Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Grand Prix Abu Dhabi 2012: Οι αριθμοί της Lotus και η «σχέση» της με τον S.Vettel

Grand Prix Abu Dhabi 2012: Οι αριθμοί της Lotus και η «σχέση» της με τον S.Vettel

Τι ήταν αυτό που ένωσε την Lotus και τον S. Vettel στο Grand Prix του Abu Dhabi; Πως οι δύο φίλοι "έγραψαν" ιστορία;

Ο αγώνας στην πίστα Yas Marina είχε τρεις πρωταγωνιστές, τον Kimi Raikkonen, την ομάδα της Lotus Renault και τον Sebastian Vettel.

Από τους τρεις οδηγούς στο podium οι δύο -Kimi Raikkonen (Lotus-Renault) και Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)- αξίζουν κάτι παραπάνω από το θαυμασμό μας αφού κατάφεραν ο πρώτος να δώσει στην ομάδα του μία νίκη μετά από πολλά χρόνια και ο δεύτερος να ανέβει στο podium ξεκινώντας από την τελευταία θέση.

Δεν θέλουμε με τίποτα να μειώσουμε την επιτυχία του F. Alonso, (τερμάτισε δεύτερος) αλλά αυτή τη φορά η προσπάθειά του σκιάσθηκε από τις επιτυχίες των δύο άλλων συναθλητών του.

Η νίκη του Kimi Raikkonen στο Abu Dhabi γύρισε τη Lotus 25 χρόνια πίσω (στο 1987), όταν ο Ayrton Senna κατακτούσε τη νίκη στις ΗΠΑ και το Grand Prix του Ντιτρόιτ.

Ρίχνοντας μία ματιά στα στατιστικά της ομάδας (όπως τα δημοσίευσε εκείνη στο site της) βλέπουμε πως: η πρώτη νίκη στην ιστορία της Lotus ήρθε το 1960 από τον Sir Stirling Moss στην πίστα του Μονακό.

Ο πιλότος που έχει πετύχει τις περισσότερες νίκες για αυτήν είναι ο Jimmy Clark (25). Ακολουθούν οι Mario Andretti (11), Ronnie Peterson (9) και Emerson Fittipaldi (9).

Τo «Comeback» του S.Vettel

Ο οδηγός της Red Bull Renault ξεκκίνησε τον αγώνα από την 24η θέση και κατάφερε να τερματίσει τρίτος. Στο παρελθόν, άλλοι 4 πιλότοι έχουν καταφέρει να κάνουν τέτοιου μεγέθους comeback, τα οποία έμειναν στην ιστορία.

Ο λόγος για τους Jenson Button, Ayrton Senna, John Watson και Jim Clark

Jenson Button (McLaren-Mercedes) Καναδικό Grand Prix 2011

Ήταν ο μεγαλύτερος σε διάρκεια αγώνας στην ιστορία του αθλήματος, αφού η καρό σημαία έπεσε μετά από 4 ώρες, 4 λεπτά και 39.537 δευτερόλεπτα από τη στιγμή της εκκίνησης.

Ο J. Button, εκκίνησε από την έβδομη θέση, αλλά «έπεσε» πίσω στην κατάταξη λόγω κακής επιλογής ελαστικών, σε μία ημέρα που η βροχή διέκοψε αρκετές φορές τον αγώνα.

Σαν να μην έφτανε αυτό, είχε επαφές τόσο με τον L. Hamilton, όσο και με τον Fernando Alonso (Ferrari), τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης από τα pits και 40 γύρους πριν το τέλος του αγώνα των 70 γύρων, βρισκόταν στην 21η θέση.

Βάζοντας τα πολύ μαλακά ελαστικά της Pirelli, ξεκίνησε την αντεπίθεσή του. Μέσα σε 30 γύρους είχε προσπεράσει όλους τους οδηγούς εκτός από τον S. Vettel.

Ο Γερμανός δεν άντεξε την πίεση και έκανε λάθος, με αποτέλεσμα ο J. Button, να πάρει μία ανέλπιστη νίκη.

Ayrton Senna (McLaren-Honda) Ιαπωνικό Grand Prix 1988

Ο Βραζιλιάνος χρειαζόταν τη νίκη στη Ιαπωνία ώστε να εξασφαλίσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στον προτελευταίο αγώνα της σεζόν.

Ξεκινούσε από την pole position και έπρεπε απλώς να μείνει μπροστά από τον συναθλητή του στη McLaren και συνδιεκδικητή του τίτλου, Alain Prost.

Στην εκκίνηση, όμως, καθυστέρησε και βρέθηκε στην 14η θέση. Μέσα σε 4 γύρους είχε κερδίσει 10 θέσεις. Ευνοήθηκε από το μπλοκάρισμα του Γάλλου αντιπάλου του από τον Andrea de Cesaris και κατέκτησε τη νίκη με 13 δευτερόλεπτα διαφορά, εξασφαλίζοντας μαθηματικά τον πρώτο τίτλο του, με την όγδοη νίκη (ρεκόρ) στη σεζόν.

John Watson (McLaren-Ford) Αμερικανικό Grand Prix 1983

Ο πιλότος της McLaren-Ford, John Watson, καθώς και ο συναθλητής του Ν. Lauda ξεκινούν τον αγώνα του Λονγκ Μπιτς από τις τελευταίες θέσεις.

Μετά από αρκετά περιστατικά και με πολλά μονοθέσια να συγκρούονται μπροστά τους (μόνο 13 από τα 26 μονοθέσια πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού), οι J. Watson και Ν. Lauda βρέθηκαν στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα, αλλά σε απόσταση 20 δευτερολέπτων από τους πρώτους Jacques Laffite και Riccardo Gabriele Patrese.

Τα ελαστικά του Γάλλου άρχισαν να φθείρονται, ο Ιταλός επιχείρησε να τον προσπεράσει και αυτό έδωσε την ευκαιρία στις McLaren να εκμεταλλευθούν τη σύγχυση και να πετύχουν το πιο απίθανο 1-2 στην ιστορία του αθλήματος.

Jim Clark (Lotus-Ford) Ιταλικό Grand Prix 1967

Αυτή η περίπτωση είναι πιο κοντά στην επιτυχία του S. Vettel.

Ο Βρετανός πιλότος της Lotus ήταν ο poleman για το Grand Prix της Μόντσα. Στον 14ο γύρο, είχε ένα κατεστραμμένο ελαστικό και έχασε ένα γύρο. Στη συνέχεια όχι μόνο κατάφερε να βρεθεί στον ίδιο γύρο με τους πρώτους, αλλά έφτασε και ως την πρώτη θέση.

Όμως στον τελευταίο γύρο, έπαθε βλάβη η αντλία καυσίμων, «έπεσε» στην τρίτη θέση και ήταν… έξαλλος μετά τον τερματισμό.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο