Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Ας μην υβρίζομεν ό,τι είναι άξιον εθνικής τιμής»

«Ας μην υβρίζομεν ό,τι είναι άξιον εθνικής τιμής»

Ο απελευθερωτής του Ανατολικού Αιγαίου και πρώτος πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας ναύαρχος Παύλος Κουντουριώτης μιλάει το 1916 στην εφημερίδα «Σφαίρα» για τη σημασία της ναυτιλίας

Δημοσιεύθηκε στην έκδοση: Ταξίδι ενός αιώνα, 1916 – 2016, Η ιστορία της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, του Γεωργίου Μ. Φουστάνου, ιστορικού σε θέματα ναυτιλίας και ιδρυτή του πρώτου διαδικτυακού μουσείου για τη ναυτιλία Greek Shipping Miracle (www.greekshippingmiracle.org)

Βρισκόμαστε στις αρχές του 1916. Ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος μαίνεται στην Ευρώπη. Εχει περάσει ελάχιστο διάστημα από τη λήξη των Βαλκανικών Πολέμων και το έθνος αντιμετωπίζει για μία ακόμα φορά την πρόκληση ενός πολέμου. Η Ελλάδα βρίσκεται ακόμα στην ουδετερότητα αλλά οι στερήσεις για τους Ελληνες είναι ήδη μεγάλες. Ακόμα και τα απαραίτητα για τη διαβίωση αγαθά έχουν καταστεί πανάκριβα εξαιτίας του πολλαπλασιασμού του μεταφορικού τους κόστους, συνέπεια της εκπληκτικής ύψωσης των ναύλων παγκοσμίως. Η κοινή γνώμη στρέφεται, ίσως για πρώτη φορά, ενάντια στη ναυτιλία και στον ελληνικό εφοπλισμό, που στη συντριπτική του πλειοψηφία αποτελείται από τους καραβοκύρηδες της εποχής. Εκείνη την ώρα, ο ήρωας των Βαλκανικών Πολέμων και μετέπειτα πρόεδρος της πρώτης Ελληνικής Δημοκρατίας, ναύαρχος Παύλος Κουντουριώτης, με την ιδιότητα του υπουργού των Ναυτικών, που είχε παράλληλα την εποπτεία της εμπορικής ναυτιλίας, έθεσε με παρρησία τα πράγματα στη σωστή τους βάση με μια ιστορική συνέντευξη, η οποία αποδεικνύει σήμερα μεταξύ άλλων ότι οι περί την πολιτική τότε ασχολούμενοι, τουλάχιστον οι επιφανείς, αδιαφορούσαν παντελώς για αυτό που την εποχή μας έγινε γνωστό ως πολιτικό κόστος.

Η ιστορική συνέντευξη του Παύλου Κουντουριώτη στην εφημερίδα «Σφαίρα», 19/1/1916

Εν τη αναζητήσει των αιτίων της μεγάλης οικονομικής στενοχωρίας, η οποία παρήχθη εις τον τόπον ως εκ της υπερβολικής υψώσεως των τιμών όλων ανεξαιρέτως των χρειωδών του βίου, συνάδελφοι τινες υπεστήριξαν την γνώμην ότι η κυριοτέρα αιτία του κακού πρέπει να αναζητηθεί εις τους υπερόγκους ναύλους των ατμοπλοίων. Διά τούτο και δριμύτατα ηλέγχθη ολόκληρος η ελληνική Ναυτιλία και μέτρα διάφορα επροτάθησαν κατ’ αυτής.
Προς διαφώτισιν της κοινής γνώμης επί του μεγίστου κοινωνικού ενδιαφέροντος ζητήματος τούτου, εθεωρήσαμεν σκόπιμον να ζητήσομεν τας γνώμας αρμοδιοτάτου προσώπου, του τιμημένου μας ναυάρχου Κουντουριώτου, όστις ως Υπουργός των Ναυτικών είνε επόπτης και του Εμπορικού Ναυτικού, υπέρ ης και άλλος επομένως εις θέσιν να γνωρίζει αν και κατά πόσον η Ναυτιλία ευθύνεται διά την σημερινήν κατάστασιν.

Τας γνώμας του Ναυάρχου μας, διατυπωθείσας εν συνεντεύξει προς συνεργάτην της Εστίας, παραθέτομεν ευθύς κατωτέρω.

Εις σχετικήν ερώτησιν αν έλαβε γνώσιν των διατυπωθεισών κατακρίσεων, εν αις και ότι η ναυτιλία είνε η κυριοτέρα αιτία της ακριβείας εις τον τόπον μας, ο Ναύαρχος απήντησε:
Το εδιάβασα, δεν τα συμμερίζομαι όμως καθόλου. Τίποτε αδικότερον ή να επιρρίπτονται εις ταύτην ή εκείνην την τάξιν των Ελλήνων επαγγελματιών τα αίτια της μεγάλης πράγματι στενοχωρίας που υφιστάμεθα όλοι. Ο μεγάλος αίτιος είνε ένας εναντίον του οποίου τίποτε το ριζικόν δεν δυνάμεθα να κάμομεν. Είναι ο πόλεμος. Από έναν πόλεμον που ανεστάτωσεν όλον τον κόσμον, τι άλλο έπρεπε να περιμένομεν παρά την μεγάλην διατάραξιν όλων των λαών; Ως πρώτην δε και άμεσον συνέπειαν την γενική ακρίβειαν. Οταν μεγάλαι αγοραί τροφίμων και βιομηχανικών προϊόντων ή εκλείσθησαν όλως διόλου εις το διεθνές εμπόριον ή περιόρισαν μεγάλως τα διαθέσιμα είδη, φυσικόν φαίνεται ότι αι απομείνασαι αγοραί προσφέρουν τα ιδικά των προϊόντα εις τιμάς ανωτέρας ή πριν. Οταν πάλιν σημαντικόν μέρος του παγκοσμίου εμπορικού ναυτικού δεν λαμβάνη μέρος εις τας μεταφοράς, τ’ απομένοντα διαθέσιμα πλοία διά την εξυπηρέτησιν των καθημερινών αναγκών των διαφόρων λαών, φυσικόν επίσης ήτο να υψώσουν την τιμήν της μεταφοράς, δηλαδή τον ναύλον. Εις τον λόγον αυτόν αν προσθέσομεν τας πολύ μεγαλυτέρας δαπάνας που χρειάζονται τα ατμόπλοια διά να κινηθούν σήμερον και τους πολλούς και σπουδαίους κινδύνους που διατρέχουν, εξηγούνται ακόμη περισσότερον οι υπέρογκοι ναύλοι.

Αλλά δικαιολογούν τάχα, κύριε Ναύαρχε, όλοι αυτοί οι λόγοι όλον τον υψωμόν των ναύλων;
Πολλά μου ζητείτε. Καθώς λέγουν οι σοφότεροί μου εις αυτά τα πράγματα, τούτο είναι πρόβλημα που δεν κατορθώθη ακόμη να προσδιορισθεί. Εγώ πιστοποιώ μόνον το φαινόμενον όπως το βλέπουν και οι σοφοί και οι απλοί. Τίποτε περισσότερον. Καθώς όμως εννόησα, το εμπόριον εις τον καθορισμόν των τιμών δεν άγεται από τους πραγματικούς μόνον λόγους, αλλά και τους ψυχολογικούς. Οταν μπαίνει λοιπόν και η ψυχολογία εις το μέσον, φαντάζεσθε πόσον δυσπροσδιόριστα γίνονται τα πράγματα. Αλλά τι θέλετε, να γενικεύομεν το ζήτημα; Εκείνο που θέλετε, νομίζω, είναι η γνώμη μου, αν και κατά πόσον ευθύνεται η ελληνική Ναυτιλία εις την οικονομικήν στενοχωρίαν που αισθάνεται ο τόπος. Επ’ αυτού έχετε την γνώμην μου, χωρίς καμίαν επιφύλαξιν. Οχι, η ελληνική Ναυτιλία δεν συνετέλεσεν εις την στενόχωρον αυτήν κατάστασιν. Τουναντίον μάλιστα, ημπορώ να σας πω ότι και την ανεκούφισε κατά το δυνατόν.

Εχετε δεδομένα, κύριε Ναύαρχε, επί των οποίων στηρίζετε την γνώμην αυτήν;
Βεβαιότατα έχω. Η ελληνική ναυτιλία δεν παίζει και τόσον σπουδαίον ρόλον εις το παγκόσμιον μεταφορικόν εμπόριον. Το εμπορικόν ναυτικόν μας είναι μόλις το εν πεντηκοστόν του παγκοσμίου. Ουδέ μετεβλήθη με τον πόλεμον η αναλογία του αυτή, διότι, και αν διατελεί εις απραξίαν το εμπορικόν ναυτικόν μερικών εμπολέμων κρατών και αν ετραβήχθησαν από τας εμπορικάς μεταφοράς αρκετά άλλα πλοία, αγγαρευθέντα εις πολεμικάς ανάγκας, εξ άλλου και το ελληνικόν ναυτικόν, συνεπεία των πωλήσεων και των απωλειών τας οποίας υπέστη από της αρχής του πολέμου, είναι πολύ μικρότερον σήμερον ή όσον ήτο τότε. Πώς θέλετε λοιπόν η ελληνική Ναυτιλία να ευθύνεται διά τον γενικόν υψωμόν των ναύλων όλων των πλοίων του κόσμου, τα οποία είναι πεντηκονταπλάσια εκείνης; ΄Η ηθέλατε μόνη η ελληνική σημαία να εργάζεται φθηνά εις όλας τας θάλασσας και όλαι αι άλλαι με υψηλούς ναύλους; Εάν λογικευθώμεν ολίγον, εάν δηλαδή ατενίσομεν τα πράγματα ως εμφανίζονται εις όλον τον κόσμον, δεν θα παραξενευόμεθα με τα συμβαίνοντα, επομένως και δεν θα εκτρεπόμεθα εις αδίκους κρίσεις.
Αλλά είπατε, κύριε Ναύαρχε, και ότι ωφέλησε θετικώς η Ναυτιλία μας την χώραν εις τας σημερινάς περιστάσεις.
Ναι, είναι και τούτο γεγονός. Διά να υπάρχουν ατμόπλοια ελληνικά, εξευρέθησαν όσα και οσάκις εχρειάσθημεν διά να μεταφέρομεν τα χρειώδη της χώρας εκ της αλλοδαπής. Θα επετυγχάνετο τάχα τούτο εάν δεν υπήρχον; Ζήτημα είναι. Αλλά και εάν επετυγχάνετο, θα επληρώναμεν τα υπό ξένην σημαίαν ατμόπλοια ασυγκρίτως περισσότερον ή όσον τα ιδικά μας. Αληθές είναι ότι εις τα δελτία των μεγάλων αγορών σημειούνται αύται ή εκείναι αι τιμαί ναύλων διά τας εξ Αγγλίας ή Αμερικής εις Ελλάδα μεταφοράς. Αι τιμαί αύται οφείλονται εις το γεγονός ότι από ταύτας προσφέρονται ελληνικά ατμόπλοια διά τα εν λόγω ταξίδια, εάν όμως δεν υπήρχον τα ελληνικά, δεν γνωρίζομεν υπό ποίους ναύλους θα ανελάμβανον παρόμοια ταξίδια τα υπό ξένην σημαίαν πλοία. Και παρ’ αυτάς δε τας υπερυψηλάς τιμάς, αβέβαιον θα ήτο πάντοτε εάν θα εξευρίσκοντο, εν τω δέοντι μάλιστα χρόνω, τα ξένα ατμόπλοια πρόθυμα. Δεν σταματά δ’ έως εδώ η ευεργετική επίδρασις την οποίαν ασκεί διά τα καθ’ ημάς πράγματα η ύπαρξις και μόνη επαρκών ελληνικών ατμοπλοίων. Κατόπιν συμφωνίας των εφοπλιστών μετά της επιτροπής, την οποίαν κατήρτισεν η κυβέρνησις διά τας προμηθείας του σίτου, αναλαμβάνουν την μεταφοράν αυτού τα ελληνικά ατμόπλοια με ναύλον κατά 15% χαμηλότερον των τρεχόντων ναύλων. Είνε τούτο μικρόν; Εννοούμεν δε ακόμη καλύτερον την ευεργετικότητα της ελληνικής Ναυτιλίας, εάν λάβομεν ως είπα, υπ’ όψιν πόσον υψηλότεροι θα ήσαν οι τρέχοντες ναύλοι, εάν δεν ήσαν τα ιδικά μας ατμόπλοια.
Πώς θέλετε λοιπόν να είμεθα ευχαριστημένοι με κάθε άλλην ελληνικήν βιομηχανίαν, όταν αγοράζομεν τα προϊόντα της κατά 10% και 20% και 50% κάποτε ακριβότερα ή όσον αγοράζομεν τα όμοια ή και καλύτερα προϊόντα των ξένων βιομηχανιών, να δυσφορώμεν δε και να αγανακτώμεν και να επιτιθέμεθα κατά της ελληνικής Ναυτιλίας, της βιομηχανίας δηλαδή εκείνης η οποία προσφέρει τας υπηρεσίας της εις την χώραν με τιμάς πολύ χαμηλοτέρας ή με όσας τας προσφέρει πάσα άλλη υπό ξένην σημαίαν Ναυτιλία; Ενώ δηλαδή η Ναυτιλία μας είναι η μόνη ελληνική βιομηχανία, εις την οποίαν οφείλει χάριτας η ελληνική κοινωνία, ξεσπαθώνομεν εναντίον της. Αλλά και άλλο ακόμη πρέπει να έχομεν υπ’ όψιν, εάν θέλομεν να είμεθα δίκαιοι εις τας κρίσεις και επικρίσεις μας. Οταν εξετάζομεν τούτον ή εκείνον τον κλάδον της εθνικής εργασίας πρέπον είναι να εξετάζομεν και πώς ούτως παρήχθη και πώς συντηρείται. Αν μας οφείλει δηλαδή τίποτε διά την γένεσιν και την συντήρησίν του. Ε, μόνη πάλιν η Ναυτιλία μας, εξ όλων των βιομηχανιών, παρήχθη και λειτουργεί χωρίς να αξιώσει, ούτε και να αξιωθεί να λάβει οιανδήποτε παρά του κράτους συνδρομήν. Παρήχθη και ανεπτύχθη εις περιωπήν τιμώσαν την ελληνικήν ευφυΐαν και τόλμην και επί μεγίστω αγαθώ του έθνους μονάχη της, χωρίς να στοιχίσει ούτε μίαν δραχμήν εις το κράτος. Διά να μην αναφερθώμεν εις την ιστορίαν της ελληνικής Ναυτιλίας, ενδοξοτέραν της οποίας καμμία άλλη ναυτιλία δεν έχει να επιδείξει. Εάν εις την σημερινήν μας Ναυτιλίαν αποβλέψομεν παρατηρούμεν, εάν είμεθα δίκαιοι και λογικοί, ότι δεν είναι μόνον σήμερον εις των σπουδαιοτέρων οικονομικών παραγόντων της χώρας, προορισμένος υπέρ πάντα άλλον να συντελέσει εις την γενικήν ευημερίαν, αλλά και εξαιρετικήν σημασία εις τας κρισίμους εθνικάς περιστάσεις. Χωρίς την Ναυτιλίαν δεν ηξεύρω πώς θα διεξήγοντο αι στρατιωτικαί μας μεταφοραί κατά τους τελευταίους πολέμους. Χωρίς την Ναυτιλίαν δεν ημπορώ να ειπώ εις ποίον σημείον θα έφθανεν από της εκρήξεως του ευρωπαϊκού πολέμου η δυσφορία του τόπου. Δι’ αυτό δεν διστάζω να διακηρύξω ότι όλοι πρέπει να αποβλέπομεν προς την ελληνικήν Ναυτιλίαν ως προς μίαν των πολυτιμοτέρων δυνάμεων και όταν πρόκειται να ομιλήσομεν περί αυτής, ακόμη και αν σφάλλεται, καθήκον μας είνε να ομιλώμεν μετά πολλής περισκέψεως, μετ’ αληθούς ευλαβείας.
Εν τούτοις διασύρομεν τον Ελληνα εφοπλιστήν ως κακοποιόν. Ενώ είναι ο παντός άλλου Ελληνος εργάτου άξιος τιμής. Διότι είνε ο δημιουργός του πολυτιμοτάτου εθνικού οργάνου, το οποίον καλείται Εμπορικόν Ναυτικόν, έργον δε κατά τα 3/4 αυτού του Ελληνος πλοιάρχου, προϊόν δηλαδή καθαρώς προσωπικής εργασίας. Είναι δε το ελληνικόν Εμπορικόν Ναυτικόν πάντοτε το αυτό. Το σημερινόν είναι τέκνον του προ αιώνος, όπερ ηυτύχησε να συμβάλει ως συνέβαλεν εις τον ιερόν Αγώνα της απελευθερώσεως. Δεν σημαίνει εάν αλλάζουν τα πρόσωπα. Η ψυχή είναι αυτή. Η αιωνία ναυτική ψυχή του Ελληνος. Μεγαλόστομος και μεγαλουργός και εθνικοτάτη. Ας μην υβρίζομεν λοιπόν ό,τι είναι άξιον εθνικής τιμής και ας μη διεγείρομεν την κοινήν δυσμένειαν κατά παντός ό,τι είναι άξιον της εθνικής στοργής.
Αλλ’ επλούτισαν, λέγουν οι εφοπλισταί. Είναι θλιβερόν γεγονός από της εθνικής απόψεως ή είναι το φωτεινόν σημείον εις την γενικήν δυσπραγίαν; Τον πλούτον οι εφοπλισταί τον εσύναξαν εις την ξένην. Διά της τόλμης των, διά της θαυμαστής πρωτοβουλίας των κατόρθωσαν μόνοι εξ όλων των Ελλήνων να παρουσιάσουν άξιον λόγου όργανον εκμεταλλεύσεως του διεθνούς πλούτου. Κατά το 90% και πλέον η μεγάλη ελληνική Ναυτιλία, τα φορτηγά μας ατμόπλοια εργάζονται διά λογαριασμόν των ξένων λαών, παρά των οποίων αποκομίζουν τα μεγάλα ανταλλάγματα. Είναι τούτο επιζήμιον διά το έθνος; Αλλά είναι τάχα λυπηρόν, εάν ακόμη όσα η χώρα πληρώνει διά να μεταφέρει εκ της αλλοδαπής τα εφόδια που της χρειάζονται ή διά ν’ αποστείλει εις την αλλοδαπήν τα προϊόντα που της περισσεύουν, είναι λυπηρόν εάν όσα λέγω πληρώνει προς τούτο τα πληρώνει εις Ελληνας πάλιν και όχι εις ξένους; Οταν μάλιστα πληρώνει διά τον σκοπόν αυτόν εις τους Ελληνας ολιγότερα ή όσα θα επλήρωνεν εις τους ξένους, εάν δεν υπήρχαν ελληνικά πλοία;
Να διαφυλάσσεται λοιπόν ο εθνικός πλούτος εις χείρας των ημεδαπών και ν’ αποκομίζεται υπό των ημετέρων πλούτος εκ της ξένης, δεν πρέπει να θεωρείται ως ευφρόσυνον εθνικόν γεγονός; `Η να αριθμεί η χώρα μεταξύ των ιδίων τέκνων της και πολλούς πλουσίους και μάλιστα από τοιαύτης εργασίας πλουτίσαντας, δεν είναι τι άξιον των ευχών όλων μας; Αλλ’ εις παρόμοιον γεγονός ακριβώς δεν οφείλεται ότι το ελληνικόν έθνος ευρέθη με στόλον ολόκληρον, άμα ηγέρθη κατά το 1821 και ότι χάρις εις τους πλουσίους εφοπλιστάς της εποχής εκείνης κατορθώθη κατά μέγα μέρος η επί έτη και έτη συντήρησις του στόλου αυτού; Με άλλα λόγια, εις τα καράβια και εις τον πλούτον των εφοπλιστών δεν οφείλεται κατά ουσιώδες μέρος η εθνική ανεξαρτησία μας; Πώς θέλετε λοιπόν να θλιβόμεθα και όχι να υπερχαίρομεν, διότι σήμερον έχομεν και στόλον εμπορικόν μέγαν και πλουσίους εφοπλιστάς; Δεν το αντιλαμβανόμεθα ότι και πλούτη ελληνικά είνε δύναμις εθνική;

Δεν νομίζετε όμως, κύριε Ναύαρχε, ότι αφού τόσον ευημερεί η Ναυτιλία μας, οφείλει να εισφέρη εις τα γενικά δημόσια βάρη;
Βεβαιότατα το νομίζω και βεβαιότατα θα γίνει αυτό. Ολοι οι Ελληνες πρέπει να εισφέρομεν χάριν των γενικών αναγκών. Ολίγα οι ολίγα έχοντες και πολλά οι πολλά. Εκαστος αναλόγως των δυνάμεών του. Επειδή μάλιστα εκτάκτως μεγάλαι είνε αι ανάγκαι του κράτους, μεγάλαι πρέπει να είναι και αι θυσίαι των πολιτών. Ιδίως δε εκείνων, οι οποίοι εις τας περιστάσεις αυτάς ηυτύχησαν. Ποίοι τώρα είνε οι ωφεληθέντες και εις ποίαν θα υποβληθεί έκαστος εισφοράν, τούτο είνε ζήτημα το οποίον απησχόλησε σοβαρότατα την κυβέρνησιν. Το ζήτημα, ως γνωρίζετε, είναι από τα λεπτότερα. Διότι δεν πρόκειται να πάρει το κράτος όσα κι όσα και από όποιον τύχει. Οι εφοπλισταί μας, παραδείγματος χάριν, προθυμότατα εδέχθησαν να υποβληθούν εις έκτακτον εισφοράν. Συνιστούν μόνον άκραν προσοχήν, διότι, ως λέγουν, αν πρέπει να ξυλευθεί το δάσος ας ξυλευθεί, προσοχή μόνον να ριζοτομηθεί, λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι το ελληνικόν ναυτικόν είνε πράγματι δάσος νεόφυτον. Διότι, ως φρόνιμοι που είνε, προβλέπουν ότι αι ναυτιλιακαί εργασίαι, μόλις τελειώσει η πολεμική περίοδος με τα μεγάλα κέρδη, θα διεξάγονται υπό διαφορετικάς ή πριν συνθήκας πολύ δυσκολοτέρας. Κατά τη διεθνή δε αυτή πάλην που γίνεται εν ειρήνη εις όλας τας θάλασσας του κόσμου, θα κρατηθούν οι ισχυρότεροι. Μυαλό οι δικοί μας εφοπλισταί έχουν για τη δουλειά τους με το παραπάνω. Αυτό δα τους έβγαλε και παλικάρια έως τώρα που επολεμούσαν με δυνατοτέρους των. Θέλουν όμως να έχουν και υλικάς δυνάμεις αρκετάς, δηλαδή κεφάλαια, διά να είναι η δουλειά τους σίγουρη. Ησαν τυχεροί και τ’ απέκτησαν κι αυτά. Ζητούν μόνον να μη τα δεκατίσει το κράτος, διότι τους χρειάζονται πάλιν για την δουλειά τους, από την οποίαν εμμέσως και το κράτος και το έθνος πλείστα όσα κερδίζει ωφελήματα.

