Η κρίση απειλεί το Ράλλυ Ακρόπολις του 2013
Ο κίνδυνος ήταν ορατός αφού η οικονομική κατάσταση της χώρας έδειχνε και δείχνει να μην επιτρέπει την άνεση για διεθνείς διοργανώσεις. Το μεγαλύτερο πλήγμα για τους φίλους του αυτοκινήτου είναι η αναβολή ή ακόμη και η ακύρωση του Ράλλυ Ακρόπολις.
Στην αρχή φάνηκε ως αστείο ή κάποια φάρσα όπως συχνά διαβάζουμε στα social media. Όμως η αποδοχή της και ο σχολιασμός της είδησης για αναβολή ή ακόμη και η ακύρωση του Ράλλυ Ακρόπολις του 2013 από σοβαρούς αγωνιζόμενους και μέλη της ΕΛΠΑ μας κάνει να πιστεύουμε πως η φήμη είναι αληθινή. Το Ράλλυ Ακρόπολις του 2013 κινδυνεύει να ακυρωθεί.
Η παραπάνω είδηση «βγαίνει» από μία επιστολή η οποία στάλθηκε στον πρωθυπουργό της χώρας Αντώνη Σαμαρά ώστε η παρέμβασή του να σώσει τον εθνικό μας αγώνα.
Την επιστολή υπέγραψαν ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Βασίλης Δεσποτόπουλος και ο Πρόεδρος της Celeritas (εταιρία που διοργανώνει τον αγώνα) Παύλος Αθανασούλας.
Κάτι τέτοιο σημαίνει δύο πράγματα ή πως οι συντάκτες της πιστεύουν πως ο πρωθυπουργός θα βοηθήσει τη διοργάνωση, ίσως δίνοντας κονδύλια από κρατικούς φορείς (κάτι μάλλον δύσκολο) ή πως θα κινήσουν (ξυπνήσουν) πιθανούς χορηγούς δείχνοντας τους τον κίνδυνο ακύρωσης. Ελπίζουμε να μην πιστεύουν πως θα πάρουν τα χρήματα που χρειάζονται από τους φίλους των αγώνων (κάτι που είναι πιο πιθανό).
Στην επιστολή αυτή αναφέρεται ότι το ενδεχόμενο ακύρωσης του αγώνα υπάρχει λόγω έλλειψης 250.000 ευρώ, ποσό το οποίο δεν είναι τεράστιο όταν εγκρίνονται κονδύλια για τη διαφήμιση της χώρας.
Η επιστολή:
«Το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τη μοναδική διοργάνωση επιπέδου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος που λαμβάνει χώρα στην Ελλάδα κάθε χρόνο, εδώ και 60 χρόνια. Διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1951 και αποτελεί ένα από τα πιο διαχρονικά, εμβληματικά και μακροβιότερα Ράλλυ στην παγκόσμια ιστορία αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Αποτελεί έναν από τους μόλις 13 αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) και το μοναδικό στην περιοχή των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Επίσης, το γεγονός ότι καμία χώρα της Μέσης Ανατολής δεν έχει αγώνα στο WRC, καθιστά το Ράλλυ Ακρόπολις ακόμα πιο σημαντικό αγώνα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, λόγω και της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας.
Από το 2011, το Ράλλυ Ακρόπολις έχει εισέλθει οργανωτικά και επικοινωνιακά σε μια νέα εποχή. Τα πρώτα δείγματα γραφής δόθηκαν στους επιτυχημένους Αγώνες του 2011 και του 2012, οι οποίοι αγκαλιάστηκαν με ιδιαίτερη θέρμη από το φίλαθλο κοινό, το Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού, τις τοπικές κοινωνίες, τα ΜΜΕ παγκοσμίως και την Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA).
Το Ράλλυ Ακρόπολις μεταδίδεται τηλεοπτικά σε 188 χώρες συμβάλλοντας έτσι στην προβολή της Ελλάδας σε παγκόσμιο επίπεδο και ενισχύοντας την εικόνα της ως τουριστικού προορισμού. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Αγώνας έχει εξασφαλίσει την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού & Τουρισμού και του φορέα «Συμμαχία για την Ελλάδα», ενώ έχουν ήδη σχεδιαστεί δράσεις, οι οποίες σκοπεύουν στην ενίσχυση της προβολής της χώρας μας και στην προσέλκυση τουρισμού από το εξωτερικό. Σημειώνεται ότι η αξία της προβολής της Ελλάδας σε Μέσα από τις τηλεοπτικές μεταδόσεις του Ράλλυ Ακρόπολις σε παγκόσμιο επίπεδο, ανέρχεται σε 10.000.000 ευρώ, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Kantar για λογαριασμό της FIA.
Η διαδρομή του Ράλλυ Ακρόπολις καλύπτει μια ευρεία γεωγραφική περιοχή της Πελοποννήσου και της Στερεάς Ελλάδας και οι τοπικές κοινωνίες των περιοχών από όπου περνούν οι Ειδικές Διαδρομές του Αγώνα αγκαλιάζουν με ιδιαίτερη θέρμη τον Αγώνα, ο οποίος εκτός του ότι αναδεικνύει τα πανέμορφα τοπία της ελληνικής υπαίθρου, συμβάλλει σημαντικά και στην οικονομική τόνωση αυτών των τοπικών οικονομιών, στην ανάπτυξη και στην αύξηση της ρευστότητας, μέσω του συναλλάγματος που εισέρχεται στη χώρα από αγωνιζόμενους, ομάδες, δημοσιογράφους και χιλιάδες επισκέπτες από το εξωτερικό. Το ύψος της δαπάνης υπολογίστηκε σε 8.000.000 ευρώ, μετά από έρευνα που διεξήγαγαν οι Διοργανωτές του Αγώνα σε συνεργασία με μεταπτυχιακούς φοιτητές στο πρόγραμμα Sports & Leisure Management του Πανεπιστημίου του Sheffield, κατά τη διάρκεια του περσινού Αγώνα. Επιπρόσθετα, τα ποιοτικά ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η εικόνα που σχηματίζουν για την Ελλάδα οι ξένοι επισκέπτες που έρχονται για να παρακολουθήσουν το Ράλλυ Ακρόπολις είναι εξαιρετικά καλή σε όλα τα επίπεδα του τουρισμού (φιλοξενία, τιμές, καταλύματα, διατροφή, αξιοθέατα κ.ά.)
Παράλληλα, η άρτια και βραβευμένη από τη FIA διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις συντελεί στη γενικότερη αναστροφή του αρνητικού κλίματος που βιώνει η Ελλάδα και αποδεικνύει έμπρακτα τις ικανότητες και τις δυνατότητες της χώρας μας να διακρίνεται σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ωστόσο, παρόλο που ήταν σχεδόν προαποφασισμένο από τη FIA να μη συμπεριλάβει το Ράλλυ Ακρόπολις στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ 2013 και να το αντικαταστήσει με άλλον αγώνα κάποιας γειτονικής βαλκανικής ή ανατολικής χώρας -λόγω της παρούσης κοινωνικό-οικονομικής κατάστασης και αβεβαιότητας που βιώνει η χώρα μας, οι Διοργανωτές του Αγώνα εξασφάλισαν μετά από επίπονες και συντονισμένες προσπάθειες και επαφές με τη FIA την παραμονή του Ράλλυ Ακρόπολις στο επίσημο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, με ημερομηνίες διεξαγωγής από 30/05/2013 έως 02/06/2013.
Ο Αγώνας του 2013 αποτελεί πρόκληση για τους Διοργανωτές και βασικός στόχος είναι όχι απλά να εκπληρωθούν οι υψηλές προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν από τις δυο προηγούμενες διοργανώσεις αλλά, το Ράλλυ Ακρόπολις να πρωτοπορήσει για ακόμα μια φορά σε όλα τα επίπεδα και να συνεχίσει να δείχνει το δρόμο προς το μέλλον.
Έστω και μετά από τη θετικότατη εξέλιξη της συμπερίληψης του Ράλλυ Ακρόπολις στο Ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, ακόμα και αυτή τη στιγμή, η διοργάνωση του Αγώνα είναι αβέβαιη λόγω ελλείψεως οικονομικών πόρων. Έπειτα από πολλές περικοπές και μειώσεις δαπανών που έγιναν από το Διοργανωτή του Αγώνα, ο συνολικός προϋπολογισμός του δεν μπορεί να πέσει κάτω από το 1.000.000 ευρώ. Κυριότερη αιτία είναι η αύξηση του κόστους του παραβόλου που καταβάλλεται στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού από 170.000 ευρώ σε 270.000 ευρώ για το έτος 2013.
Από την άλλη πλευρά, τα έσοδα της διοργάνωσης από χορηγίες και παράβολα συμμετοχών των αγωνιζομένων, στην καλύτερη των περιπτώσεων θα αγγίξουν τις 750.000 ευρώ. Συνεπώς, υπάρχει ένα χρηματοδοτικό κενό της τάξεως των 250.000 ευρώ που θα χρειαστεί να καλυφθεί ώστε να διεξαχθεί ο Αγώνας, και το οποίο ουσιαστικά αφορά την πληρωμή του παραβόλου της Διοργάνωσης του Αγώνα προς τη FIA.
Στο πλαίσιο αυτό, και με δεδομένη την ενεργή στήριξη της πολιτείας σε άλλες διεθνείς διοργανώσεις που διεξάγονται στη χώρα μας, ζητούμε τη συνδρομή της Επίσημης Πολιτείας στις προσπάθειές μας, ώστε να ανευρεθεί η οδός εξασφάλισης του ποσού των 250.000 ευρώ, προκειμένου να καταστεί δυνατή η διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις 2013. Σημειώνεται δε ότι το ποσό αυτό δεν είναι απαραίτητο να προέλθει ως χρηματοδότηση/επιχορήγηση της Πολιτείας, αλλά θα μπορούσε να προκύψει μέσα από χορηγία κάποιας εταιρείας, η οποία θα λάβει σε ανταπόδοση ένα χορηγικό πακέτο και θα προβληθεί ποικιλοτρόπως μέσα από τις πλατφόρμες επικοινωνίας του Αγώνα.
Οι συνέπειες της ακύρωσης του Ράλλυ Ακρόπολις για το 2013 θα ήταν ολέθριες, καθώς θα καταστεί αδύνατη η επαναφορά του στο θεσμό στο μέλλον, με συνέπεια να χαθεί ένα πολύτιμο ετήσιο εργαλείο προώθησης του τουρισμού αλλά και εισροής κεφαλαίων. Άλλωστε, οι χώρες που διεκδικούν τη συμμετοχή τους στο καλαντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ είναι πάρα πολλές και ο ανταγωνισμός μεγάλος.
Ταυτόχρονα, πιθανή ακύρωση του αγώνα λόγω οικονομικής αδυναμίας θα δημιουργήσει τεραστίου μεγέθους αρνητική δημοσιότητα για τη χώρα, τη στιγμή που καταβάλλονται τεράστιες προσπάθειες για την καλυτέρευση της εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό, ώστε να προσελκύσει και πάλι το τουριστικό ενδιαφέρον αλλά και επενδύσεις που θα συμβάλλουν στο να βγει από τη δύσκολη οικονομική κατάσταση.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση της σπουδαιότητας αυτού του ζητήματος και προσδοκούμε στην ενεργή στήριξη της Επίσημης Πολιτείας προκειμένου να καταφέρουμε να διατηρήσουμε το Ράλλυ Ακρόπολις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και να αποδείξουμε σε όλο τον κόσμο ότι η Ελλάδα, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει αυτόν τον καιρό, όχι μόνο μπορεί να τα καταφέρει αλλά, μπορεί να διοργανώσει τον καλύτερο Αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.»
auto.in.gr
- Πούτιν: Θερμή υποδοχή του Ρώσου προέδρου στην Ινδία – Στο επίκεντρο το πετρέλαιο, υπό την πίεση των ΗΠΑ
- Το Παγκόσμιο Κύπελλο… ξεκινάει: Το βράδυ της Παρασκευής η κλήρωση του Μουντιάλ 2026
- Κακοκαιρία Byron: Υπερχείλισε ποταμός – Κινδύνευσαν τουρίστες και κάτοικοι στη Φοινικούντα
- Αγρότες: Χιλιάδες τρακτέρ στους δρόμους, «η πιο μεγάλη κινητοποίηση από το 2016» – Στα σκοινιά η κυβέρνηση
- 18 χρόνια και 1.297 αγώνες: Ο ΛεΜπρόν για πρώτη φορά μονοψήφιος από το 2007!
- Η Pantone κάνει μια εκπληκτική επιλογή για το χρώμα (μη χρώμα) της χρονιάς 2026 -«Η ιστορία από την αρχή»
- Σφυροκοπάει η κακοκαιρία Byron – Πού καταγράφονται τα μεγαλύτερα ύψη βροχής
- Συνέχεια στο νικηφόρο σερί θέλει να δώσει ο Παναθηναϊκός
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)



























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442