Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστημίο Αθηνών


Σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη και άκρως ανταγωνιστική αγορά εργασίας, η δια βίου μάθηση αποτελεί καθοριστικό παράγοντα τόσο για την προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη των ατόμων όσο και για τη γενικότερη οικονομική ανάπτυξη. Η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, μέσω της συνεχούς εκπαίδευσης, βελτιώνει την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των ατόμων, δίνοντας τους παράλληλα τα αναγκαία εφόδια για μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.

Το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), θέλοντας να συμβάλει ενεργά προς αυτή την κατεύθυνση, παρέχει Εκπαιδευτικά Προγράμματα Συμπληρωματικής εξ αποστάσεως (e-learning) Εκπαίδευσης, τα οποία έχουν σχεδιασθεί και αναπτυχθεί από έμπειρους στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο καθηγητές και καταξιωμένα στελέχη της αγοράς, με απώτερο σκοπό να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες που υφίστανται στο ευρύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον. Από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Προγράμματος e-learning του ΚΕΚ του ΕΚΠΑ είναι η έρευνα ανίχνευσης αναγκών, η οποία διεξάγεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα πληθυσμού και τα αποτελέσματα της οποίας αξιοποιούνται για το σχεδιασμό νέων αντικειμένων που εμφανίζουν υψηλή ζήτηση στην ελληνική αγορά. Όλα τα νέα προγράμματα που αναπτύσσονται προσανατολίζονται στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων που είναι απόλυτα συνυφασμένες με τις εξελίξεις που θα κυριαρχήσουν στο μέλλον τόσο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο (European Qualification Framework) όσο και σε επίπεδο πρόβλεψης των εξελίξεων στην ελληνική οικονομία

Παράλληλα, το e-learning του ΚΕΚ του ΕΚΠΑ αποτελεί τη μοναδική υπηρεσία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα που διαθέτει Πιστοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας κατά ISO9001:2008, με το οποίο διασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους συμμετέχοντες των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Επίσης, στα πλαίσια συνεχούς αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών, εφαρμόζονται συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του βαθμού αποτελεσματικότητας της κατάρτισης σε επίπεδο πρακτικής εφαρμογής των αποκτηθεισών γνώσεων στο χώρο εργασίας. Οι συμμετέχοντες των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων υποβάλλουν ερωτηματολόγια, με τα οποία αξιολογούν την ποιότητα γραμματειακής, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης που λαμβάνουν κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα αποτελέσματα των συγκεκριμένων ερευνών συλλέγονται με συστηματικό τρόπο και αξιοποιούνται στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ενδεικτικά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα έως τώρα αποτελέσματα των ερευνών, εννέα στους δέκα συμμετέχοντες (ποσοστό 90%) δηλώνουν πολύ ευχαριστημένοι τόσο με τον τρόπο διεξαγωγής του Προγράμματος όσο και με το επίπεδο των παρεχόμενων γνώσεων και υπηρεσιών.

Εξάλλου, η αποτελεσματικότητα των Προγραμμάτων εξ αποστάσεως Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης αποδεικνύεται και στην πράξη, καθώς στα πλαίσια της εταιρικής κατάρτισης, το ΚΕΚ του ΕΚΠΑ υλοποιεί για τρίτη συνεχή χρονιά εκπαιδευτικά προγράμματα για την προετοιμασία στελεχών και υπαλλήλων Τραπεζικών Ιδρυμάτων στα αντικείμενα: θεσμικό πλαίσιο, α1, α2, β1 και β. Η άρτια οργάνωση και διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας έχουν οδηγήσει σε σημαντικά ποσοστά επιτυχίας των συμμετεχόντων στις εξετάσεις που διενεργούνται από την Αρμόδια Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, τα οποία κυμαίνονται από 68% έως 82%.

Κατά τη διάρκεια μιας ακαδημαϊκής χρονιάς, η Υπηρεσία E-learning του ΚΕΚ του ΕΚΠΑ, διαθέτει εκπαιδευτικούς κύκλους, κάθε ένας από τους οποίους περιλαμβάνει ένα συγκεκριμένο μίγμα προγραμμάτων. Μέχρι σήμερα, 9η χρονιά υλοποίησης των εξ αποστάσεως εκπαιδευτικών προγραμμάτων, έχουν αναπτυχθεί και διατεθεί προς το ενδιαφερόμενο κοινό, περισσότερα από 130 εκπαιδευτικά αντικείμενα, τα οποία ανήκουν σε δώδεκα (12) επιστημονικές κατευθύνσεις, σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δηλωθεί στο Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΚΕΠΙΣ), φορέας πιστοποίησης του ΚΕΚ του ΕΚΠΑ από το 2001: (1) Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, (2) Marketing και Πωλήσεις, (3) Χρηματοοικονομική και Τραπεζική, (4) Λογιστική, (5) Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, (6) Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη, (7) Προσωπικές Ικανότητες, (8) Περιβάλλον και Ανάπτυξη, (9) Υγεία, (10) Παιδαγωγικά, (11) Τουριστικά, (12) Άλλοι Τομείς.

Το ΚΕΚ του ΕΚΠΑ έχει υλοποιήσει συνολικά είκοσι πέντε (25) κύκλους σπουδών για τους οποίους έχει δεχθεί συνολικά 28.200 αιτήσεις, ενώ έχουν εκπαιδευτεί πάνω από 11.700 άτομα με την αναλογία αποδοχής των υποψηφίων να είναι περίπου 1 στους 2. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων στα Προγράμματα Επαγγελματικής Κατάρτισης απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα και είναι ηλικίας 25 έως 34 ετών, απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με πολύ καλές γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών και τουλάχιστον μίας ξένης γλώσσας. Τα συγκεκριμένα στοιχεία καταδεικνύουν το υψηλό επίπεδο γνώσεων που απαιτείται για την παρακολούθηση των Προγραμμάτων Συμπληρωματικής εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης, ενώ κατά τα τελευταία τρία (3) χρόνια έχει παρατηρηθεί αυξανόμενο ενδιαφέρον από διάφορες επιχειρήσεις για την εταιρική κατάρτιση των υπαλλήλων τους, στα πλαίσια ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς τους.
Τα Προγράμματα Επαγγελματικής Κατάρτισης στο σύνολό τους διεξάγονται με τη χρήση καινοτόμων μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning). Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός τους έγκειται στην «αυτονομία» που παρέχουν, υπό την έννοια ότι οι εκπαιδευόμενοι έχουν τη δυνατότητα μελέτης, ανεξαρτήτως περιοριστικών παραγόντων, όπως η υποχρέωση της φυσικής τους παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο, δεδομένου ότι το εκπαιδευτικό υλικό βρίσκεται στη διάθεσή τους επί 24ώρου βάσεως και μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό οποτεδήποτε και από οπουδήποτε βρίσκονται. Παράλληλα, έχουν συνεχή εκπαιδευτική υποστήριξη και ενθάρρυνση από εξειδικευμένους ανά αντικείμενο εκπαιδευτές. Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά αποτελούν βασικά πλεονεκτήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς οι έντονοι ρυθμοί που επιβάλλει ο σύγχρονος τρόπος ζωής, δεν επιτρέπουν πολλές φορές στους εργαζόμενους να εμβαθύνουν το γνωστικό τους επίπεδο και να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους, αποτελώντας με τον τρόπο αυτόν ανταγωνιστικές οντότητες των σύγχρονων επιχειρήσεων και οργανισμών.

Η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται μέσω εκπαιδευτικής πλατφόρμας, η οποία αντιστοιχεί ουσιαστικά σε ένα δικτυακό σύνδεσμο. Οι συμμετέχοντες, ανάλογα με τον εκπαιδευτικό πρόγραμμα που επιθυμούν να παρακολουθήσουν, εντάσσονται σε ηλεκτρονικές τάξεις, κάθε μία από τις οποίες αποτελεί προσομοίωση μιας φυσικής, παραδοσιακού τύπου αίθουσα διδασκαλίας. Ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα εισόδου στην αντίστοιχη ηλεκτρονική τάξη, μέσω των προσωπικών του κωδικών, με σκοπό α) τη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού που αναρτάται σταδιακά στην πλατφόρμα, β) την υποβολή των τεστ αξιολόγησης και των τελικών εργασιών, σύμφωνα με τα αντίστοιχα χρονοδιαγράμματα που κοινοποιούνται και γ) την επικοινωνία με τον ορισμένο εκπαιδευτή του για τη διαλεύκανση τυχόν αποριών που έχουν προκύψει και αφορούν στο εκπαιδευτικό υλικό, καθώς και την αναζήτηση επιπλέον βιβλιογραφίας.
ι
Στοιχεία επικοινωνίας
E-mail: elearn-secretariat@elke.uoa.gr
Τηλ. Επικοινωνίας: 210 – 3689354 και 210 – 3689381
Fax: 210 – 3689352
Site: http://elearn.elke.uoa.gr/elearn

ΕΚΠΑ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο