Σημαντική κλοπή χαλκού στις σιδηροδρομικές γραμμές έξω από τη Θεσσαλονίκη
Χαρακτηριστικά μεγάλου πλήγματος κατά των ελληνικών σιδηροδρόμων παρουσιάζει η δολιοφθορά που πραγματοποιήσαν άγνωστοι στις σιδηροδρομικές γραμμές έξω από τη Θεσσαλονίκη τη νύχτα της Κυριακής. Το συγκεκριμένο συμβάν είναι το τρίτο μεγάλο πλήγμα που δέχτηκε ο ελληνικός σιδηρόδρομος, στην κρίσιμη υποδομή του, έξω από τη Μακεδονική πρωτεύουσα, όπου συναντώνται οι τρεις γραμμές προς Αθήνα, Φλώρινα και Ειδομένη.
Χαρακτηριστικά μεγάλου πλήγματος κατά των ελληνικών σιδηροδρόμων παρουσιάζει η δολιοφθορά που πραγματοποιήσαν άγνωστοι στις σιδηροδρομικές γραμμές έξω από τη Θεσσαλονίκη τη νύχτα της Κυριακής.
Όπως σημειώνουν στο Βήμα υψηλόβαθμοι παράγοντες του ΟΣΕ, το συγκεκριμένο συμβάν είναι το τρίτο μεγάλο πλήγμα που δέχτηκε ο ελληνικός σιδηρόδρομος, καθώς «χτυπήθηκε» η κρίσιμη υποδομή του, δηλαδή η ηλεκτροκίνηση στο πλέον κομβικό της σημείο, έξω από τη Μακεδονική πρωτεύουσα, όπου συναντώνται οι τρεις γραμμές προς Αθήνα, Φλώρινα και Ειδομένη.
Οι γραμμές αυτές, μάλιστα, έχουν διαρκή παροχή υψηλής τάσης 25.000 Βολτ. «Αυτό το στοιχείο από μόνο του δείχνει ότι επρόκειτο για ιδιαίτερα πεπειραμένη και εξοπλισμένη ομάδα που ήξερε τι έκανε, που το έκανε και πώς το έκανε» υπογραμμίζουν οι ίδιες πηγές.
Είχε προηγηθεί ένα μείζονος σημασίας συμβάν πριν από λίγες ημέρες, με ένα άνευ προηγουμένου σαμποτάζ στις νεοπαγείς εγκαταστάσεις της ηλεκτροδότησης στο πολλά υποσχόμενο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου, στο οποίο όχι μόνο ο ΟΣΕ, αλλά σύσσωμος ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας επενδύει πολλά.
Το μεγαλύτερο πλήγμα είχε καταγραφεί το 2009, όταν αποπερατώθηκε η ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή Αχαρνές – Τιθορέα.
Όπως διηγούνται υψηλόβαθμοι σιδηροδρομικοί, όταν έκλεισε η παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος, προκειμένου να γίνει συντήρηση του δικτύου και έλεγχος ρουτίνας, άγνωστοι διέλυσαν πολλούς υποσταθμούς, αλλά και το κέντρο ηλεκτροδότησης που βρίσκεται στις Αχαρνές.