 Αυτήν την τακτικήν πράγματι τηρούν όλα τα κράτη απέναντι της Ναυτιλίας των. Δεν την πιέζουν με φόρους. Πολλά μάλιστα και την υποστηρίζουν με παντοίας παροχάς. Αλλά και εξ αυτών των κρατών σήμερον μερικά, ευρεθέντα εις μεγάλας οικονομικάς ανάγκας, εκάλεσαν και την Ναυτιλίαν των να εισφέρει εις τα γενικά βάρη. Ανάλογος, νομίζω, είναι και η θέσις της Ελλάδος. Ομολογώ ότι το κράτος δεν έπραξεν έως τώρα υπέρ της Ναυτιλίας το καθήκον του. Θα το πράξει όμως. Αλλά σήμερον τόσον επιτακτικαί είναι αι εθνικαί ανάγκαι, ώστε κατ’ ανάγκην θα ζητήσει από τους εφοπλιστάς ανάλογον εισφοράν. Οι δε εφοπλισταί προθύμως, είμαι βέβαιος, θα στέρξουν εις αυτήν. Οι αξιούντες και ευλογότατα, ως οι εφοπλισταί ότι αποτελούν επίλεκτον μερίδα του ελληνικού έθνους θα επιζητήσουν και εις τας υπέρ του έθνους θυσίας τιμητικοτάτην θέσιν.

Sports in

LIVE: Ολυμπιακός – Προμηθέας Πάτρας

Παρακολουθήστε live στις 17:15 την εξέλιξη της αναμέτρησης Ολυμπιακός – Προμηθέας Πάτρας για την 4η αγωνιστική του Top-6 της Stoiximan Basket League. Τηλεοπτικά από ΕΡΤ3.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024