Αρκεί να θυμηθεί κανείς τα παραδείγματα των 914, 924, 928 ή ακόμα και της 944 ώστε να κατανοήσει τη δραματική -σχεδόν καταστροφική- επιρροή που ασκεί η μυθική 911 σε οποιοδήποτε τετράτροχο έχει την… τύχη να βρεθεί στην, ταπεινωτικά γρήγορη, σκιά της.
Ταυτότητα
Κινητήρας:
3.346 κ.εκ.
Ισχύς:
320 ίπποι/7.200 σ.α.λ.
Ροπή:
370 Nm/ 4.750 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 4,9 δλ
Τελ. ταχύτητα:
275 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
76.700 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
–
Έναν αδίστακτο ογκόλιθο, με τη μορφή ανάποδης μπανιέρας, που στο πέρασμά του συνθλίβει χωρίς διακρίσεις κάθε πιθανό εμπόδιο, καλείται να αντιμετωπίσει και η Cayman, επιστρατεύοντας οποιοδήποτε τεχνολογικό εφεύρημα θα μπορούσε να ενισχύσει το έργο της.
Η αλήθεια είναι ότι η ίδια αρχιτεκτονική του πλαισίου φαντάζει ικανή να της προσφέρει ένα σημαντικό προβάδισμα. Με τον εξακύλινδρο κινητήρα να βρίσκεται τοποθετημένος στο κέντρο, το γερμανικό coupe δικαίως καυχιέται για την ιδανική κατανομή του βάρους του.
Όντας, μάλιστα, ελαφρύτερη ακόμη και από την… εξωτική 911 GT3, η πρόσφατα ανανεωμένη Cayman διαχειρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ισχύ που κατά παράδοση παράγουν οι επίπεδοι κινητήρες της φίρμας.
Στην περίπτωση της ισχυρότερης έκδοσης S, οι 320 ίπποι και τα 370 Nm μέγιστης ροπής προέρχονται από το μοτέρ 3,4 λίτρων, που συνδυάζει τη διαδεδομένη, πλέον, τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου με το μεταβλητό
Υπέρ
Οδική συμπεριφορά
Επιδόσεις
Διαχρονικότητα
Κατά
Κατανάλωση εντός πόλης
Ανεση ανάρτησης
χρονισμό των βαλβίδων.
Θα μπορούσαμε να μιλάμε για τη σημαντικότερη τροποποίηση στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου, αν το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, γνωστό ως Porsche Dopplelkupplung, δεν εγκατέλειπε -έστω και προσωρινά- τις αστραφτερές εκδόσεις της 911 για την πιο… ταπεινή Cayman.
Μετρώντας επτά σχέσεις και αρκετές διακρίσεις, το PDK διαθέτει αυτόματη και χειροκίνητη λειτουργία, στην προσπάθεια του να εναρμονιστεί με τον διττό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Η Cayman S, όπως άλλωστε κάθε Porsche του 21ου αιώνα, οφείλει να διατηρεί τη… συνωνυμία της με τις κορυφαίες επιδόσεις και τις αξιοθαύμαστες δεξιότητες στην άσφαλτο, χωρίς ωστόσο να υποβαθμίζει το προφίλ ενός καθημερινού και κατά συνέπεια ευκολοδήγητου αυτοκινήτου.
Το κομψό, διθέσιο coupe με τον πολυτελέστατο θάλαμο επιβατών, τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και την… προβλεπόμενη συμπεριφορά, θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί το GT της διπλανής πόρτας, που προκαλεί με το εξεζητημένο παρουσιαστικό του και καταναλώνει, σχεδόν άσκοπα, κάτι παραπάνω από 15 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Στην πραγματικότητα, βέβαια, τα πράγματα είναι διαφορετικά, μιας και η… καταχρηστική δυνατότητα ρύθμισης των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου ανατρέπει κάθε προηγούμενη αντίληψη γι΄αυτό.
Πρωτεργάτης στη διαδικασία ανασύστασης της Cayman S είναι η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία μεταβάλλει τη σκληρότητα των αμορτισέρ, προσαρμόζοντας τις αντιδράσεις του πλαισίου στις… διαθέσεις του οδηγού.
Παράλληλα, ενεργοποιώντας τη ρύθμιση Sport Plus διαφοροποιείται η απόκριση του κινητήρα, ενώ τροποποιείται και η λειτουργία του κιβωτίου, περιορίζοντας στη χειροκίνητη διαμόρφωσή του το χρόνο που απαιτείται για κάθε αλλαγή σχέσης.
Με τη σειρά του, το σύστημα δυναμικής ευστάθειας (Porsche Stability Management) εγκαταλείπει, έστω και μέχρι την ταχύτητα των 75 χλμ./ώρα, την αδιάλλακτη στάση του απέναντι στις προσπάθειες ανεξαρτητοποίησης του πίσω άξονα, ενώ το υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι ενισχύει την αμεσότητα του.
Όλα δείχνουν πως έχεις να κάνεις με μια αυθεντική κατασκευή, που έχει αποφύγει τους συνήθεις συμβιβασμούς, διατηρώντας ανέπαφη την πολύτιμη, όπως αποδεικνύεται, σχέση της με το παρελθόν της γερμανικής φίρμας.
Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνει ο εθιστικός κραδασμός που μεταφέρει στη ραχοκοκαλιά σου το αριστερό κάθισμα, αδυνατώντας να απομονώσει τον εξακύλινδρο boxer που καιροφυλακτεί μόλις 30 εκατοστά από την πλάτη σου.
Τις δικές του απαντήσεις δίνει και ο βραχνός βρυχηθμός, που συνοδεύει κάθε αποφασιστική πίεση του δεξιού πεντάλ, προσφέροντας τη θέση του σε ένα απόκοσμο ουρλιαχτό, καθώς πλησιάζεις στο όριο λειτουργίας του κινητήρα.
Είναι σχεδόν σίγουρο πως οι 320 ίπποι δεν αρκούν από μόνοι τους για να αναδείξουν την ανανεωμένη Cayman S ως τον ιδανικότερο συνδυασμό των ημερών μας, καθώς όλο και πιο συχνά, πλέον, εμφανίζονται προτάσεις ανάλογης ή και μεγαλύτερης ισχύος.
Θα πρέπει, λοιπόν, να αναζητήσεις την ιδανική, σε χάραξη, διαδρομή και έναν αποτελεσματικό τρόπο να ξεπεράσεις τις προσωπικές σου φοβίες, αφήνοντας εκτός λειτουργίας οποιαδήποτε ηλεκτρονική… παρεμβολή απειλεί να ανακόψει το ρυθμό σου.
Ένας μέτριος, σε ποιότητα, ασφαλτοτάπητας αρκεί για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Η Cayman S εξοπλισμένη με τροχούς 19 ιντσών, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και φρένα κεραμικής σύνθεσης δεν υποτάσσεται αμαχητί στους νόμους της φυσικής.
Αντίθετα, συνηθίζει να δημιουργεί τις συνθήκες που θα σου επιτρέψουν να κινηθείς ταχύτερα απ΄ ότι αρχικά υπολόγιζες, ξεπερνώντας τη νευρικότητα που δικαιολογημένα σου προκαλεί η πίσω κίνηση σε ένα κεντρομήχανο coupe 4,3 μέτρων.
Στην αναζήτηση της υπερστροφής, αργά ή γρήγορα θα καταφύγεις στη λύση της… υπερπλήρωσης των έξι κυλίνδρων, εξαντλώντας αποφασιστικά τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ.
Το μηχανικό μπλοκέ λειτουργεί αποτελεσματικά, το ίδιο και το ημι-αυτόματο PDK, διατηρώντας τη σχέση που έχεις ήδη επιλέξει στη χειροκίνητη διαμόρφωσή του.
Η έκρηξη αδρεναλίνης που ακολουθεί αυτήν του κινητήρα και προλογίζει την αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα οδηγεί τα χέρια σου στον σωστό δρόμο, τη σωστή στιγμή και με τον σωστό τρόπο, καθώς οποιοδήποτε λάθος με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα και το γκάζι στο πάτωμα μπορεί να στοιχίσει.
Η στιγμή να λατρέψεις το τιμόνι των 2,5 στροφών από άκρη σε άκρη και τα ακούραστα κεραμικά φρένα με τις εξαπίστονες δαγκάνες του μπροστινού άξονα και τις τετραπίστονες πίσω έχει φτάσει.
Η Cayman S ακινητοποιείται με την ίδια ακριβώς ευκολία που επιταχύνει, επιδεικνύοντας ζηλευτή συνέπεια στις υποχρεώσεις που κάθε αυθεντική Porsche καλείται να εκπληρώσει.
Τίποτα λιγότερο από μια πισωκίνητη 911, τίποτα περισσότερο από ένα ανόθευτο τετράτροχο κατασκεύασμα, που απαιτεί σεβασμό, αλλά και θράσος για να αντιληφθεί κανείς ένα μικρό, μόνο, μέρος των πραγματικών του δυνατοτήτων.
Κινητήρας
Κυβισμός
3.436 κ.εκ.
Κύλινδροι
6 σε επίπεδη διάταξη
Ισχύς (ίπποι)
320/7.200σ.α.λ.
Ροπή (Νm)
370/4.750σ.α.λ.
Θέση
Κέντρο/διαμήκη άξονα
Μπλοκ/κεφαλή
Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία
Αμεσος Ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή
97×77.5
Βαλβίδες ανά κύλινδρο
4
Εκκεντροφόροι
2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)
93,1
Μετάδοση
Κίνηση
Πίσω
Κιβώτιο
Ημι-αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)