Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Seat Ibiza SportCoupe 1.4: Φυσική ακολουθία

Seat Ibiza SportCoupe 1.4: Φυσική ακολουθία

Αποφεύγοντας τις φλύαρες κινήσεις εντυπωσιασμού το Ιbiza SportCoupe προβάλλει το ιδιαίτερο σχεδιαστικό του προφίλ ως το μοναδικό στοιχείο ουσιαστικής διαφοροποίησης από τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του.

Γιάννης Αδάναλης

Στην προσπάθειά σου να διαφοροποιηθείς είναι πιθανό να υπερβάλεις, κινδυνεύοντας να χαρακτηριστείς γραφικός ή, στην καλύτερη περίπτωση, άσκοπα τολμηρός. Με πρόσφατο το παράδειγμα του Toledo, η Seat δεν είχε την πολυτέλεια να επαναλάβει ένα ακόμα σχεδιαστικό ατόπημα, πόσο μάλλον όταν αυτό θα αφορούσε το best seller της φίρμας.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.390 κ.εκ.
Ισχύς:
85 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Ροπή:
132 Nm/ 3.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 11,8 δλ
Τελ. ταχύτητα:
177 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
13.090 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
13.790 ευρώ


Παράλληλα, το πολυφορεμένο σχεδιαστικό μοτίβο που καθιέρωσε στο παρελθόν ο Walter de΄Silva δεν θα μπορούσε να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για το νέο Ibiza, έχοντας από νωρίς εξαντλήσει τις δυνατότητες μετεξέλιξής του με τα Altea και Leon.



Τη λύση στο αδιέξοδο της Seat κλήθηκε να δώσει ο Luc Donckerwolke. Ο πρώην αρχισχεδιαστής της Lamborghini που μετατέθηκε στις τάξεις της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με μοναδικό σκοπό να αναμορφώσει το σχεδιαστικό της προφίλ.



Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, το Ibiza κατάφερε να αποφύγει τα χειρότερα. Το αιχμηρό παρουσιαστικό του τρίθυρου αμαξώματος διαφοροποιείται από το εύπεπτο σχεδιαστικό προφίλ της πεντάθυρης εκδοχής του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι λείπουν οι ομοιότητες μεταξύ των δύο αυτοκινήτων.



Στην πραγματικότητα, το πίσω τμήμα του SportCoupe είναι αυτό που κάνει τη διαφορά, σε επίπεδο σχεδίασης και όχι μόνο. Η εικόνα είναι σαφώς δυναμικότερη, ενώ οι συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις ενισχύουν ακόμη περισσότερο τον αθλητικό χαρακτήρα της εν λόγω έκδοσης.



Στο εσωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου η Seat επέλεξε να ακολουθήσει την ασφαλέστερη και συνηθέστερη κατασκευαστική πρακτική, η οποία επέβαλε τη χρήση τμημάτων που προέρχονταν από το πεντάθυρο αμάξωμα.



Καμία ουσιαστική διαφορά δεν εντοπίζεται στο



























Υπέρ
Σχεδίαση αμαξώματος
Οδική συμπεριφορά
Προσιτή τιμή
Κατά
Απόδοση κινητήρα
Αίσθηση φρένων
Περιορισμένη άνεση ανάρτησης
σχεδιασμό, στον εξοπλισμό ή στο φινίρισμα των πλαστικών που καλύπτουν τις επιφάνειες του ταμπλό. Η ποιότητα κατασκευής έχει διατηρηθεί σε υψηλά -για τα δεδομένα της κατηγορίας- επίπεδα, όπως άλλωστε και η εργονομία.



Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το δύσχρηστο ηχοσύστημα, ο χειρισμός του οποίου απαιτεί ειδικές δεξιότητες από τον οδηγό.



Τις σύγχρονες προδιαγραφές του αυτοκινήτου ακολουθεί και ο εξοπλισμός, καθώς η έκδοση Sport των 13.090 ευρώ δεν παρουσιάζει -σημαντικές τουλάχιστον- ελλείψεις.



Προαιρετικά, μάλιστα, το συμβατικό air condition μπορεί να αντικατασταθεί από ηλεκτρονικό κλιματισμό, οι τέσσερις αερόσακοι μπορούν να αυξηθούν σε έξι, ενώ προσφέρεται η δυνατότητα προσθήκης ESP και τροχών αλουμινίου17 ιντσών.



Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι παρά τη μικρή μείωση στο συνολικό μήκος του αμαξώματος, το οποίο έχασε 1,8 εκατοστά σε σχέση με την πεντάθυρη εκδοχή του, ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων δεν έχει περιοριστεί.



Στη λογική διατήρησης των κεκτημένων κινείται και ο χώρος αποσκευών, θυσιάζοντας, ωστόσο, 8 λίτρα προς χάρη της διαφοροποίησης του πίσω τμήματος.



Αφήνοντας στην άκρη τις όποιες, σχεδιαστικές και μη, ιδιαιτερότητες παρουσιάζει το τρίθυρο Ibiza, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι η εξελικτική διαδικασία δεν έχει μεταλλάξει τα βασικά χαρακτηριστικά κίνησης του αυτοκινήτου.



Με αφετηρία τον 1.400άρη κινητήρα των 85 ίππων, το μικρό Seat δεν διακρίνεται για τις εκρηκτικές του επιδόσεις, γεγονός που δικαιολογεί εν μέρει το αστικό του προφίλ.



Η αλήθεια είναι ότι μέσα στην πόλη δύσκολα μπορείς να αντιληφθείς την εμφανέστατη αδυναμία του κινητήρα να εκμεταλλευτεί τις πραγματικές δυνατότητες του πλαισίου.



Αντίθετα, είναι σίγουρο ότι θα εκτιμήσεις την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και πολύ περισσότερο τον εξαιρετικό συνδυασμό συμπλέκτη-επιλογέα που απλοποιεί τη διαδικασία των αλλαγών στο μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων.



Στην άλλη όψη… του ίδιου νομίσματος, οι τροχοί των 17 ιντσών (προαιρετικός εξοπλισμός) και οι σκληρότερες αναρτήσεις της έκδοσης Sport αφήνουν υποσχέσεις, υποβαθμίζοντας, ωστόσο, την άνεση και την ποιότητα κύλισης.



Οι έντονες κλίσεις που παρουσιάζουν οι συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο, γεγονός που σου επιτρέπει να πιέσεις ακόμη περισσότερο, εκμεταλλευόμενος τα αυξημένα όρια πρόσφυσης που εξασφαλίζουν τα ελαστικά της Dunlop.



Όπως και να έχει, οι κινητήριοι τροχοί διαχειρίζονται με χαρακτηριστική ευκολία τα 132 Nm μέγιστης ροπής που αποδίδονται στις 3.800 σ.α.λ., ελαχιστοποιώντας τις πιθανότητες εμφάνισης υποστροφικών τάσεων.



Ανάλογη είναι και η συμπεριφορά του πίσω άξονα, παρά τη δεδομένη απουσία του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας. Υπό συνθήκες το Ibiza υπερστρέφει, ανοίγοντας την τροχιά του πίσω τμήματος ελεγχόμενα.



Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, πάντως, το αισθητά βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης σου επιτρέπει να διορθώσεις, αφού πρώτα εξοικειωθείς με το περιορισμένο όγκο πληροφοριών που καταλήγει στα χέρια σου μέσω του ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενου τιμονιού.



Περιθώρια βελτίωσης, τέλος, δείχνει να έχει και το σύστημα επιβράδυνσης του αυτοκινήτου, καθώς η επιλογή των ταμπούρων για τον πίσω άξονα και συνεπώς η αίσθηση που αποκομίζεις από το πεντάλ του φρένου, δεν συμβαδίζει με τις σύγχρονες προδιαγραφές του αυτοκινήτου.



Το Ibiza SportCoupe και οι άλλοι…



Πολυπρόσωπος παρουσιάζεται ο ανταγωνισμός του τρίθυρου Ibiza στην ελληνική αγορά, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων πόλης διαθέτουν στην γκάμα τους ανάλογους τύπους αμαξωμάτων.



Ανάμεσα στις προτάσεις που θα βρεθούν απέναντι στο μικρό Seat, ξεχωρίζει το Opel Corsa. Tο best seller της ελληνικής αγοράς για το 2007, διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που θα του επιτρέψουν να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας. Η ποιότητα της κατασκευής, το καλοσχεδιασμένο αμάξωμα και η πλούσια γκάμα εκδόσεων εξασφαλίζουν στο Corsa (από 13.580 ευρώ στα 1.400 κ.εκ. ) πρωταγωνιστικό ρόλο.



Ανάλογο είναι και το προφίλ του Peugeot 207 (από 11.630 ευρώ στα 1.400 κ.εκ. ). H γαλλική πρόταση διαθέτει εξαιρετικούς κινητήρες βενζίνης -ατμοσφαιρικούς και υπερτροφοδοτούμενους- που ξεκινούν από τα 1.400 κ.εκ. και τους 75 ίππους και φτάνουν στα 1.600 κ.εκ. και τους 175 ίππους (έκδοση RC).



Διαφορετικής φιλοσοφίας είναι το Mazda 2. Διαθέτοντας αποκλειστικά ατμοσφαιρικούς κινητήρες στη φτωχή, ομολογουμένως, γκάμα του, τείνει να αναδειχθεί ως την πιο fun to drive πρόταση της κατηγορίας. Χάρη στο περιορισμένο βάρος και στις συμπαγείς διαστάσεις του, το Mazda 2 (από 11.140 ευρώ στα 1.300 κ.εκ./75 ίππων) εξακολουθεί να διεκδικεί το τίτλο του αυθεντικού αυτοκινήτου πόλης.


Τέλος, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και το new entry της κατηγορίας, που δεν είναι άλλο από το νέο Ford Fiesta. Ξεκινώντας από τα 1.200 κ.εκ., τους 82 ίππους και τα 13.075 ευρώ, το δημοφιλές Ford διεκδικεί με αξιώσεις μια από τις πρώτες θέσεις της ελληνικής αγοράς.






































Κινητήρας
Κυβισμός1.390 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)85/5.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)132/3.800σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή76,5×75,6
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)61,5





































Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/3.769
:1/2.095
:1/1.387
:1/1.026
:1/0.813
Τελική σχέση διαφορικού 3.882 











Ανάρτηση
ΕμπρόςΔιπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΗμι-άκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΤαμπούρα
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνDunlop SP SPORT
Ελαστικά215/40/17
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρο-υδραυλική
Στροφές τιμονιού2,9
Διάμετρος στροφής10,5 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος4,034 μέτρα
Πλάτος1,693 μέτρα
Ύψος1,428 μέτρα
Μεταξόνιο2,469 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.465/1.457
Χώρος αποσκευών284 λίτρα
Βάρος1.000 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο11,7




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη8,2
Εκτός5,1
Μέση6,2
Ρεζερβουάρ (λίτρα)45
Αυτονομία725 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα177 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα11,8 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο