Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Seat Ibiza 1.4 TDI 90 PS: Στην πρώτη γραμμή

Seat Ibiza 1.4 TDI 90 PS: Στην πρώτη γραμμή

Με στοχευμένες παρεμβάσεις στον σχεδιασμό του αμαξώματος, πληρέστερο εξοπλισμό και ένα νέο, τρικύλινδρο κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,4 λίτρων, το ανανεωμένο Seat Ibiza εξακολουθεί να βάζει δύσκολα στους ανταγωνιστές του.

Γιάννης Αδάναλης

Το Ιbiza δεν αποτελεί απλώς τη δημοφιλέστερη πρόταση στην ιστορία της Seat αλλά και τη μακροβιότερη, μετρώντας ήδη 30 χρόνια ζωής και περισσότερα από 5 εκατομμύρια πωλήσεων.

Παρατηρώντας τη σημερινή εικόνα του μπορεί κανείς να αντιληφθεί τον λόγο για τον οποίο το Ibiza αποτελεί τη μοναδική σταθερά στην γκάμα της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αν και έχουν περάσει επτά χρόνια από την ημέρα που η τέταρτη, κατά σειρά, γενιά του πέρασε στην παραγωγή, αν και το πρόσφατο «φρεσκάρισμα» που δέχθηκε δεν στάθηκε ικανό να αλλάξει τον σχεδιαστικό του προσανατολισμό, το «μικρό» Seat παραμένει επίκαιρο.

Οι ανασχεδιασμένοι προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED αποτελούν τον πιο ασφαλή τρόπο ώστε να βεβαιωθείς πως απέναντί σου στέκεται η ανανεωμένη εκδοχή του αυτοκινήτου.

Ο μακρύς, πλέον, κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού επιτρέπει στον υποψήφιο αγοραστή του Ibiza να προσαρμόσει στα μέτρα του την εικόνα του αμαξώματος αλλά και του εσωτερικού, ωστόσο, όσοι επιλέξουν μία από τις «βασικές» εκδόσεις θα πρέπει να αρκεστούν σε γνώριμα, από το πρόσφατο παρελθόν, εξοπλιστικά στοιχεία.

Μιλώντας, πάντως, για τον εξοπλισμό και ειδικότερα τον βασικό, οφείλεις να αναφερθείς στην προσθήκη του συστήματος που ακινητοποιεί αυτόματα το αυτοκίνητο μετά από μια σφοδρή σύγκρουση, καθώς και την αντικατάσταση του δυσλειτουργικού ηχοσυστήματος.

Μια οθόνη αφής, έγχρωμη στην περίπτωση της έκδοσης Style, φροντίζει ώστε ο χειρισμός του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να μην απαιτεί ειδικές δεξιότητες από τον οδηγό. Τα πράγματα, μάλιστα, γίνονται ακόμα πιο εύκολα χάρη στην παρουσία των ενσωματωμένων διακοπτών στο τριάκτινο τιμόνι.

Στην έκδοση Style, η οποία τοποθετείται ανάμεσα στη βασική «Reference» και την κορυφαία «FR», εκτός των άλλων θα βρεις ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και επιλογέα, προβολείς ομίχλης, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, cruise control καθώς και όλες τις απαραίτητες ηλεκτρικές ευκολίες.

Πέρα από τη δεδομένη εξοπλιστική πληρότητα, την επάρκεια των προδιαγραφών του ανανεωμένου Ibiza υποστηρίζει και η ποιότητα της κατασκευής. Μια αρκετά μεγάλη επιφάνεια του ταμπλό εξακολουθεί να καλύπτεται από αφρώδες πλαστικό, προσφέροντας ένα σαφές σημείο διαφοροποίησης από την πλειοψηφία των προτάσεων του ανταγωνισμού.

Απαρατήρητο δεν θα μπορούσε να περάσει και το γεγονός ότι ο χώρος αποσκευών του πεντάθυρου Seat Ibiza «φλερτάρει» με τα 300 λίτρα, διαθέτοντας παράλληλα ένα απολύτως αξιοποιήσιμο σχήμα.

Άλλωστε δεν αποτελεί μυστικό πως το ισπανικό supermini διαθέτει εκείνες τις ιδιότητες που του επιτρέπουν να ανταποκρίνεται σε απαιτητικότερους ρόλους από αυτούς που περιγράφει ο τυπικός τίτλος του αυτοκινήτου πόλης.

Η παρουσία του νέου, τρικύλινδρου κινητήρα diesel των 1,4 λίτρων έρχεται να επιχειρηματολογήσει υπέρ της παραπάνω διαπίστωσης, συνδυάζοντας τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου με τις αξιοπρεπείς επιδόσεις.

Ο κραδασμός και ο θόρυβος που περνούν με σχετική ευκολία στον θάλαμο επιβατών δεν αφήνουν το περιθώριο να αναρωτηθείς για την ταυτότητά του. Το ίδιο μπορεί κανείς να ισχυριστεί και για τα 230 Nm ροπής, τα οποία προσφέρονται από τις 1.750 σ.α.λ. εξασφαλίζοντας μια σπάνια -για τα δεδομένα ενός πετρελαιοκινητήρα μικρού κυβισμού- ελαστικότητα.

Αντιστοίχως, οι 90 ίπποι του αλουμινένιου συνόλου φαντάζουν κάτι παραπάνω από αρκετοί για τα 1.155 κιλά του «μικρού» Seat, γεγονός που επιβεβαιώνουν και οι τιμές της επιτάχυνσης από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα).

Στο ύψος των περιστάσεων -παρά την απουσία έκτης σχέσης- στέκεται το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων όπως άλλωστε και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι αρκετά ελαφρύ ώστε να διευκολύνει την κίνηση του αυτοκινήτου μέσα στην πόλη, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό ώστε να οριοθετεί τις δυνατότητες του πλαισίου στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο.

Αν και η απόσταση που χωρίζει το Ibiza από το Leon σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς είναι αρκετά μεγάλη, υπό κανονικές συνθήκες δεν πρόκειται να γίνει απαραίτητη η συμβολή των ηλεκτρονικών βοηθημάτων (βλέπε ESP και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης XDS) ώστε να διασφαλιστεί η ουδετερότητα στις αντιδράσεις του.

Ένας ακόμα λόγος ώστε να σεβαστείς τον προσανατολισμό πρωτίστως της έκδοσης και δευτερευόντως του αυτοκινήτου είναι η εξαιρετικά περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου που μπορεί να προσφέρει ο τρικύλινδρος κινητήρας diesel των 1,4 λίτρων.

Αρκεί να ακολουθήσεις τη ροή της κίνησης και να διατηρήσεις τη βελόνα του στροφόμετρου κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. ώστε να δεις τη μέση τιμή να κινείται στην περιοχή των 5,0 λίτρων/100 χλμ. ή και ακόμα χαμηλότερα όταν οι συνθήκες γίνουν ευνοϊκότερες.

Το ανανεωμένο Ibiza δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από τους νεότερους ανταγωνιστές του, έστω και αν από την ιδιαίτερα αποδοτική έκδοση diesel των 1,4 λείπουν ενδεχομένως εκείνα τα στοιχεία που θα διασκέδαζαν τον μάλλον διεκπεραιωτικό τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται την παρουσία του στην άσφαλτο.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο