Μπορείτε να μάθετε πολλά για μια γενιά από το περιεχόμενο του ψυγείου της: σήμερα, ο πάγκος για το μπάρμπεκιου είναι πιθανό να είναι γεμάτος με Hard Seltzer, μη αλκοολούχες μπύρες και φωσφορίζοντα BuzzBallz – ένα από τα αγαπημένα ποτά της Gen Z.

Σύμφωνα με τον Guardian, πριν από δύο δεκαετίες, ήταν τα WKD, τα Bacardi Breezers και τα Smirnoff Ice.

Και ενώ η νοσταλγία μπορεί να έφερε πίσω μερικά αλκοολούχα ποτά, η νέα γενιά των έτοιμων προς κατανάλωση (RTD) ποτών έχει αισθητά διαφορετική εμφάνιση και γεύση.

Δεν έχουν αλλάξει μόνο τα ποτά, αλλά και οι συνήθειες κατανάλωσης, εν μέρει λόγω των πιο υγιεινιστών καταναλωτών και της ζήτησης για ποικιλία, σύμφωνα με τον Marten Lodewijks, πρόεδρο της εταιρείας ανάλυσης της αγοράς ποτών IWSR US.

«Πριν από μια δεκαετία, τα σκληρά ανθρακούχα ποτά, με λιγότερη ζάχαρη και χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, προσέλκυαν έναν νέο καταναλωτή που έψαχνε πιο υγιεινές επιλογές και δεν ήθελε τόσο γλυκιά γεύση.

Ωστόσο, οι λιγότερες θερμίδες σήμαιναν και λιγότερη γεύση και, όπως συμβαίνει με κάθε τάση, σύντομα εμφανίστηκε μια αντίθετη τάση», είπε.

Οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν με «πολύ ευρύτερη γκάμα αλκοολικού βαθμού, γεύσεων, επιπέδων γλυκύτητας και ακόμη και ανθρακικού».

Μία μπάλα γεμάτη αλκοόλ

Η BuzzBallz, που ιδρύθηκε από έναν δάσκαλο και είναι εμπνευσμένο από μια χιονόμπαλα, είναι μία από τις νεότερες εταιρείες που εκμεταλλεύονται αυτή την αλλαγή.


Οι αμέσως αναγνωρίσιμες σφαίρες σε μέγεθος παλάμης «αναρριχήθηκαν στην 18η θέση των RTD σε όγκο στο Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε η Jess Scheerhorn, αντιπρόεδρος της BuzzBallz, στο περιοδικό Drinks Business, επικαλούμενη στοιχεία της Circana, της αμερικανικής ομάδας έρευνας αγοράς.

Η αυξανόμενη δημοτικότητα των έτοιμων προς κατανάλωση ποτώναντανακλά μια στροφή προς πιο casual και βολική κατανάλωση αλκοόλ, συχνά εκτός των παραδοσιακών χώρων όπως τα μπαρ, σύμφωνα με την Alice Baker, ανώτερη αναλύτρια της Mintel.

«Οι πωλήσεις των RTD έχουν εκτοξευθεί από περίπου 530 εκατομμύρια λίρες πριν από μια δεκαετία σε περίπου 970 εκατομμύρια λίρες το 2024», είπε, με πολλούς να τα αγοράζουν ως «μια οικονομική εναλλακτική λύση στα κοκτέιλ των παμπ και των μπαρ».

Τελικά πίνει η Gen Z;

Η εταιρεία ποτών Diageo στοχεύει να κάνει τα κλασικά της brands, όπως Smirnoff, Guinness και Captain Morgan, ελκυστικά για τους καταναλωτές της Gen Z, οι οποίοι, σύμφωνα με την εταιρεία, θεωρούνται λανθασμένα ότι ενδιαφέρονται λιγότερο για το αλκοόλ.

Ο Giles Hedger, διευθυντής παγκόσμιου σχεδιασμού καταναλωτών της εταιρείας, δήλωσε: «Πολλοί μιλούν για τη Gen Z ως μια ομάδα που απομακρύνεται από το αλκοόλ. Τα δεδομένα μας δείχνουν το αντίθετο. Αν και πίνουν σε κοινωνικές εκδηλώσεις λίγο λιγότερο συχνά από άλλες ομάδες, το κάνουν με μεγάλο ενθουσιασμό».

Στην πραγματικότητα, «η γενιά Z είναι πολύ αφοσιωμένη στην κοινωνικοποίηση», λέει, με το αλκοόλ να αποτελεί «πολύ σημαντικό και ευχάριστο μέρος αυτής».

Σύμφωνα με την Diageo, τα στοιχεία της οποίας βασίζονται σε 150 ειδικούς καταναλωτών από όλο τον κόσμο και σε εκτενείς έρευνες αγοράς, η Gen Z καταναλώνει το ήμισυ του αλκοόλ της σε μπαρ και κλαμπ. Επίσης, «λατρεύουν τα αποστάγματα» και έχουν μια αδυναμία στα κοκτέιλ.

Η Diageo ανανέωσε το Smirnoff Ice εν μέσω της ανεξέλεγκτης ζήτησης για προαναμεμιγμένα ποτά. Το αλκοολούχο ποτό της δεκαετίας του 2000 έχει νέα εμφάνιση και διατίθεται σε κουτάκι, αλλά σύμφωνα με τους εμπόρους εξακολουθεί να έχει «τις νότες εσπεριδοειδών που οι άνθρωποι γνωρίζουν και αγαπούν».

Η εμφάνιση έχει επίσης σημασία, ειδικά για μια γενιά που είναι εξοικειωμένη με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δήλωσε η Kiti Soininen, διευθύντρια της Mintel για την έρευνα τροφίμων και ποτών στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Η έρευνά μας δείχνει ότι το 73% των καταναλωτών λευκών αλκοολούχων ποτών πιστεύουν ότι η χρήση οπτικά ελκυστικών ποτηριών κάνει την κατανάλωση λευκών αλκοολούχων ποτών πιο απολαυστική, κάτι που χωρίς αμφιβολία λειτουργεί υπέρ του BuzzBallz».