Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τρία ιστορικά θερινά σινεμά που δεν είναι μόνο για ταινία

Τρία ιστορικά θερινά σινεμά που δεν είναι μόνο για ταινία

Ελισάβετ Σταμοπούλου Σκοπός δεν είναι μόνο η ταινία, αλλά η συνολική θέαση της τέχνης. Οι κινηματογράφοι Ριβιέρα, Αθηναία και Βοξ επιχειρούν να αναδείξουν τη σημασία του θερινού σινεμά μέσα από ποικίλες εκθέσεις. Μετά την έκθεση «Πυροτεχνήματα», τον Ιανουάριο στη Ριβιέρα, που ξεκινούσε από τα Εξάρχεια και έφτανε στην Κυανή Ακτή, και ύστερα από τη συζήτηση […]

Ελισάβετ Σταμοπούλου

Σκοπός δεν είναι μόνο η ταινία, αλλά η συνολική θέαση της τέχνης. Οι κινηματογράφοι Ριβιέρα, Αθηναία και Βοξ επιχειρούν να αναδείξουν τη σημασία του θερινού σινεμά μέσα από ποικίλες εκθέσεις.

Μετά την έκθεση «Πυροτεχνήματα», τον Ιανουάριο στη Ριβιέρα, που ξεκινούσε από τα Εξάρχεια και έφτανε στην Κυανή Ακτή, και ύστερα από τη συζήτηση που διοργανώθηκε στις 16 Ιουλίου με ειδήμονες του κινηματογραφικού χώρου πάνω στην προβολή της ταινίας «Το μπλε δωμάτιο», νέες ιδέες βρίσκονται στο «τραπέζι».

Η Πέγκυ Ρίγγα ιδιοκτήτρια της Ριβιέρας, της Αθηναίας και του Βοξ, μιλώντας στο in.gr, αναφέρει πως αποφάσισε να εντάξει στα σχέδιά της μια έκθεση ζωγραφικής που θα παρουσιάζει θερινά σινεμά. Και αυτό γιατί συνειδητοποίησε πως κάτι τέτοιο απουσίαζε.

Το έργο έχει αναθέσει σε ζωγράφους που πρόκειται να «μιλήσουν» για διατηρητέους και άλλους θερινούς κινηματογράφους, ο καθένας με το δικό του ύφος.

Η έκθεση αυτή μαζί με μια έκθεση φωτογραφίας από επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους θα «τρέξουν» στις 15 Σεπτεμβρίου. Στις kaplanon galleries (αίθουσες τέχνης kaplanon 5 & ena) θα εκτεθούν ζωγραφικά έργα που να απεικονίζουν θερινά σινεμά, και θα προβληθούν, με την επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού, έργα εμπνευσμένα από ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου.

Στη Ριβιέρα, στην Αθηναία και στο Βοξ θα φιλοξενηθεί η έκθεση φωτογραφίας.

Μέσα στα πλάνα και η δημιουργία ενός χάρτη που θα υποδεικνύει μια πολιτιστική διαδρομή από τις γκαλερί στην «Αθηναία» και στα Εξάρχεια.

Το πρότζεκτ αυτό, που τιτλοφορείται «Μεγάλη Οθόνη», ίσως υποδεχτεί μια μικρή γιορτή στην Ααβόρα, τον χειμερινό κινηματογράφο της κ. Ρίγγα, όπου θα παρουσιαστεί το φαινόμενο του σινεμά με μοντάζ σκηνών από ελληνικές ταινίες που διαδραματίζονται μέσα σε σινεμά.

Οι εκδηλώσεις αυτές «κρύβουν», όμως, ένα μακρύ παρελθόν, μια ιστορία δεκαετιών που στο εσωτερικό της υπάρχει το κινηματογραφικό ζενίθ, οι αναμνήσεις και οι ανησυχίες.

Ξεκινώντας, από τη «Ριβιέρα», το αγαπημένο «παιδί» της κ. Ρίγγα, μετρά πάνω από 45 χρόνια ζωής καθώς άνοιξε το 1969. Η ιδιοκτήτρια του χώρου θυμάται από μικρή να διασκεδάζει εκεί, με τη Ριβιέρα να είναι συνδεδεμένη με την όμορφη ανάμνηση.

Ο πατέρας της κ. Ρίγγα ήταν εκείνος που ξεκίνησε την «ιστορία» όταν άνοιξε τη Ριβιέρα και την Αθηναία, ενώ νοίκιασε το προπολεμικό Βοξ (1938).

Μετά το θάνατό του, η κόρη του αισθάνθηκε το «κάλεσμα» της συνέχειας, και με ανανεωτική ματιά ανέλαβε τα σινεμά. Παράλληλα με την ενασχόληση αυτή εργάζεται ως αρχαιολόγος, πράγμα που εξηγεί την επιθυμία της για «μελέτη» της τέχνης μέσα από τον κινηματογράφο.

Το μεγάλο «στοίχημα» είναι η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αυτών, που όμως δυσχεραίνεται, όπως δηλώνει η κ. Ρίγγα, με την αύξηση του ΦΠΑ στα εισιτήρια. Ωστόσο, εκείνη δεν πτοείται.

Θυμάται που ο πατέρας της κατόρθωσε με τη συμβολή της Μελίνας Μερκούρη να κηρύξει και τα τρία σινεμά διατηρητέα.

Έχουν βασικές διαφορές, αλλά και ομοιότητες. Η Αθηναία είναι η μικρή «κυρία» του Κολωνακίου, η οργιώδης βλάστηση χαρακτηρίζει τη Ριβιέρα, ενώ το Βοξ είναι σαν ένα ιστορικό μνημείο με δροσιά.

Αλλαγές έχουν συντελεστεί, όπως και σημαντικές μειώσεις στα εισιτήρια, τα ψηφιακά όμως συστήματα είναι το μικρό «αγκάθι» λόγω της ακρίβειας.

Οι δυσκολίες έχουν και παρελθόν. Πολλές αντιδράσεις κατοίκων είχε προκαλέσει η Αθηναία, με τις δικαστικές διενέξεις να κρατούν πάνω από μια δεκαετία. Μετά από συλλογή υπογραφών από καλλιτέχνες και ηθοποιούς ο κινηματογράφος διασώθηκε.

Φουρτούνες «είδε» και το Βοξ που λόγω του σχολείου που βρισκόταν δίπλα του η ιδέα της ένωσης με αυτό και η παύση της λειτουργίας του ήταν κάθε άλλο παρά φανταστική. Η κ. Ρίγγα θυμάται, όμως τον πατέρα της να λέει: «Δεν μπορείς να κλείσεις ένα σχολείο για να ανοίξεις ένα άλλο».

Παρά τις αντιξοότητες, η πώληση των τριών αυτών χώρων δεν στάθηκε ποτέ ως πιθανό σενάριο. Η κ. Ρίγγα με θλίψη θυμάται την κυκλοφορία της φήμης περί κλεισίματος του «Βοξ» λόγω της κατάληψης του κτιρίου.

Μπορεί ο δρόμος να είναι ανηφορικός γα τα θερινά σινεμά, με τα αθλητικά γεγονότα να τραβούν τα βλέμματα πέρσι και τις πολιτικές εξελίξεις να μονοπωλούν το ενδιαφέρον φέτος, η κ. Ρίγγα ωστόσο ελπίζει στην εισχώρησή τους στην τουριστική πολιτική της Ελλάδας.

Όπως αναφέρει, το θερινό σινεμά δεν ήταν εγχώρια πατέντα αφού ξεκίνησε στις ΗΠΑ στις αρχές του 20ου αιώνα, έγινε όμως σήμα κατατεθέν του ελληνικού καλοκαιριού.

*Η ιδέα της «Μεγάλης Οθόνης» ανήκει και στην γκαλερίστα
Νικη Βλασσιώτου-Παπαδάκη και στο δημοσιογράφο Νίκο Βατόπουλο
*Στη Βαλαωρίτου 9γ θα εκτεθούν οι απεικονίσεις των κινηματογράφων και στην Καπλανών 5 οι σκηνές εμπνευσμένες από τον ελληνικό κινηματογράφο.

entertainment.in.gr

Sports in

Πιτίνο: «Ο κόσμος του Παναθηναϊκού ήταν ο έκτος παίκτης»

Ο Ρικ Πιτίνο αποθέωσε τον Παναθηναϊκό για τη νίκη του απέναντι στη Μακάμπι Τελ Αβίβ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024