Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ford Focus RS 2014: Με ισχύ 350 ίππων και νέο κινητήρα

Ford Focus RS 2014: Με ισχύ 350 ίππων και νέο κινητήρα

Ένας νέος Ecoboost με χωρητικότητα 2,3 λίτρων θα εξοπλίσει την ισχυρότερη έκδοση του Focus εξασφαλίζοντάς του περισσότερη ισχύ από ποτέ, καθώς η Ford απορρίπτει μια μετεξέλιξη του κινητήρα των 2,0 λίτρων που εξοπλίζει το ST αποδίδοντας 250 ίππους.

Η Ford ανεβάζει στροφές για την επόμενη γενιά του Focus RS αλλάζοντας τα μέχρι σήμερα σενάρια για τον κινητήρα που θα εξοπλίσει την ισχυρότερη εκδοχή του μοντέλου.

Οι νέες πληροφορίες θέλουν το ταχύτερο Focus παραγωγής να εξοπλίζεται με νέο τετρακύλινδρο κινητήρα EcoBoost, χωρητικότητας 2,3 λίτρων ο οποίος θα τοποθετηθεί και στη νέα Mustang στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, η οποία και αναμένεται το 2015.

Το νέο μηχανικό σύνολο του RS θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο και θα αποδίδει 100 ίππους επιπλέον από την ST έκδοση του Focus φτάνοντας τους 350 ίππους και μειώνοντας το χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα κάτω από το «όριο» των πέντε δευτερολέπτων.

Αναλυτικότερα, η RS Team, η ευρωπαϊκή μονάδα εξέλιξης προτάσεων επιδόσεων της «μπλε οβάλ» φίρμας, απέκλεισε το ενδεχόμενο να αξιοποιήσει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του δίλιτρου κινητήρα των 250 ίππων που εξοπλίζει την έκδοση ST, καθώς αυτό θα σήμαινε μεγαλύτερο μέγεθος τουρμπίνας, στοιχείο που φαίνεται να προβληματίζει τη Ford.

“Αν η τουρμπίνα έχει πολύ μεγάλο μέγεθος και κατ’ επέκταση τη δυνατότητα απόδοσης περισσότερης ισχύος, αυτό σημαίνει ότι χάνεις κάτι από την απόδοση ροπής στις χαμηλές στροφές και σε επίπεδο απόκρισης», διευκρινίζει ο επικεφαλής μηχανικός της RS Team, Len Urwin.

Το νέο Focus RS θα είναι εμπροσθοκίνητο όπως και η προηγούμενη γενιά του όπου η ισχύς των 300 ίππων από τον πεντακύλινδρο κινητήρα του μεταδιδόταν στους μπροστινούς τροχούς, με τη διαφορά ότι η νέα γενιά του μοντέλου μπορεί να αποκτήσει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

«Μπορείς να αποχωριστείς το μηχανικό διαφορικό όπως κάναμε εξάλλου με το πρώτο Focus RS. To ηλεκτρονικό διαφορικό (E-diff) αποτελεί ένα βήμα μπροστά που θα μπορούσε να βελτιώσει την πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες», σχολιάζει ο Len Urwin.

Όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι θα είναι χειροκίνητο, χωρίς αυτό να αποκλείει τον ενδεχόμενο εξοπλισμό του με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift, πιθανότητα την οποία η Ford φέρεται να εξετάζει.

«Υπάρχει μια τάση προς το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ωστόσο είναι βαρύτερο. Η συζήτηση συνεχίζεται για το κατά πόσο πρέπει να προσθέσουμε το PowerShift ως προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Chris Caven, μηχανικός κιβωτίων στην RS Team.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο