Το Σάββατο 12/7/08 το πρωί ταξίδευα με το επιβατικό Άγιος Γεώργιος για Σέριφο όταν δόθηκε η εντολή να κατέβει στο νερό μια λέμβος.
Σύντομα είδαμε έναν άνθρωπο στη θάλασσα να μας κάνει νοήματα κ
Το Σάββατο 12/7/08 το πρωί ταξίδευα με το επιβατικό Άγιος Γεώργιος για Σέριφο όταν δόθηκε η εντολή να κατέβει στο νερό μια λέμβος.
Σύντομα είδαμε έναν άνθρωπο στη θάλασσα να μας κάνει νοήματα και καταλάβαμε το γιατί (πολύ αργότερα έμαθα πως ήταν ένας Πολωνός που είχε πέσει από μια βάρκα). Το καράβι τον πλησίασε και του πέταξαν ένα σωσίβιο.
Στο μεταξύ κατέβηκε και η βάρκα (όπως έμαθα από άλλους επιβάτες κατέβηκε με τη δεύτερη προσπάθεια γιατί η πρώτη που δοκίμασαν είχε χαλασμένη μηχανή) αλλά δυστυχώς ο τιμονιέρης της ήξερε μεν να βάζει σωστά τα αυτοκίνητα στο γκαράζ αλλά όχι να τιμονεύει. Καθόταν και περίμενε να του φέρει τον ναυαγό το κύμα αλλά είχε τη βάρκα τοποθετημένη έτσι ώστε να τη χτυπάει το κύμα από το πλάι και όχι από την πλώρη. Επειδή λοιπόν η βάρκα έχει μεγαλύτερη επιφάνεια από τον ναυαγό φυσικά αντί να τον πλησιάζει απομακρυνόταν.
Ευτυχώς, ο τιμονιέρης του ίδιου του πλοίου ήταν αστέρι και αφού η βάρκα δεν ήξερε πως να φτάσει τον ναυαγό, τον πλησίασε ολόκληρο το πλοίο (πράγμα πολύ πιο δύσκολο φυσικά) και τελικά τον περισυνέλεξε με τη βοήθεια και ενός εθελοντή που βούτηξε από τη βάρκα και κολύμπησε μέχρι τον ναυαγό για να τον βοηθήσει.
The Lions saved the donkeys λοιιπόν όπως έλεγαν και οι Εγγλέζοι στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το πλοίο ήταν ανέτοιμο αλλά κάποιοι φιλότιμοι και ικανοί κατάφεραν να το βγάλουν ασπροπρόσωπο. Μπράβο λοιπόν στον τιμονιέρη του πλοίου και τον εθελοντή που βούτηξε στα κύματα.
Από κει και πέρα εγώ νομίζω πως διδάχθηκα 2 πράγματα από αυτή την περιπέτεια του ανθρώπου.
1. Έχουμε την ακτοπλοΐα που μας ταιριάζει καλύτερα εκπαιδευμένη στο να κουκουλώνει πράγματα παρά να τα διορθώνει. Μετά το τέλος της διάσωσης στα μεγάφωνα ακούστηκε η φωνή μιας επιβάτιδας που χωρίς μεγάλη πειστικότητα μας δήλωσε πως προσήλθε αυθορμήτως να δώσει συγχαρητήρια στον καπετάνιο και το πλήρωμα και μας τόνισε πως δεν είναι σωστό να κοιτάμε για ελλείψεις στην οργάνωση αφού τελικά σώθηκε μια ζωή.
2. Η ακτοπλοΐα έχει τους επιβάτες που της ταιριάζουν. Δεν άφηναν να πέσουν σχοινιά στη θάλασσα και η βάρκα δεν μπορούσε να ξανανέβει στο πλοίο γιατί οι περίεργοι επέμεναν να βγάζουν τα κεφάλια τους έξω για να δουν καλύτερα και το πλήρωμα φοβόταν μήπως χτυπήσουν. Επίσης γιουχάρισαν το λιμενικό γιατί δεν διαθέτει σκάφη που να κινούνται με την ταχύτητα του φωτός και γι’ αυτό ήρθε όταν η επιχείρηση διάσωσης είχε μόλις τελειώσει. Τέλος έδιναν συνεχώς ανόητες οδηγίες για το πώς πρέπει να γίνουν διάφορες ενέργειες χωρίς φυσικά να έχουν δίκιο. (Λίγες γραμμές παραπάνω και εγώ κρίνω τον τιμονιέρη της βάρκας αλλά έχω δίπλωμα ιστιοπλόου και εκπαίδευση για διάσωση στη θάλασσα. Παρόλα αυτά γράφω τώρα αλλά εκείνη την ώρα απλώς παρακολουθούσα χωρίς να φωνάζω.)
Τέλος πάντων τέλος καλό και ελπίζω όλα καλά. Σας αφήνω λοιπόν να δείτε μερικές από τις φωτογραφίες που τράβηξα από αρκετή απόσταση ώστε να μην εμποδίζω το πλήρωμα στις ενέργειές του.