Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
VW Passat CC: Μπερδεμένο όνομα, ξεκάθαροι στόχοι…

VW Passat CC: Μπερδεμένο όνομα, ξεκάθαροι στόχοι…

Η δημιουργία διαφορετικών εκδόσεων αμαξωμάτων αποτελεί πλέον συνήθη πρακτική για τις εταιρείες και η VW δεν αποτελεί εξαίρεση.

Chris Thorp

Λογικό, στιβαρό και συντηρητικό, το Passat ήταν ανέκαθεν ένα οικογενειακό όνομα. Αυτό όμως που ποτέ δεν διέθετε, ήταν μοντέρνα εμφάνιση… τουλάχιστον μέχρι σήμερα.

Παρακολουθώντας την επιτυχία της Mercedes-Benz CLS, που βέβαια ανήκει σε ανώτερη κλάση, η VW δημιούργησε ένα κομψό αμάξωμα για το Passat, προσφέροντας μία πιο δυναμική και στυλάτη έκδοση, που όμως θα πωλείται παράλληλα με τις κλασικές τετράπορτες και Station Wagon.

Αν και η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι θα παρουσίαζε ένα μοντέλο με την ονομασία Passat CC στην φετινή έκθεση του Detroit, πολλοί είχαν εκπλαγεί με την σκέψη ενός coupe-cabriolet οικογενειακού μοντέλου.

Ωστόσο το λογότυπο CC δεν σημαίνει -τελικά- coupe cabriolet, αλλά Concept Coupe, που μετονομάστηκε τελικά σε Comfort Coupe. Η ονομασία σίγουρα δεν εντυπωσιάζει, αλλά αν δεις το αυτοκίνητο μπροστά σου, είναι ξεκάθαρο πως πρόκειται για μία ριζοσπαστική κίνηση από τη VW.








Η άποψή μας
Αν επιλέξετε ένα Passat CC, είναι σίγουρο πως ενδιαφέρεστε για το στιλ και την εμφάνιση. Υπάρχουν αρκετοί χώροι για τέσσερις επιβάτες, και ελάχιστοι θα διαμαρτυρηθούν για το χώρο αποσκευών. Ωστόσο, το κλασικό Passat είναι σίγουρα πιο πρακτικό. Αν όμως επιθυμείτε και διασκεδαστική οδήγηση, θα διαπιστώσετε πως το CC στοχεύει περισσότερο σε άνετα ταξίδια, καθώς δεν πρόκειται για ένα σπορ οικογενειακό. Εκεί πάντως που κερδίζει, είναι στον τομέα του αμαξώματος. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως θα είναι αρκετά πιο επιτυχημένο από το Phaeton, αρκεί βέβαια να μπορείτε να ζήσετε με ένα όνομα -CC- που δημιουργεί σύγχυση…

Αντιγράφοντας τη συνταγή της CLS, η VW δημιούργησε ένα coupe σχήμα σε τετράπορτο αμάξωμα. Το προφίλ του θυμίζει έντονα εκείνο της CLS, ενώ το μπροστινό τμήμα είναι αρκετά δυναμικό και μοιάζει με αυτό της BMW σειράς 6.

Δεν θα πρέπει πάντως να θεωρηθεί σαν μία ακόμα προσπάθεια της VW να δημιουργήσει μία λιμουζίνα εφάμιλλη του Phaeton. Οι τιμές αναμένεται να ξεκινούν -στην Αγγλία- από περίπου 30.000 ευρώ, σχεδόν 5.000 ευρώ περισσότερα από το Passat, στις αντίστοιχες εκδόσεις κινητήρων φυσικά. Σίγουρα όμως τοποθετείται αρκετά πιο χαμηλά τιμολογιακά, από τους premium Γερμανούς ανταγωνιστές του.

Το εσωτερικό του CC είναι αρκετά γνώριμο, αφού είναι δανεισμένο από το Passat, αλλά η συνολική αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι εμφανώς πιο πολυτελής. Τα πιο στενά παράθυρα δίνουν άλλη αίγλη, που το οικογενειακό μοντέλο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να φτάσει, ενώ το υψηλής ποιότητας ταμπλό διαθέτει εξαιρετική εργονομία και στιβαρότητα.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, χαρακτηρίζονται περισσότερο άνετοι παρά στριμωγμένοι. Οι υψηλόσωμοι, πάντως, ίσως διαμαρτυρηθούν για το χώρο πάνω από τα κεφάλια τους, αλλά δεν υπάρχει κανένα παράπονο από το χώρο αποσκευών. Το CC είναι 3,6 εκατοστά πιο πλατύ και 3,1 εκατοστά πιο μακρύ από το απλό Passat, ενώ το ύψος του είναι μικρότερο κατά 5 εκατοστά. Σαν αποτέλεσμα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 532 λίτρα, υπερ-επαρκής για τα δεδομένα της -όποιας- κατηγορίας.

Στο δρόμο είναι ξεκάθαρο πως το CC προορίζεται για ταξίδια και δεν πρόκειται για ένα σπορ οικογενειακό, αν και επιδεικνύει αρκετές από τις τελευταίες τεχνολογίες της VW στον τομέα του πλαισίου.

Η κορυφαία έκδοση GT που οδηγήσαμε, εξοπλιζόταν με τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση Adaptive Chassis Control. Αυτή δεν πρέπει να συγχέεται με την Magnetic Ride ανάρτηση της Audi, αφού εκείνη της VW χρησιμοποιεί βαλβίδες για να ρυθμίζεται η πίεση στα αμορτισέρ, προς το πιο μαλακό ή το πιο σκληρό.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές ρύθμισης, Comfort, Normal και Sport. Στην πιο μαλακή θέση η άνεση δεν είναι κορυφαία, αλλά τα οφέλη της σπορ ρύθμισης γίνονται εμφανή σε δρόμους με στροφές. Εκεί, όχι μόνο είναι περιορισμένες οι κλίσεις του αμαξώματος, αλλά ρυθμίζεται ανάλογα και η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού προσφέροντας καλύτερη αίσθηση. Η θέση Normal προσφέρει έναν πολύ καλό συνδυασμό των χαρακτηριστικών των δύο άλλων, αλλά το CC δεν καταφέρνει να φτάσει τις δυναμικές ικανότητες π.χ. ενός Ford Mondeo.

Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών κινητήρων βενζίνης και δύο diesel, με την πλειοψηφία των πωλήσεων να αποσπά ο δίλιτρος TDI με τους 140 ίππους, που οδηγήσαμε και εμείς. Όπως συμβαίνει και στο Passat, δείχνει αδύναμος μερικές φορές, αλλά η παροχή ισχύος είναι ομαλή, ενώ ταυτόχρονα αποδεικνύεται και οικονομικός.

Όποια έκδοση πάντως και αν επιλέξετε, τα τελευταία ηλεκτρονικά βοηθήματα της VW είναι διαθέσιμα. Έτσι, εκτός από το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος που προσφέρεται και στο Touran, διατίθεται ακόμα και το σύστημα διατήρησης λωρίδας, που επαναφέρει το αυτοκίνητο στην πορεία του, αν παρεκλίνει μεταξύ των διαδοχικών λευκών γραμμών της λωρίδας κυκλοφορίας. Το σύστημα δουλεύει στην πραγματικότητα και όταν συνδυαστεί με το προσαρμοζόμενο cruise control τα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ άνετα.

Το ζητούμενο λοιπόν είναι τι θα πετύχει το Passat CC σε επίπεδο πωλήσεων. Αν πάντως δεν περιμένεις από αυτό τα χαρακτηριστικά ενός Sports Salοon τότε δύσκολα θα απογοητευτείς.


Auto Express

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο