Στο 3,3% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Μάιο σε ετήσια βάση, έναντι 3,9% τον Απρίλιο. Σε μέσα επίπεδα στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μάιου 2011 ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3,9%. Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Μάιο 2011, σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2011, παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Στο 3,3% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Μάιο σε ετήσια βάση, έναντι 3,9% τον Απρίλιο. Σε μέσα επίπεδα στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μάιου 2011 ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3,9%.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Μαΐου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2010, προκύπτει αύξηση 3,3% έναντι αύξησης 5,4%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Μάιο 2011, σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2011, παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 10 – Μαΐου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 09 – Μαΐου 10, παρουσίασε αύξηση 4,9%, έναντι αύξησης 2,3%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,2% το μήνα Μάιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών σε: νωπές πατάτες, αρνί και κατσίκι (νωπά). β) Κατά 1,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση» λόγω αύξησης των τιμών των θερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης. γ) Κατά 0,2% της ομάδας «Υγεία» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις ιδιωτικές κλινικές.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 3,3% το μήνα Μάιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 3,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως σε: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά. β) Κατά 3,3% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός» λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών. γ) Κατά 2,9% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση» λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. δ) Κατά 8,7% της ομάδας «Στέγαση» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης και αποχέτευσης . ε) Κατά 1,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες. στ) Κατά 5,9% της ομάδας «Μεταφορές» λόγω αύξησης των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων. ζ) Κατά 2,3% της ομάδας «Επικοινωνίες» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών. η) Κατά 0,3% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, σε: βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστές. θ) Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση» λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων . ι) Κατά 1,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια» λόγω αύξησης των τιμών κυρίως των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων. ια) Κατά 3,1% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες» λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
2. Από τη μείωση του δείκτη:
Κατά 1,0% της ομάδας «Υγεία» λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές.