Την άποψη ότι «τα προγράμματα του διεθνούς οργανισμού International Baccalaureate που ενισχύουν τους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους και να εισαχθούν στα καλύτερα πανεπιστήμια δεν απευθύνονται μόνο στην ελίτ των σχολείων» εξεφρασε σε συνέντευξη τύπου ο Adrian Kearney Διευθυντής του τμήματος ΙΒ World School με αφορμή τη συμμετοχή του στο Διεθνές Συμπόσιο Education Forward για τα 50 χρόνια του IB, που θα γίνει το ερχόμενο Σάββατο 5 Μαΐου στα εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων» στα Γλυκά Νερά Αττικής.
Το ΙΒ είναι το πλαίσιο διδασκαλίας σε 4800 σχολεία σε όλο τον κόσμο, σχεδόν τα μισά όπως τόνισε (40%) είναι δημόσια σχολεία σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία κ.α. ενώ στην Ισπανία βοήθησε σημαντικά στο να μην εγκαταλείπει υψηλό ποσοστό μαθητών το σχολείο πριν ολοκληρώσουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως συνέβαινε στο παρελθόν.
“Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας πρέπει να εστιάσουμε στον δάσκαλο να εξελιχθεί να μάθει νέα πράγματα για να ενισχύσει το ταξίδι της γνώσης των παιδιών. Σκοπός είναι να αναπτύξουμε την εθνική ταυτότητα παράλληλα όμως να έχουν οι μαθητές ένα παράθυρο ανοιχτό σε όλο τον κόσμο και να βγουν από το στενό πλαίσιο της χώρας” δήλωσε μάλιστα ο κ. Kearney.
Παντως το υπουργειο Παιδειας διαμήνυσε χθες επι του θέματος ότι δεν συζητάει με ιδιωτικούς οργανισμούς για τα προγράμματα εκπαίδευσης της χώρας.
Το πρόγραμμα διδασκαλίας των μαθητών είναι αυτό που προβλέπεται από το υπουργειο Παιδείας όπως ανέφερε o Adrian Kearney ενώ το ΙΒ προσφέρει το πλαίσιο διδασκαλίας, δηλαδή καινοτόμες πρακτικές και μια διαθεματική προσέγγιση στη γνώση.
«Κομμάτι της φιλοσοφίας του ΙΒ έχει τις ρίζες του στην αρχαία Ελληνική φιλοσοφία καθώς οι μαθητές μαθαίνουν να έχουν μια φιλοσοφική προσέγγιση στη γνώση που αποκτούν με το να αναρωτιούνται και να διερευνούν την εγκυρότητα τους μια διαδικασία που προσομοιάζει τη Σωκρατική φιλοσοφία».
Σε ερώτημα που δέχτηκε ποια η σκοπιμότητα του να εισαχθούν τα προγράμματα IB στα σχολεία και ειδικότερα στα δημόσια ελληνικά σχολεία ο κ. Kearney απάντησε πως οι απόφοιτοι του IB Diploma έχουν αφενός μεγαλύτερη πιθανότητα εισαγωγής στις πιο απαιτητικές Πανεπιστημιακές σχολές και αφετέρου αναπτύσσουν δεξιότητες που τους επιτρέπουν να εργαστούν οπουδήποτε στον κόσμο. Μάλιστα μπορούν να κατακτήσουν στο μέλλον επαγγέλματα που ακόμη δεν υπάρχουν στην αγορά εργασίας.
Παντως από φέτος για πρώτη φορά Έλληνες μαθητές αξιολογούνται μέσω υπολογιστή ταυτόχρονα με άλλους μαθητές σε ολόκληρο τον κόσμο για να λάβουν τη διεθνή πιστοποίηση MYP Certificate.
Το Διεθνές Συμπόσιο Education Forward στις 5 Μαΐου έχει 2 μέρη, το πρώτο απευθύνεται σε γονείς και μαθητές ώστε να γνωρίσουν όλες τις καινοτομίες στο χώρο της εκπαίδευσης ενώ το δεύτερο απευθύνεται σε Πανεπιστημιακούς εκπροσώπους του υπουργειου Παιδείας και σε εκπαιδευτικούς ώστε να δουν στην πράξη πως αυτές οι καινοτομίες μπορούν να εισαχθούν και στην Ελληνική Εκπαίδευση και πως βοηθούν τα παιδιά στις μετέπειτα Πανεπιστημιακές τους σπουδές.