Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
F1 2012: Δοκιμές εξέλιξης και άλλοι νέοι κανονισμοί

F1 2012: Δοκιμές εξέλιξης και άλλοι νέοι κανονισμοί

Η FIA αποφάσισε να εισάγει ένα τριήμερο δοκιμών στη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς, έπειτα από πιέσεις ισχυρών ομάδων. Ποιες είναι και οι υπόλοιπες, μικρές αλλά ουσιώδεις, αλλαγές των κανονισμών που αποφάσισε το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport.

Την επαναφορά των δοκιμών εξέλιξης (έστω και για ένα τριήμερο) στη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς της Formula 1 καθώς και πολλές ακόμη μικρές αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς των Grands Prix ανακοίνωσε η FIA, έπειτα από συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου του Motorsport.

Το τριήμερο δοκιμών θα διεξαχθεί περίπου στο μέσον του 2012, με τη συμμετοχή ακόμα και των οδηγών που συμμετέχουν στα GP. Αυτή είναι μια εξέλιξη για την οποία πίεζε ιδιαίτερα η Ferrari και άλλες ομάδες, που ήθελαν να βάλουν τέλος στην απαγόρευση κανονικών δοκιμών στη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς.

Το ζήτημα αυτό, θυμίζουμε, φέρεται να έχει αποτελέσει μία από τις αιτίες της διάσπασης του συνδέσμου των ομάδων της F1 (FOTA), από τον οποίο αποχώρησαν πρόσφατα οι Ferrari και Red Bull Racing και τις ακολουθούν οι Sauber και -όπως όλα δείχνουν- η Toro Rosso.

Οι υπόλοιπες αλλαγές που αποφάσισε να κάνει η FIA στους αγωνιστικούς κανονισμούς, ξεκινώντας από το πρωτάθλημα του 2012, είναι οι ακόλουθες:

-Δοκιμές πρόσκρουσης: Όλα τα μονοθέσια θα πρέπει να περνούν με επιτυχία όλα τα crash tests για να μπορούν να συμμετέχουν στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης.

-Όχημα ασφάλειας: Στις περιόδους εισόδου του Safety Car, στη διάρκεια κάθε αγώνα, οι οδηγοί που έχουν δεχθεί γύρο από ταχύτερα μονοθέσια θα πρέπει να προσπερνούν και να φτάνουν στο τέλος της κατάταξης, ώστε να είναι «καθαρή» η επανεκκίνηση.

-Όριο χρόνου: Η προθεσμία για να λήξει ένα GP αυξάνεται στις τέσσερις ώρες μετά την εκκίνησή του, από δύο που ήταν μέχρι τώρα. Αυτό αποφασίστηκε για να μην επαναληφθεί το παράδοξο του GP Καναδά 2011, όπου ο αγώνας είχε διάρκεια οκτώ ωρών λόγω κακοκαιρίας.

-Συναγωνισμός: Στη διάρκεια προσπεράσεων, ο οδηγός που αμύνεται δεν θα μπορεί να επιστρέφει στην αγωνιστική γραμμή αν έχει ήδη αλλάξει γραμμή για να υπερασπιστεί τη θέση του.

-Διακοπή: Στο ενδεχόμενο διακοπής ενός GP, τα μονοθέσια που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στα pits θα έχουν το δικαίωμα να παραταχθούν στην επανεκκίνηση, στη θέση που κατείχαν τη στιγμή της διακοπής.

-Ελαστικά: Κάθε οδηγός θα μπορεί να χρησιμοποιεί όποιο σετ ελαστικών επιθυμεί από την πρώτη στιγμή των ελεύθερων δοκιμών ενός αγωνιστικού τριημέρου. Μέχρι στιγμής επιτρεπόταν η χρήση μόνο τριών σετ στις ελεύθερες δοκιμές.

-Παρακάμψεις:
Η FIA απαγόρευσε στους οδηγούς να «κόβουν» στροφές (για να προστατεύσουν τα ελαστικά ή να εξοικονομήσουν καύσιμα) σε γύρους των δοκιμών που δεν έχουν σημασία. Πλέον, κάτι τέτοιο θα δικαιολογείται μόνο αν υπάρχει καλός λόγος.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο