούν να εξηγήσουν στους πελάτες τους πως το click σε μια διαφήμιση υποδηλώνει ενδιαφέρον αγοράς. Πώς όμως θα πείσεις τον κόσμο να αγοράσει κάτι; Η διαφήμιση με λέξεις κλειδιά απευθύνεται σε όσους έχουν ήδη αποφασίσει πως χρειάζονται, ας πούμε, μια ηλεκτρική σκούπα και πρέπει να τους κάνεις να προτιμήσουν τη δική σου.

Για να τους προκαλέσεις όμως την επιθυμία για μια σκούπα πρέπει να περάσεις ένα μήνυμα εκεί που οι αναγνώστες πηγαίνουν για γενική ενημέρωση μια και όταν αναζητούν κάτι συγκεκριμένο η προσοχή τους είναι αλλού και δύσκολα μπορείς να την αποσπάσεις.

Και οι δύο στρατηγικές έχουν ισχυρά επιχειρήματα υπέρ τους, αλλά παρά τις διαφορετικές παραδοχές τους συγκλίνουν σε ένα πράγμα. Η αγορά ζητάει πλέον όλο και περισσότερες αποδείξεις για την αποδοτικότητα των χρημάτων που δαπανώνται για διαφήμιση. Οι εποχές που το διαφημιστικό budget μοιραζόταν απλώς στους κολλητούς και τα μεγάλα ονόματα δεν έχουν πλέον πολύ μέλλον.

Γιώργος Επιτήδειος

Γιώργος Επιτήδειος

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο