Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Opel Zafira Tourer 2012: Οικογενειακοί δεσμοί

Opel Zafira Tourer 2012: Οικογενειακοί δεσμοί

Τη συνέχεια στην πολυμορφική παράδοση της Opel "γράφει" η τρίτη γενιά του Zafira, ακολουθώντας τις σύχρονες σχεδιαστικές και κατασκευαστικές προδιαγραφές της γερμανικής φίρμας.

Γιάννης Αδάναλης

Το πρώτο αυτοκίνητο της οικογένειας και το μοναδικό για περίπου δύο δεκαετίες ήταν ένα κυπαρισσί Opel Record. Ένα τυπικό sedan, με «coke bottle» σχεδίαση και τεράστιο βολάν, που στα μάτια μου φάνταζε ως την ευρωπαϊκή μετενσάρκωση του «General Lee». Του οκτακύλινδρου Dodge Charger που πρωταγωνιστούσε εκείνη την εποχή στους «Dukes of Hazzard».

Υποκύπτοντας στα χτυπήματα της… μοίρας -μεταξύ αυτών ένα υπερυψωμένο φρεάτιο, μία νησίδα πρασίνου στη Θησέως και το κράσπεδο στην έξοδο της «αριστερής» με την αντίθετη κλίση στον περιφερειακό του Φιλοπάππου- το Record του 1969 οδηγήθηκε στην ανακύκλωση.

Τα χρόνια πέρασαν και οι παραδοσιακές μπερλίνες με τις γενναιόδωρες διαστάσεις και την απλουστευμένη κατασκευή έπαψαν να αποτελούν τη μοναδική επιλογή που θα μπορούσε να «σηκώσει» τα «οικογενειακά βάρη».

Ήδη από το 1999 η Opel διέθετε μία πολυμορφική πρόταση, ένα επταθέσιο MPV που τα τελευταία 12 χρόνια μετρά περισσότερες από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις.

Σήμερα, το καταξιωμένο Zafira περνά στην τρίτη γενιά του, αποκτώντας παράλληλα και το προσωνύμιο Tourer. Οι διαφορές σε σχέση με τη σημερινή του εκδοχή σχεδόν… κοσμογονικές.

Το αμάξωμα απέκτησε ελκυστικότερα χαρακτηριστικά και συνολικά μεγαλύτερες διαστάσεις. Η αύξηση των 19 εκατοστών που παρουσιάζει το μήκος, φτάνοντας πλέον τα 4,66 μέτρα, είναι ενδεικτική και ταυτόχρονα καθοριστική για την άνεση και την ευρυχωρία του εσωτερικού.

Σε επίπεδο σχεδιασμού ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα του μπροστινού τμήματος, που σε σχήμα μπούμερανγκ παραπέμπουν στο ηλεκτροκίνητο Αmpera. Η συνέχεια του αμαξώματος μέχρι και την πέμπτη πόρτα θα μπορούσε να θεωρηθεί αναμενόμενη και πολύ κοντά σε ότι έχουν παρουσιάσει αντίστοιχες προτάσεις της Opel.

Χωρίς, λοιπόν, να προκαλεί ή να υπερβάλλει, το Zafira του 2012 δεν περνά απαρατήρητο, αποτελώντας ουσιαστικά μία από τις πιο ενδιαφέρουσες, σχεδιαστικά, προτάσεις της κατηγορίας του.

Στο εσωτερικό, η Opel επιχείρησε να αναπτύξει περαιτέρω τις πολυμορφικές δεξιότητες του Zafira, αξιοποιώντας μεταξύ άλλων και την αισθητή αύξηση των διαστάσεων.

Οι 30 και πλέον θήκες για μικροαντικείμενα, τα συρόμενα -κατά 28 εκατοστά- και ανεξάρτητα πίσω καθίσματα με δυνατότητα ρύθμισης της πλάτης και η προαιρετικά διαθέσιμη τρίτη σειρά με τις δύο επιπλέον θέσεις, πιστοποιούν το προφίλ του γερμανικού MPV.

Επιτυχημένη θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς και την προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης, καθώς το πλαστικό που καλύπτει το ταμπλό είναι αφρώδες και το φινίρισμα του ικανό να σταθεί απέναντι στον ευρωπαϊκό, κατά κύριο λόγο, ανταγωνισμό.

Παράλληλα οι εξαιρετικά λεπτές κολόνες του A-Pillar, σε συνδυασμό με τις τεράστιες γυάλινες επιφάνειες και το πανοραμικό παρμπρίζ του προαιρετικού εξοπλισμού εξασφαλίζουν τη μέγιστη δυνατή ορατότητα.

Η αλήθεια είναι ότι στον εξοπλισμό του πολυμορφικού Opel συναντάς πλήθος επιλογών-εφαρμογών, ικανών να δημιουργήσουν ένα ευχάριστο, άνετο και πάνω απ’ όλα ασφαλές περιβάλλον.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πανοραμική-γυάλινη οροφή, το ενεργό Cruise Control με δυνατότητα επιβράδυνσης του οχήματος και περιορισμού των συνεπειών μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης, το σύστημα αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας, το σύστημα ανάγνωσης της οδικής σήμανσης και φυσικά το ενεργό πλαίσιο, που ρυθμίζει τη σκληρότητα της ανάρτησης και την απόκριση του κινητήρα.

Την εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνει το βελτιωμένο σύστημα αναδίπλωσης της τρίτης σειράς καθισμάτων και η εντυπωσιακή αύξηση που παρουσιάζει ο όγκος του χώρου αποσκευών.

Ο τελευταίος ξεκινά από τα 710 λίτρα (πενταθέσια διαμόρφωση) και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.860 λίτρα (διθέσια διαμόρφωση), «κερδίζοντας» σε σχέση με το σημερινό μοντέλο 65 και 40 λίτρα αντιστοίχως.

Έχοντας σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, το Zafira Tourer δεν θα μπορούσε από το να προσαρμόσει το σύνολο των προδιαγραφών του στο σήμερα.

Στη μοναδική βενζινοκίνητη έκδοση που θα διατεθεί στην ελληνική αγορά συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,4 λίτρων, o οποίος αποδίδει 140 ίππους και 200 Nm ροπής και συνδυάζεται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Σε κάθε περίπτωση οι επιδόσεις που εξασφαλίζει ικανοποιούν, αν και η γνώριμη υστέρηση που εμφανίζει κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. διατηρείται, επιβάλλοντας συχνότερες αλλαγές σχέσεων.

Η επιπλέον ροπή (350 Nm) του δίλιτρου και επίσης υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα βελτιώνει τα πράγματα, πόσο μάλλον όταν η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου υπογραμμίζει την ανωτερότητα του συγκεκριμένου συνόλου και υποβαθμίζει ακόμη και τον αυξημένο θόρυβο-κραδασμό που παράγει η λειτουργία του.

Ανεξάρτητα, πάντως, από την έκδοση που θα επιλέξει κανείς, το πλαίσιο ανταποκρίνεται στις υψηλές ταχύτητες κίνησης, ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι εξαιρετικά περιορισμένος για τα δεδομένα και τις διαστάσεις ενός MPV και η ποιότητα κύλισης διασφαλισμένη, από τη στιγμή που στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση.

Το Zafira Tourer αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές Ιανουαρίου ξεκινώντας στην βενζινοκίνητη έκδοση των 1,4 λίτρων από τα 21.500 ευρώ. Για παραγγελίες που θα πραγματοποιηθούν μέσα στο επόμενο διάστημα, το πολυμορφικό Opel θα φέρει επιπλέον εξοπλισμό αξίας 800 ευρώ (σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, πακέτο ορατότητας) γεγονός που κάνει ακόμη πιο ελκυστική την απόκτησή του.

Το Opel Zafira Tourer με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,658/ 1,928/ 1,685

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,760

Κινητήρες (κ.εκ.): 1.364 (1.4 Turbo), 1.956 (2.0 CDTI)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 140/4.900 (1.4 Turbo), 165/4.000 (2.0 CDTI)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 200/1.850 (1.4 Turbo), 350/1.750 (2.0 CDTI)

Βάρος (κιλά): 1.571

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 6,3 (1.4 Turbo), 5,2(2.0 CDTI)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 148 (1.4 Turbo), 137 (2.0 CDTI)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 10,7 (1.4 Turbo), 9,8 (2.0 CDTI)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 202 (1.4 Turbo), 208 (2.0 CDTI)

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο