Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Το αεροσκάφος της AirAsia «ανέπτυξε υπερβολική ταχύτητα» πριν συντριβεί

Το αεροσκάφος της AirAsia «ανέπτυξε υπερβολική ταχύτητα» πριν συντριβεί

Ο υπουργός Μεταφορών της Ινδονησίας δήλωσε την Τρίτη ότι το αεροσκάφος της AirAsia που συνετρίβη και κατέληξε στην θάλασσα με 162 επιβαίνοντες την 28η Δεκεμβρίου είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα και κατόπιν υπέστη απώλεια στήριξης, προτού συντριβεί. Η ταχύτητα ανόδου του αεροσκάφους είχε φθάσει τα 6.000 πόδια ανά λεπτό (2.000 μέτρα/λεπτό) ανέφερε ο υπουργός, υπογραμμίζοντας ότι αυτό είναι ιδιαίτερα ασυνήθιστο για επιβατικό αεροσκάφος.

Ο υπουργός Μεταφορών της Ινδονησίας δήλωσε την Τρίτη ότι το αεροσκάφος της AirAsia που συνετρίβη και κατέληξε στην θάλασσα με 162 επιβαίνοντες την 28η Δεκεμβρίου είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα και κατόπιν υπέστη απώλεια στήριξης, προτού συντριβεί.

«Τα τελευταία λεπτά, το αεροσκάφος εκινείτο με μεγαλύτερη από τα φυσιολογικά όρια ταχύτητα» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Ιγκνάσιους Τζονάν στους δημοσιογράφους, επικαλούμενος τα δεδομένα από τα ραντάρ.

«Ξαφνικά [το αεροσκάφος] ξεπέρασε το όριο ταχύτητας στο οποίο μπορούσε να φθάσει. Κατόπιν υπέστη απώλεια στήριξης» ανέφερε ο υπουργός.

Σε ομιλία που εκφώνησε νωρίτερα στο Κοινοβούλιο της Ινδονησίας, ο Τζονάν ανέφερε ότι η ταχύτητα ανόδου του αεροσκάφους είχε φθάσει τα «6.000 πόδια ανά λεπτό» (2.000 μέτρα/λεπτό), υπογραμμίζοντας ότι αυτό είναι ιδιαίτερα ασυνήθιστο για επιβατικό αεροσκάφος.

«Πιστεύω ότι είναι σπάνιο ακόμα και η ταχύτητα ανόδου ενός μαχητικού αεροσκάφους να φτάσει τα 6.000 πόδια/ λεπτό» τόνισε.

Κατά τη διάρκεια της πτήσης QZ8501 από τη Σουραμπάγια στη Σιγκαπούρη, ο πιλότος ζήτησε να πετάξει σε μεγαλύτερο ύψος προκειμένου να αποφύγει επικίνδυνες νεφώσεις, όμως δεν έλαβε άμεσα θετική απάντηση καθώς η κυκλοφορία ήταν αυξημένη στον συγκεκριμένο αεροδιάδρομο. Λίγο μετά το αεροσκάφος συνετρίβη στην θάλασσα.

Οι ερευνητές της Εθνικής Επιτροπής Ασφαλείας των Μεταφορών άκουσαν τις συνομιλίες μεταξύ των πιλότων και του πύργου ελέγχου που έχουν καταγραφεί στον καταγραφέα συνομιλιών πιλοτηρίου (το ένα από τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά», το δεύτερο περιέχει δεδομένα για τις παραμέτρους της πτήσης), ωστόσο αρνήθηκαν την Τρίτη να αποκαλύψουν λεπτομέρειες για τους διαλόγους και περιορίστηκαν να πουν ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη περί τρομοκρατικής ενέργειας.

Η μετεωρολογική υπηρεσία της Ινδονησίας είχε εκτιμήσει σε έκθεσή της η οποία δημοσιοποιήθηκε στις αρχές Ιανουαρίου ότι οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν πιθανόν σημαντικό ρόλο στο δυστύχημα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ/Γαλλικό

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο