Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ταινίες και διαφημίσεις ενοχοποιούνται για προαγωγή της κατανάλωσης αλκοόλ

Ταινίες και διαφημίσεις ενοχοποιούνται για προαγωγή της κατανάλωσης αλκοόλ

Λονδίνο: Η τηλεθέαση προγραμμάτων και διαφημίσεων όπου κυριαρχεί αλκοόλ κάνει τα άτομα να αναζητούν άμεσα πρόσβαση στο αλκοόλ, σύμφωνα με ολλανδική μελέτη που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Λονδίνο: Η τηλεθέαση προγραμμάτων και διαφημίσεων όπου κυριαρχεί αλκοόλ κάνει τα άτομα να αναζητούν άμεσα πρόσβαση στο αλκοόλ, σύμφωνα με ολλανδική μελέτη που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Ένα πείραμα που έγινε σε φοιτητές έδειξε ότι οι εθελοντές που εκτέθηκαν σε εικόνες ταινιών και διαφημίσεις όπου το αλκοόλ κυριαρχούσε, ήπιαν άμεσα κατά μέσο όρο ενάμισι μπουκάλι μπίρας περισσότερο κατά τη διάρκεια της στοχευμένης τηλεθέασης.

Όπως εξηγεί ο Δρ Ρουτγκερ Ενγκελς και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο Radbound η μελέτη υπογραμμίζει την ανάγκη προειδοποίησης των ανθρώπων και κυρίως των γονέων ότι μια ταινία περιέχει και εικόνες χρήσης αλκοόλ, διότι τέτοιες αναπαραστάσεις έχουν άμεση επίδραση ως προς την κατανάλωση ποτού.

Στη μελέτη συμμετείχαν 80 φοιτητές πανεπιστημίου που είδαν δύο διαφορετικές ταινίες, όπου στην μια το αλκοόλ δεν προβαλλόταν εμφανώς. Επίσης είδαν «ουδέτερες» διαφημίσεις και άλλες που διαφήμιζαν αλκοολούχα ποτά.

Κατά τη διάρκεια της ταινίας, διάρκειας 60 λεπτών, σε εργαστηριακό περιβάλλον με καναπέδες και άνετες πολυθρόνες, οι φοιτητές είχαν λάβει εντολή να πιουν όσες μπίρες και κρασί ή αναψυκτικά ήθελαν.

Το περισσότερο που ήπιε κάποιος εκ των εθελοντών ήταν τέσσερα μπουκάλια και η λιγότερη ποσότητα κανένα. Οι ερευνητές δεν μπόρεσαν να πουν κατά πόσο η παρακολούθηση σκηνών με αλκοόλ είχε επίδραση στην μακροπρόθεσμη συμπεριφορά των ατόμων.

Πρόκειται για την πρώτη πειραματική μελέτη στο είδος και δείχνει άμεση επίδραση της έκθεσης σε αναπαραστάσεις με αλκοόλ στις συνήθειες των τηλεθεατών προς το αλκοόλ.

Τα συμπεράσματα είναι ξεκάθαρα πάντως. Όσοι είδαν σκηνές με αλκοόλ και διαφημίσεις ποτών ήπιαν κατά μέσο όρο 1,5 μπουκάλια μπίρα περισσότερο, συγκριτικά με εκείνους που είδαν ταινίες και διαφημίσεις χωρίς αναπαραστάσεις του αλκοόλ.

health.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο