Αποστολή στην ΑυστρίαHonda Accord: Artificial Intelligence
Βγαλμένο από το πιο αισιόδοξο σενάριο επιστημονικής φαντασίας, το νέο Accord επιβεβαιώνει την τεχνολογική υπεροχή της ιαπωνικής φίρμας, συγκεντρώνοντας πλήθος προηγμένων εφαρμογών.
Γιάννης Αδάναλης
Φανταστείτε ένα αυτοκίνητο που σας βγάζει από τη δύσκολη θέση, αποφασίζοντας την ύστατη ώρα να παρέμβει, ώστε να αποτρέψει τα χειρότερα.
Ακούγεται κάπως αλλόκοτο, στην πραγματικότητα, όμως, η τεχνητή νοημοσύνη που έχουν αναπτύξει και έχουν εφαρμόσει οι άνθρωποι της Honda, αρκεί για να σας σώσει τη ζωή.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, επιστρέφοντας στα… γήινα χαρακτηριστικά του νέου Honda Accord.
Μετρώντας οκτώ γενιές και περισσότερα από 30 χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά, το ιαπωνικό μοντέλο δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις.
Tο Accord εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να αποτελεί μια αντιπροσωπευτική πρόταση της κατηγορίας των μεσαίων οχημάτων, παρουσιάζοντας, ωστόσο, σημαντικές μεταβολές στις εξωτερικές του διαστάσεις, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο
Το μήκος του τετράθυρου αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 5 εκατοστά, ενώ αύξηση 8 εκατοστών παρουσιάζει και το πλάτος. Αντίθετα, το ύψος του νέου Accord έχει μειωθεί, περιορίζοντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου κατά 8 χιλιοστά.
Όπως και να έχει πάντως, το Accord διατηρεί το δυναμικό προφίλ της ιαπωνικής φίρμας, χωρίς ωστόσο να στιγματίζεται από τις σχεδιαστικές ακρότητες που συναντά κανείς στις hatchback εκδόσεις του Civic.
Δίχως καμία αμφιβολία η πεντάθυρη έκδοση Tourer είναι αυτή που κερδίζει τις εντυπώσεις, χάρη στον ιδιαίτερο και συνάμα ελκυστικό σχεδιασμό του πίσω τμήματος.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό, όπου ο σχεδιασμός και η ποιότητα κατασκευής συναντά τις προδιαγραφές τις ιαπωνικής φίρμας.
Αυτό μεταφράζεται σε υψηλής ποιότητας υλικά, και πολυδιάστατο σχεδιασμό που χωρίζει το ταμπλό σε επιμέρους τμήματα.
Ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, η συμπαγής σε διαστάσεις κεντρική κονσόλα, η ψηλά τοποθετημένη οθόνη υγρών κρυστάλλων και το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών δημιουργούν ένα εργονομικό περιβάλλον, που ευνοεί τη εξοικείωση του οδηγού με την πολυπλοκότητα του εξοπλισμού.
Σε ότι αφορά τους χώρους, οι πλούσιες εξωτερικές διαστάσεις του νέου Accord εξασφαλίζουν την άνεση στο εσωτερικό, που δείχνει ικανό να φιλοξενήσει χωρίς δυσκολία ακόμη και πέντε άτομα.
Επαρκής είναι και ο χώρος των αποσκευών, ξεκινώντας, στην περίπτωση του τετράθυρου αμαξώματος, από τα 467 λίτρα.
Περνώντας στα χαρακτηριστικά κίνησης του νέου Accord, η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης διατηρούν, χωρίς ιδιαίτερες απώλειες, το δυναμικό προφίλ της φίρμας, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί από τη νέα γενιά του Civic.
Το πλαίσιο και οι ανεξάρτητες αναρτήσεις δεν δείχνουν να προβληματίζονται από την παρουσία των 156 ίππων του δίλιτρου κινητήρα, ο οποίος προέρχεται από το απερχόμενο μοντέλο.
Ανάλογο είναι και το παράδειγμα του κινητήρα των 2,4 λίτρων, η απόδοση του οποίου φτάνει τους 201 ίππους και τα 234 Nm ροπής.
Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις προσφέρονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή με αυτόματο πέντε σχέσεων, χρησιμοποιώντας της τεχνολογία του μεταβλητού χρονισμού και της μεταβλητής βύθισης των βαλβίδων.
Αντίθετα, ο μοναδικός diesel κινητήρας των 2,2 λίτρων συνοδεύεται αποκλειστικά από εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αποδίδοντας 150 ίππους και 350 Nm ροπής.
Επιτυγχάνοντας αξιοπρεπείς ρυθμούς κίνησης, ακόμα και στη δίλιτρη έκδοση των 156 ίππων, το νέο Accord ξεχωρίζει στο δρόμο, έχοντας να προστέσει στις αδιαπραγμάτευτες δυνατότητες του πλαισίου του ένα εντυπωσιακό, ομολογουμένως, πακέτο τεχνολογικών εφαρμογών.
Γνωστό, από τη μέχρι τώρα παρουσία του στο Legend, το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων της Honda είναι αυτό που διαφοροποιεί το Accord από τις προτάσεις του ανταγωνισμού.
Ανήκοντας στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού, το CMBS (Collision Mitigation System) αποτρέπει ή στην χειρότερη περίπτωση περιορίζει τις επιπτώσεις μιας πιθανής σύγκρουσης, ενημερώνοντας τον οδηγό και στη συνέχεια επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο όταν η απόστασή του από το προπορευόμενο όχημα περιοριστεί.
Στο παραπάνω σύστημα έρχεται να προστεθεί το προηγμένο Vehicle Stability Control, το οποίο μεταβάλει την υποβοήθηση του τιμονιού, ωθώντας με αυτόν τον τρόπο το οδηγό στην απαιτούμενη διορθωτική κίνηση.
Αντίστοιχη είναι και η λειτουργία του συστήματος, που αποτρέπει την ακούσια αλλαγή λωρίδας (Lane Keeping Assist System).
Τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του νέου Accordσυμπληρώνει το Adaptive Cruise Control, το οποίο διατηρεί την απόσταση του αυτοκινήτου από το προπορευόμενο όχημα σταθερή, αυξομειώνοντας την ταχύτητα κίνησης.
Γεμάτο τεχνολογικές εκπλήξεις, το νέο Accord θα διατεθεί στην ελληνική αγορά στις αρχές του επόμενου μήνα, ξεκινώντας από τα 27.690 ευρώ. Η δίλιτρη έκδοση θα προσφέρεται σε δυο εξοπλιστικά επίπεδα (Comfort και Elegance), σε αντίθεση με αυτήν των 2,4 λίτρων που θα αγγίζει τα 40.990ευρώστη μοναδική έκδοση Elegance.
Σύντομα αναμένεται στη χώρα μας και το station wagon αμάξωμα, χωρίς ωστόσο να έχουν ανακοινωθεί, μέχρι σήμερα, περισσότερες πληροφορίες για τις τιμές και τα επίπεδα εξοπλισμού του.
auto.in.gr
- Το «διάβασμα» του Μαρτίνεθ και η… πολυφωνία στην επίθεση – Έτσι έφυγε με το διπλό από το ΟΑΚΑ η Βαλένθια (vids)
- Συντάξεις: Στις 19 Δεκεμβρίου οι πρώτες καταβολές
- Σεισμός 4,3 Ρίχτερ ανοιχτά του Γερολιμένα Λακωνίας τα ξημερώματα
- Φέτα: Φόβοι για έλλειψη λόγω ευλογιάς προβάτων – Τι «είδε» το BBC
- Ο Ολυμπιακός υποδέχεται τον ΟΦΗ για την 7η συνεχόμενη νίκη στη Super League
- Αρκάς: Η καλημέρα του Σαββάτου με ευχές για τον Άγιο Νικόλαο που γιορτάζει σήμερα
- Φυστίκια: Το σνακ που κάνει καλό στη μνήμη
- Εορταστικό ωράριο: Πρεμιέρα κάνει την Πέμπτη – Τι πρέπει να γνωρίζετε
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)


























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442