Η Χάρις Αλεξίου συμπράττει ξανά με τη Φιλαρμονική του Ισραήλ
Στη συναυλία θα συμμετάσχουν 80 μουσικοί, υπό την διεύθυνση του Ανδρέα Πυλαρινού, ενώ από την Ελλάδα μαζί με την ερμηνεύτρια θα ταξιδέψουν οι Γιάννης Παπαζαχαριάκης (κιθάρες) και Νίκος Κατσίκης (μπουζούκι, μαντολινο). Επιπλέον, οι ενορχηστρώσεις των τραγουδιών -που έγιναν ειδικά για τη συγκεκριμένη ορχήστρα- είναι του Κώστα Παπαδούκα.
Η πρώτη εμφάνισης της Χάρις Αλεξίου στο Ισραήλ ήταν πριν από 22 χρόνια, ενώ αυτή θα είναι η έβδομη συναυλία της εκεί.
Η ελληνίδα ερμηνεύτρια έχει καταφέρει να χτίσει μια γερή σχέση αγάπης, εκτίμησης και εμπιστοσύνης με το κοινό της χώρας. Πολλά τραγούδια της έχουν διασκευαστεί στα εβραϊκά και έχουν γίνει μεγάλες επιτυχίες, ιδιαίτερα από τον Yuda Poliker (με τον οποίο συνεργάστηκε στο πρόσφατο άλμπουμ της, «Τρίπλα», σε στίχους Μανώλη Ρασούλη).
Η Φιλαρμονική του Ισραήλ ιδρύθηκε το 1936 και κατά καιρούς την έχουν διευθύνει διάσημοι μαέστροι -από τον Αρτούρο Τοσκανίνι και τον Κουρτ Μαζούρ, μέχρι τον Λέοναρντ Μπερνστάιν. Περιοδεύει κάθε χρόνο σε όλο τον πλανήτη, συμμετέχοντας σε σημαντικά φεστιβάλ, ενώ πριν από μερικούς μήνες το ελληνικό κοινό είχε την ευκαιρία να την απολαύσει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών υπό την διεύθυνση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της, Ζούμπιν Μέτα.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αποσπάσματα κριτικής για τις συναυλίες της Χάρις Αλεξίου με τη Φιλαρμονική του Ισραήλ από την εφημερίδα Yedioth Aharonoth με τίτλο «Η μεγάλη ιέρεια – Η συναυλία της Χάρις Αλεξίου ήταν σχολή μουσικής μιας και μόνο γυναίκας»
«Η εμφάνιση της Χάρις Αλεξίου πληρούσε ότι θα μπορούσε να ζητήσει κανείς. Η Φιλαρμονική ορχήστρα έπαιξε θαυμάσια.
…Όλοι τους αποτέλεσαν ένα φόντο, με επίκεντρο μια πολύ μεγάλη τραγουδίστρια. Δεν είναι τυχαίο που την αποκαλούν «μεγάλη ιέρεια» του ελληνικού τραγουδιού.
…Kάθε φορά συμβαίνει κάτι μαγικό: Ο ακροατής αδυνατεί να πάρει τα μάτια του από επάνω της.
…Πρόκειται για σχολή μουσικής μιας και μόνο γυναίκας. Η Αλεξίου, γεμάτη άνεση και αξιοπρέπεια, με την συνοδεία της μουσικής, έχει το ταλέντο να προκαλεί φτερουγίσματα στην ψυχή των ακροατών ακόμη και αυτών που δεν καταλαβαίνουν τα λόγια. Με την εμφάνισή της διδάσκει πως ένας μεγάλος καλλιτέχνης στέκεται στην σκηνή.
…Λίγο πριν το τέλος της συναυλίας, η Αλεξίου ξάφνιασε τραγουδώντας ένα από τα ωραιότερα εβραϊκά τραγούδια που έχουν γραφτεί ποτέ, το «Ayou Leilot» («Υπήρξαν νύχτες») αποδίδοντας με άνεση και μεγαλοπρέπεια το τραγούδι της Esther Ofarim και προκαλώντας ρίγη συγκινήσεως στο κοινό με τους στίχους του Yaakov Orland. Το ακροατήριο σηκώθηκε όρθιο, γεμίζοντας την αίθουσα με χειροκροτήματα, αποθεώνοντάς την για αρκετά λεπτά και μετά την αποχώρησή της από την σκηνή… προκαλώντας και τους τελευταίους ακροατές να σηκωθούν και να χειροκροτήσουν με τον ενθουσιασμό εφήβου. Ακόμη μια υπόκλιση, ακόμη ένα ευχαριστώ, και η Αλεξίου έφυγε.
Ευχόμαστε να ξαναγυρίσει το συντομότερο.»
30.6.2013: εφημερίδα Yedioth Aharonoth, κριτική της Tamar Kaplansky
- «Στον κάδο με τα νοσοκομειακά απόβλητα» – Σπαρακτική επιστολή εκπαιδευτικού για τα «αόρατα» παιδιά που θα γιορτάσουν μόνα
- Συνεχίζει το ράλι ανόδου ο χρυσός – Κέρδη και για το ασήμι [γράφημα]
- Η υπόκλιση του Παζ στον Φάμπρεγας και το σενάριο για τη Ρεάλ Μαδρίτης
- «Μπλόκο» στον κοινωνικό αυτοματισμό από τους αγρότες – «Κάλαντα» στους δρόμους με ανοιχτές λωρίδες κυκλοφορίας
- Βράζει το ποδόσφαιρο με ΕΠΟ και Λανουά – Μπούσης: «Όλοι είδαν τις μ@λ@κίες» (pic)
- Ρωσία: Γιατί αυτοπυρπoλήθηκε στην Κόκκινη Πλατεία διευθυντής εργοστασίου όπλων






