Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Harley-Davidson: Η ανανεωμένη γενιά των Touring

Harley-Davidson: Η ανανεωμένη γενιά των Touring

Οι νέες βασίλισσες του δρόμου, οι μοτοσικλέτες Touring της Harley-Davidson του 2009, απέκτησαν νέο πλαίσιο κι έτσι σημαντικά οφέλη στην ενεργητική ασφάλεια και άνεση.

Πάνος Ν. Διαμάντης

Ήταν τόσες οι Harley-Davidson που συγκεντρώθηκαν για την περιήγηση με την οποία θα εορτάζονταν τα εκατό χρόνια της εταιρείας, το 2003, που συμπληρώθηκαν συνολικά περισσότερα από πενήντα εκατομμύρια μίλια! Για τους ανθρώπους της Harley, αυτή ήταν η τέλεια ευκαιρία για την απόλυτη έρευνα αγοράς.


Μπροστά τους απλώνονταν ουρές χιλιομέτρων από αναβάτες ταγμένους στις Harley τους, γνώστες κάθε λεπτομέρειάς τους, της ιστορίας τους, παθιασμένους με κάθε μηχανολογική λεπτομέρεια και με την παραμικρή νικελωμένη επιφάνεια. Κατάλληλους να απαντήσουν στο κεντρικό ερώτημα που απασχολούσε την εταιρεία.


Πως πρέπει να είναι η νέα γενιά των Touring μοτοσικλετών της Harley-Davidson;


Οι απαντήσεις καταμαρτυρώνται από τις Touring μοτοσικλέτες της Harley στα χρόνια που ακολούθησαν: Απέκτησαν μεγαλύτερο κινητήρα, κιβώτιο έξι ταχυτήτων Cruise Drive, ηλεκτρονικό έλεγχο γκαζιού, φρένα της Brembo με ABS, δοχείο καυσίμου 22,7 λίτρων, ηχοσύστημα Harman-Kardon, GPS, θερμαινόμενα καθίσματα και grips.


Πίσω στη δεκαετία του 1960 η Electra Glide, η πρώτη μοτοσικλέτα Touring της Harley Davidson, ονομάστηκε έτσι λόγω της επαναστατικής, για την εποχή, ηλεκτρικής της ανάφλεξης. Όλα αποσκοπούσαν στην άνεση του ταξιδιού. King of the road!


Η νέα γενιά του 2009


Τέσσερις δεκαετίες αργότερα, ενώ αυτός ο τομέας εξακολουθεί να είναι προτεραιότητα, υπάρχει κι άλλος ένας. Εξίσου σημαντικός: η ενεργητική ασφάλεια. Στη νέα γενιά του 2009, οι θηριώδεις Touring της Harley Davidson γίνονται ασφαλέστερες. Η άνεση που προσφέρουν δεν χρειάζεται παρά ελάχιστες πινελιές, άλλωστε.


Οι Touring μοτοσικλέτες της Harley-Davidson είναι οι Road King και Road King Classic, οι θηριώδεις Electra Glide Standard και Ultra Classic Electra Glide και η διαχρονική Street Glide.


Όλες είναι εφοδιασμένες με τον υδρόψυκτο κινητήρα των 1.584 κ.εκ. με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής. Μέσω του ηλεκτρονικού ελέγχου του γκαζιού (Electronic Throttle Control – ETC), μια ηλεκτρονική μονάδα επεξεργάζεται την εντολή από το δεξί χέρι του οδηγού όταν ανοίγει το γκάζι και ενεργοποιεί ένα σερβομηχανισμό, αντί για τις παραδοσιακές διατάξεις με τα συρματόσχοινα.


Ενεργητική ασφάλεια


Η Harley-Davidson τοποθετεί πλέον το ABS στον βασικό εξοπλισμό όλων των Touring της, όπως και φαρδύτερα ελαστικά πολύ καλύτερης πρόσφυσης, αλλά η σημαντικότερη από τις βελτιώσεις της νέας γενιάς στο θέμα της ενεργητικής ασφάλειας είναι το νέο πλαίσιο.


H H-D υιοθέτησε νέα ρομποτική τεχνολογία ακριβείας στην έκχυση και βελτίωση της γεωμετρίας του πλαισίου. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή η τεχνολογία αυξάνει τη στιβαρότητα του πλαισίου κατά 20%. Ωστόσο, με την τοποθέτηση ανασχεδιασμένου ψαλιδιού, η στιβαρότητα έγινε κατά 67% ισχυρότερη από την προηγούμενη γενιά!


Τα νέα ελαστικά της Dunlop είναι πιο σκληρά στο κέντρο και πιο μαλακά στις άκρες – κι έτσι βελτιώνεται και η πρόσφυση αλλά και η διάρκεια ζωής τους, κατά 25%. Επιπλέον, τα ελαστικά είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος, καθώς η H-D αύξησε σε όλες τις Touring της (πλην της Road King Classic) τη διάμετρο της μπροστινής ζάντας από 16 σε 17 ίντσες ενώ πίσω κράτησε τη ζάντα 16, αλλά αύξησε το πλάτος της για να εφαρμοστούν ελαστικά 180 χιλιοστών.


Οι βελτιώσεις στην άνεση


Πέραν της βελτίωσης της ενεργητικής ασφάλειας, το νέο πλαίσιο προσφέρει, δευτερευόντως, οφέλη και στην άνεση των επιβατών. Η αύξηση του μεταξονίου και η τροποποίηση του συστήματος εξαγωγής (πλέον είναι 2-σε-1-σε-2) αύξησε και το χώρο για τα πόδια του συνεπιβάτη και τη χωρητικότητα των πλευρικών βαλιτσών.


Επιπλέον, η τροποποίηση της εξάτμισης βελτίωσε τη διαχείριση της θερμότητας και το νέο πλαίσιο αύξησε λίγο την ευελιξία των H-D Touring, ενώ το Σύστημα Απομόνωσης Μετάδοσης (IDS) μειώνει το θόρυβο και τους κραδασμούς κατά την επιτάχυνση, την αλλαγή ταχύτητας και την πλοήγηση.


Τα fairings, το δοχείο καυσίμου και ο γενικότερος σχεδιασμός δεν έχουν τροποποιηθεί, αλλά το στοπ έχει πλέον λυχνίες LED.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο