smart fortwo 71 PS: Ενα και μοναδικό!
Εάν το πρώτο smart εμφανίστηκε ως "κεραυνός εν αιθρία" σε μία αδιάφορη -έως τότε- και μη συνειδητοποιημένη κατηγορία αυτοκινήτων πόλης, τα πράγματα πλέον είναι πολύ πιο ώριμα.
Μιχάλης Κατωπόδης
Εάν το πρώτο smart εμφανίστηκε ως «κεραυνός εν αιθρία» σε μία αδιάφορη -έως τότε- και μη συνειδητοποιημένη κατηγορία αυτοκινήτων πόλης, τα πράγματα πλέον είναι πολύ πιο ώριμα. Το μεγάλο διάστημα που βρίσκεται ήδη στην αγορά αλλά και οι εναλλακτικές επιλογές, που είναι πια σαφώς περισσότερες, έθεταν με αξιώσεις το ζήτημα της ανανέωσης, όπερ και εγένετο
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 999 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 71 ίπποι/5.800 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 92 Nm/4.500 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 13,3 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 145 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 12.200 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 12.965 ευρώ |
Παρότι το μήκος του αυξήθηκε κατά 19,5 εκατοστά, το νέο smart fortwo δεν απαρνείται τη φιλοσοφία του διθέσιου, αφύσικα συμπαγούς οχήματος, ούτε βεβαίως και τον τίτλο του μικρότερου αυτοκινήτου της αγοράς. Μπορεί σε απόλυτα αριθμητικά μεγέθη τα 2,695 μέτρα να φαντάζουν ακόμα «ελλιπή», στην πράξη όμως αρκούν και με το παραπάνω για να βελτιώσουν τις μεταφορικές δυνατότητες, όπως επίσης και την προσφερόμενη παθητική ασφάλεια. Κάτω από το καλαίσθητο, ανανεωμένο παρουσιαστικό, κρύβεται ένα ριζικά επανασχεδιασμένο σαλόνι, πιο άνετο και πρακτικό, το οποίο μάλιστα αφήνει και αιχμές για τη συγγένειά του με τη μητρική Mercedes-Benz. Ελάχιστα μόνο στοιχεία παραπέμπουν στην πρώτη γενιά, μεταξύ των οποίων ο πίνακας οργάνων, το αυτόνομο, κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο με το ρολόι και οι έξυπνες περιστρεφόμενες θήκες, ανάμεσα στα πόδια των επιβατών.
Κατά τα άλλα, το ταμπλό είναι πλέον πιο επικλινές, με το κάτω μέρος του να διαθέτει ένα πλατύ οριζόντιο τελείωμα. Εκατέρωθεν του τιμονιού διατίθενται θέσεις για μικροαντικείμενα ενώ, με επιπλέον κόστος 30 ευρώ, μπορεί κανείς να αποκτήσει και ένα ντουλαπάκι ασφαλείας στην πλευρά του συνοδηγού.
| Υπέρ | |
Εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση | |
Ευελιξία και πρακτικότητα στην πόλη | |
Βελτιωμένη οδική συμπεριφορά | |
| Κατά | |
Σπογγώδης αίσθηση του συστήματος πέδησης | |
Συμπεριφορά κιβωτίου ταχυτήτων | |
Περιορισμένη απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος | |
Η εργονομία έχει βελτιωθεί αισθητά, πράγμα που μαρτυρά η σχεδίαση του συστήματος κλιματισμού, το ηχοσύστημα και διάφορες άλλες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα ελέγχου και των δύο παραθύρων από τους σχετικούς διακόπτες στην πόρτα του οδηγού, στοιχείο που απουσίαζε στην πρώτη γενιά.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται απέχουν από το να χαρακτηριστούν κορυφαία, είναι όμως καλύτερα από αυτά του απερχόμενου μοντέλου. Αντίστοιχα μεγαλύτεροι είναι και οι προσφερόμενοι χώροι.
Πίσω από τα καθίσματα υπάρχει αρκετός «αέρας», καθώς επίσης και διχτάκια για τη συγκράτηση διαφόρων μικροαντικειμένων. Με τη σειρά του το διαμέρισμα των αποσκευών έχει αυξηθεί σε όγκο, από τα 150 στα 220 λίτρα, διευρύνοντας έτσι το «καλάθι αγορών» του ιδιοκτήτη του.
Απαντώντας στο καίριο ερώτημα, σχετικά με τον προσανατολισμό του νέου fortwo, θα λέγαμε, αναμφίβολα, ότι συνεχίζει να διατηρεί τον τίτλο του απόλυτου αυτοκινήτου πόλης, όχι όμως χωρίς κλυδωνισμούς, στη σκιά του προκατόχου του και στους ανταγωνιστές που πέρασαν στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια.
Τα 19,5 επιπλέον εκατοστά μπορεί να μην επηρεάζουν την ευελιξία και το χαρακτήρα του, καθιστούν όμως σχεδόν απαγορευτικό το «κάθετο» παρκάρισμα που, μέχρι πρότινος, αποτελούσε σήμα κατατεθέν της έννοιας smart.
Στο θέμα της προσφερόμενης άνεσης και της ποιότητας κύλισης,οι αναρτήσεις έχουν βελτιωθεί στα σημεία. Αυτό σημαίνει ότι, αν και υπάρχει το ελαφρυντικό του μικρού μεταξονίου, οι επιβάτες συνεχίζουν να δέχονται αφιλτράριστες τις περισσότερες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για το νέο αυτόματο-σειριακό κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Μπορεί η αρχή λειτουργίας του να είναι τελείως διαφορετική από αυτή του παλαιότερου, των έξι σχέσεων, ο χρόνος όμως που μεσολαβεί μεταξύ των αλλαγών -αν και πιο σύντομος- δεν περιλαμβάνεται στα ισχυρά σημεία του αυτοκινήτου.
Η αίσθηση του συστήματος πέδησης είναι μέτρια, παρότι στην πράξη αυτό επιβραδύνει αποτελεσματικά το αυτοκίνητο, σε κάθε περίπτωση. Αντιθέτως, εκείνο που δείχνει εμφανώς βελτιωμένο είναι το σύστημα διεύθυνσης.
Παρότι στις βασικές εκδόσεις το τιμόνι συνεχίζει να μην διαθέτει υποβοήθηση, με 3,5 στροφές από άκρη σε άκρη -και με δεδομένα τα μόλις 790 κιλά του αυτοκινήτου- η επιλογή αυτή δεν είναι απαραίτητα κατακριτέα. Πόσο μάλλον όταν η αίσθηση που προσφέρει είναι σαφώς πιο «πλούσια» απ΄ ότι στο παρελθόν.
Ολα αυτά, η επιμήκυνση του μεταξονίου, η βελτίωση των αναρτήσεων και η αύξηση της ακαμψίας του πλαισίου, μπορεί να μην επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου εντός των τειχών της πόλεως, προσδίδουν όμως μία νέα διάσταση στο φάσμα των δυνατοτήτων του, εκτός αυτής.
Ενώ μέχρι πρότινος η κίνηση σε ανοικτούς δρόμους δεν περιλαμβανόταν στα ισχυρά του χαρτιά, κάτι τέτοιο παύει πλέον να υφίσταται.
Το νέο fortwo δεν αρκείται στο να εξασφαλίσει απλά καλύτερες επιταχύνσεις και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, από τα 135 στα 145 χλμ./ώρα. Πολύ περισσότερο, σταματά να επηρεάζεται τόσο από τους πλευρικούς ανέμους, περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και βελτιώνει κατακόρυφα την ευστάθειά του, τόσο στις υψηλές ταχύτητες, όσο και σε τμήματα με στροφές.
Το ESP παραμένει αναπόσπαστο στοιχείο του βασικού εξοπλισμού, δεν επεμβαίνει όμως τόσο συχνά όσο στο παρελθόν, εκτός και αν το προκαλέσει ο οδηγός. Επιπλέον και η λειτουργία του είναι πιο στρωτή, χωρίς απότομες, ενοχλητικές, αντιδράσεις.
Στην προκειμένη περίπτωση, της έκδοσης των 71 ίππων, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, σε 13,3 δευτερόλεπτα. Ο θόρυβος του τρικύλινδρου συνόλου των 999 κ.εκ. -όπως και κάποιοι κραδασμοί- δεν απουσιάζουν από το εσωτερικό, διατηρούνται όμως σχεδόν πάντοτε σε ανεκτά επίπεδα.
Ανάλογη των προσδοκιών είναι και η κατανάλωση. Με μέση τιμή τα 4,9 λίτρα/100χλμ το νέο fortwo αποτελεί, ενεργειακά, ένα από τα πλέον φειδωλά οχήματα, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Η οικονομία, μάλιστα, δεν πηγάζει μόνο από τα έξοδα συντήρησης αλλά και από το κόστος κτήσης. Η συγκεκριμένη έκδοση passion, των 71 ίππων, περιλαμβάνει ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό, ηχοσύστημα και γυάλινη πανοραμική οροφή, στο ποσό των 12.200 ευρώ.
Σε αυτό το νούμερο, ελέω μίας ολοκληρωμένης πλέον αγοράς, πιθανότατα κάποιοι να «βλέπουν» μία αντίστοιχα πλούσια εξοπλισμένη έκδοση ενός τετραθέσιου -και θεωρητικά πιο ολοκληρωμένου- ανταγωνιστικού μοντέλου. Αντικειμενικά, ωστόσο, οι δυνατότητες και ο χαρακτήρας του fortwo το διαφοροποιούν από οτιδήποτε άλλο, κάνοντάς το εξίσου μοναδικό με τον προκάτοχό του.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 999 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 3σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 71/5.800 σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 92/4.500 σ.α.λ. |
| Θέση | Πίσω/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 72,0×81,8 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 71,0 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Πίσω | ||
| Κιβώτιο | Αυτόματο-σειριακό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 4,53:1 | |
| 2η | 3,07:1 | ||
| 3η | 1,29:1 | ||
| 4η | 0,95:1 | ||
| 5η | 0,77:1 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4,53:1 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Αξονας DeDion |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Ταμπούρα |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 4,5J X 15 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Continental EcoContact 3 |
| Ελαστικά | 155/60 R15 |
| Ρεζέρβα | – |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
| Στροφές τιμονιού | 3,5 |
| Διάμετρος στροφής | 8,75 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 2,695 μέτρα |
| Πλάτος | 1,560 μέτρα |
| Ύψος | 1,540 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 1,865 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε μέτρα) | 1,285/1,385 |
| Χώρος αποσκευών | 220-340 λίτρα |
| Βάρος | 790 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 10,56 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | – |
| Εκτός | – |
| Μέση | 4,9 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 33 |
| Αυτονομία | 673 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 145 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 13,3 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Νομικό μέτωπο από Costco, Revlon και Kawasaki κατά των δασμών Τραμπ
- Μάλι: Νέα επίθεση τζιχαντιστών εναντίον οχηματοπομπής που μετέφερε καύσιμα [Βίντεο]
- Συνομιλία Ερντογάν με Μαδούρο για την έκρυθμη κατάσταση ανάμεσα στην Βενεζουέλα και τις ΗΠΑ
- Ο CEO της Magnum συμμαχεί με τον Κένεντι για μια «πιο υγιή Αμερική»
- Τουλάχιστον 23 νεκροί εξαιτίας πυρκαγιάς σε νυχτερινό κέντρο στην Ινδία στο κρατίδιο της Γκόα [βίντεο]
- Νέες απαγωγές στη Νιγηρία – Κακοποιοί απήγαγαν χωρικούς και ζητούν λύτρα
- Η Χαμάς είναι έτοιμη να παραδώσει τα όπλα της σε μια παλαιστινιακή αρχή, «αν σταματήσει η κατοχή»
- Οι ΗΠΑ θέτουν προς πώληση 250 τεθωρακισμένα στην Πολωνία για… 1 δολάριο!
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις





Εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση
Σπογγώδης αίσθηση του συστήματος πέδησης
![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Κυριακή 07.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/milky-way-4006343_1920-1-315x220.jpg)









![Μάλι: Νέα επίθεση τζιχαντιστών εναντίον οχηματοπομπής που μετέφερε καύσιμα [Βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/jinim-3-140x85.jpg)



![Μάλι: Νέα επίθεση τζιχαντιστών εναντίον οχηματοπομπής που μετέφερε καύσιμα [Βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/jinim-3-315x220.jpg)


![Τουλάχιστον 23 νεκροί εξαιτίας πυρκαγιάς σε νυχτερινό κέντρο στην Ινδία στο κρατίδιο της Γκόα [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/goa-fire-315x220.jpg)



























![Επιθέσεις σε σιδηροδρομικό σταθμό και άλλες υποδομές στην Ουκρανία [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/photo_5305686788993126405_x-315x220.jpg)













Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442