
Hellastat: Yποχώρηση των διαφημιστικών δαπανών το 2011
Η εγχώρια διαφημιστική αγορά εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της Hellastat Α.Ε. Ειδικότερα, η ζήτηση για τις υπηρεσίες του κλάδου παρουσίασε υποχώρηση το 2011 εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, καθώς οι διαφημιζόμενοι στην προσπάθειά τους να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα έχουν προβεί σε σημαντικές περικοπές των διαφημιστικών δαπανών στα ΜΜΕ. Σύμφωνα με στοιχεία της Media Services, […]
Η εγχώρια διαφημιστική αγορά εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της Hellastat Α.Ε. Ειδικότερα, η ζήτηση για τις υπηρεσίες του κλάδου παρουσίασε υποχώρηση το 2011 εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, καθώς οι διαφημιζόμενοι στην προσπάθειά τους να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα έχουν προβεί σε σημαντικές περικοπές των διαφημιστικών δαπανών στα ΜΜΕ.
Σύμφωνα με στοιχεία της Media Services, το 2011 η συνολική διαφημιστική δαπάνη μειώθηκε κατά 15%, στα €1,6 δισ. Η τηλεόραση εμφάνισε τις μικρότερες απώλειες (-2,9%), ενώ οι ραδιοφωνικοί σταθμοί υπέστησαν τη μεγαλύτερη πτώση (-29,3%). Στη συνέχεια ακολούθησαν τα περιοδικά (-22,3%) και οι εφημερίδες (-17%).
Το πρώτο εξάμηνο του 2012 η μείωση στο σύνολο των διαφημιστικών δαπανών συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2011 διαμορφώθηκε σε -29,6%, στα €586,49 εκ. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας αποτελούν το σημαντικότερο πελάτη των εταιρειών του κλάδου, καθώς το 2011 κατέλαβαν το μεγαλύτερο μερίδιο επί των διαφημιστικών δαπανών στα ΜΜΕ (6,1% του συ-νόλου), ξεπερνώντας τα €97,36 εκ.
Η ύφεση στον κλάδο σηματοδοτήθηκε από την πτώχε-υση της Mass Athens στο τέλος του 2011 μετά από 30 χρόνια λειτουργίας, την υπαγωγή των μεγάλων εταιρει-ών Leo Burnett και Ashley and Holmes στο άρθρο 99 και το κλείσιμο της Upset.
Στα σημαντικότερα προβλήματα του κλάδου συμπεριλαμβάνονται το υψηλό διαφημιστικό κόστος (φόρος τηλεόρασης, αγγελιόσημο) και η απουσία ενός σαφούς νομοθετικού πλαισίου.
Στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 161 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:
– Ο συνολικός Κύκλος Εργασιών των επιχειρήσεων του δείγματος υποχώρησε περαιτέρω το 2011, κατά 15,5%, σε €841 εκατ. Μόνο το 28% των επιχειρήσεων πέτυχε αυξημένες πωλήσεις ενώ η μέση υποχώρηση εσόδων διαμορφώθηκε σε -18,5%.
– Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 168,75 εκ., μειωμένα κατά 11,2%.
-Τα λειτουργικά αποτελέσματα ενισχύθηκαν κατά 8,3%, σε €9,14 εκ. (η μεταβολή αυτή οφείλεται σε μεμονωμένες επιχειρήσεις)
– Οι εταιρείες σχημάτισαν προ φόρων ζημιές €19,13 εκ., από κέρδη €3,10 εκ. το 2010, με τη μέση πτώση ΚΠΦ να είναι ιδιαίτερα υψηλή (-47,5%).
– Ο κλάδος λειτουργεί με χαμηλά και μειούμενα περι-θώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ (2,8% και 0,8% αντίστοιχα).
– Το περιθώριο μικτών κερδών υποχώρησε στο 27%.
– Ο δείκτης των Ξένων ως προς τα Ίδια Κεφάλαια κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, ενώ το 2011 βελτιώθηκε σε 4 προς 1.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Αίτημα για κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης του Δήμου Επιδαύρου λόγω Byron
- Συνταγή: Λουκουμάδες
- Θερμό επεισόδιο ανάμεσα σε Κίνα – Ιαπωνία με κινεζικά μαχητικά να «λοκάρουν» παρατεταμένα ιαπωνικά
- Το crypto θαύμα του Έρικ Τραμπ: Πώς πολλαπλασίασε την περιουσία του σε έναν χρόνο
- Wall Street: Μια νέα «αγαπημένη» μετοχή της (ξανά)ανακάλυψαν οι billionaires
- Προεδρικές εκλογές στην Ονδούρα: Ο ΟΑΚ ζητεί «επιτάχυνση» της καταμέτρησης
- Αλγερία: 14 νεκροί, 34 τραυματίες σε τροχαίο στο οποίο ενεπλάκη λεωφορείο
- Νομικό μέτωπο από Costco, Revlon και Kawasaki κατά των δασμών Τραμπ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Κυριακή 07.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/milky-way-4006343_1920-1-315x220.jpg)























![Μάλι: Νέα επίθεση τζιχαντιστών εναντίον οχηματοπομπής που μετέφερε καύσιμα [Βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/jinim-3-315x220.jpg)


![Τουλάχιστον 23 νεκροί εξαιτίας πυρκαγιάς σε νυχτερινό κέντρο στην Ινδία στο κρατίδιο της Γκόα [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/goa-fire-315x220.jpg)

































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442