Μuse Festival 2006
Το Muse Festival 2006, το οποίο πραγματοποιείται στο Κέντρο Τεχνών Χαλανδρίου ( Γαρυττού 53) 1- 3 Δεκεμβρίου, είναι ένα ιδιαίτερο μουσικό γεγονός, ένα Φεστιβάλ ανοιχτής ηχογράφησης για την EBU (European Broadcasting Union), με σκοπό την υποστήριξη και τη διεθνή προώθηση της ανεξάρτητης Μουσικής Δημιουργίας στην Ελλάδα.
Μια πρωτοβουλία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του Μουσικού Ινστιτούτου Muse.gr που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Ο κύριος στόχος του Μuse Festival είναι η προβολή των ταλαντούχων νέων Ελλήνων δημιουργών στο ευρύ κοινό, ένα ισχυρό κίνητρο για εξέλιξη και δημιουργικότητα. Οι καλλιτέχνες έχουν τη δυνατότητα να διευρύνουν τους ορίζοντες της συνεργασίας, της επικοινωνίας και της έμπνευσής τους ερχόμενοι σε επαφή με κορυφαίους δημιουργούς της παγκόσμιας σκηνής.
Οι ακροατές έχουν την ευκαιρία να γίνουν κοινωνοί μιας ιδαίτερης στιγμής των Δημιουργών, αυτής της ηχογραφούμενης έκθεσής τους σε παγκόσμιο ακροατήριο. Οι συναυλίες ηχογραφούνται σε πολυκάναλη ψηφιακή μορφή, αποδίδονται στους καλλιτέχνες και προωθούνται στην ψηφιακή τράπεζα δεδομένων της EBU για δορυφορική αναμετάδοση σε όλο τον κόσμο.
Το Μuse Festival 2006 περιλαμβάνει Συναυλίες, Ομιλίες, Παρουσιάσεις, Μουσικά δρώμενα και εκθέσεις, σε ένα χώρο ιδανικό για δημιουργία. Προσδοκία των διοργανωτών είναι επικοινωνία των καλλιτεχνών με το κοινό, η ανταλλαγή απόψεων, η ενημέρωση και η ενδυνάμωση των δεσμών της τέχνης με τον άνθρωπο.
ECM (EDITION OF CONTEMPORARY MUSIC)
Toπίων Ήχοι
a cover story (μία έκθεση)
Εικόνες – τίτλοι – μουσική – εκθέματα
1-3 Δεκεμβρίου Μuse Festival 2006
Γαρυττού 53, Χαλάνδρι
Το διαρκές παιχνίδι της παρουσίας και της απουσίας, η ποιητική των αναλογιών,
η σχέση του χρώματος και του ήχου, και τα ανεπιτήδευτα μηνύματα -που άλλοτε
προτάσσουν και άλλοτε υπονομεύουν την πραγματικότητα-,
ανάγουν τη σχέση των Εικόνων των Ήχων και του Νοήματος σε μια σχέση καθοριστική.
«Επιλεγμένα Σημεία» από την εικονική και μουσική αυτή γλώσσα της ECM,
εκτίθενται στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Κέντρου Τεχνών Χαλανδρίου.
Από το ιστορικό πλέον Free at Last (*), έως τις πιο πρόσφατες εκδόσεις,
35 χρόνια Εικόνων Τίτλων και Μουσικής συνθέτουν ένα διαρκές παιγνίδι
ισορροπιών ανάμεσα στην περιγραφή της μουσικής και την αίσθησή της,
ανάμεσα στα «όρια της ερμηνείας και την ερμηνεία των ορίων».
Aλλοτε περιορισμένη στις διαστάσεις του βινυλίου, άλλοτε στα ακόμη
στενότερα πλαίσια του CD (μια μεγαλύτερη πρόκληση για την αισθητική
των αναλογιών) η αφηγηματική των εξωφύλλων αυτοσχεδιάζει κάθε φορά,
με τη φωτογραφία και τα μινιμαλιστικά σύμβολα, τις λέξεις και τα γράμματα
από μόνα τους, το χρώμα, τη σκιά και τις αποχρώσεις του λευκού, τα ανοιχτά,
σχεδόν αχανή πεδία και τη λεπτομέρεια.
Στην περίπτωση της ECM, η επιδίωξη και αναζήτηση της Εικόνας του Ήχου,
δεν είναι απλά η εφαρμογή των αισθητικών αντιλήψεων των Manfred Eicher,
Barbara Wojirsch, Dieter Rehm και Sascha Kleis (εμπνευστών αλλά και
δημιουργών των μουσικών εικόνων). Αντίθετα, λειτουργούν σε ένα ευρύτερο πεδίο
όπου οι ήχοι δημιουργούν τοπία, τα τοπία παραπέμπουν σε ήχους,
μουσικές εμπνέουν εικόνες, εικόνες δίνουν αφορμές και τίτλους σε μουσικές.
Η απομίμηση του φωτός από τον ήχο παραμένει ακόμα πολύ μακριά,
και τα εξώφυλλα της ECM δεν είναι παρά συμβολική εκφράση αυτής της επιθυμίας.
Πιθανόν να βρίσκονται κοντά. Για την ώρα αποτελούν μικρό φθογγόσημο στη μαγική εικόνα.
* τον αριθμό 1001, την πρώτη ηχογράφηση της ECM, το πιάνο σόλο του Mal Waldron
30/11/06
E.Γ.
- Σενεγάλη: Τουλάχιστον 12 νεκροί σε ανατροπή σκάφους με μετανάστες
- Ο Τραμπ εύχεται «ευτυχισμένα Χριστούγεννα» ακόμα και στα «αποβράσματα της ριζοσπαστικής αριστεράς»
- Ρωσία: Η αεράμυνα κατέρριψε 25 ουκρανικά drones που κατεθύνονταν στη Μόσχα
- Υεμένη: Συμφωνία ανταλλαγής πτωμάτων και αιχμαλώτων ανάμεσα στις αντιμαχόμενες πλευρές
- Βολιβία: Κινητοποιήσεις εργαζομένων στα ορυχεία εναντίον της κατάργησης των επιδοτήσεων στα καύσιμα
- Συρία: Αεροπορικοί βομβαρδισμοί της Ιορδανίας εναντίον κυκλωμάτων διακίνησης ναρκωτικών




