Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Yamaha TMAX 530 2012: Στο δικό του δρόμο

Yamaha TMAX 530 2012: Στο δικό του δρόμο

Η ιαπωνική εταιρεία επέλεξε να μην ακολουθήσει στη νέα γενιά του δημοφιλούς ΤΜΑΧ την τάση αύξησης του κυβισμού που υιοθετούν τα mega scooter του ανταγωνισμού, αλλά να αναβαθμίσει ευρύτατα τόσο το σχεδιασμό όσο και -κυρίως- τα μηχανικά του μέρη.

Η νέα γενιά του Yamaha TMAX πάει ένα βήμα παραπέρα την κατηγορία των mega scooter και φτάνει λίγο πιο κοντά στα «σύνορα» της μοτοσικλέτας, χάρη στις ευρύτατες αλλαγές στα μηχανικά του μέρη – πέραν της σχεδιαστικής του ανανέωσης.

Το ιαπωνικό scooter, που παρουσιάστηκε στην έκθεση EICMA 2011 του Μιλάνου, δεν ακολούθησε την τάση αύξησης του κυβισμού που υιοθετείται τόσο από τον ιαπωνικό (Honda Integra, στα 700 κ.εκ.), όσο και από τον ιταλικό ανταγωνισμό (Aprilia SRV850).

Η Yamaha επέλεξε να προχωρήσει για το TMAX σε μία πολύ μικρή αύξηση του κυβισμού, από τα 499 στα 530 κ.εκ. – αυξάνοντας, ωστόσο, τη ροπή στις μεσαίες στροφές και ενισχύοντας τις ρεπρίζ σε ταχύτητες τυπικές κατά την κίνηση στην πόλη.

Η δικύλινδρη μονάδα αποδίδει τώρα 46 ίππους (από 43) και 5,3 χλγ. ροπής (από 4,7), βελτιώνοντας έτσι και την ικανότητα του mega scooter να εκπληρώσει πλήρως και τις ταξιδιωτικές ικανότητες του διττού του χαρακτήρα.

Η βελτίωση απόδοσης του κινητήρα επετεύχθη με τη χρήση ελαφρύτερων εμβόλων αλουμινίου -που βοηθούν κι αυτά στη συνολική μείωση του βάρους κατά 4 κιλά, στα 217- και με τον ανασχεδιασμό των συστημάτων εισαγωγής και εξάτμισης, καθώς και των θαλάμων καύσης (στα πρότυπα του τύπου pent roof).

Μια από τις σημαντικότατες τροποποιήσεις, που κάνουν το TMAX ακόμα πιο «μοτοσικλέτα», είναι η επιλογή της Yamaha να αντικαταστήσει τη διπλή αλυσίδα με ιμάντα. Η αναβάθμιση του συστήματος μετάδοσης συνοδεύεται και από την τοποθέτηση του νέας γενιάς κιβωτίου CVT.

Παράλληλα, η συμπεριφορά του νέου ΤΜΑΧ ενισχύεται και με το βελτιωμένης ακαμψίας πλαίσιο (με καλύτερη κατανομή βάρους), με το νέο αλουμινένιο ψαλίδι και με την τοποθέτηση μεγαλύτερου δισκόφρενου 282 χιλ. στον πίσω τροχό. Εμπρός παραμένει ο δίσκος 267 χιλ., με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων.

Όσο για το σχεδιασμό, η Yamaha κατάφερε να κάνει το TMAX σύγχρονο και μοντέρνο, προσδίδοντάς του πιο δυναμικό χαρακτήρα με τα «αιχμηρής» σχεδίασης και αεροδυναμικά βελτιωμένα του πλαστικά, καθώς και με τα νέα φωτιστικά σώματα (με λαμπήρες LED, πίσω).

Ανασχεδιασμένοι είναι επίσης οι καθρέπτες, η ζελατίνα που ρυθμίζεται σε δύο θέσεις, ο πίνακας οργάνων (που φιλοξενεί μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη ανάμεσα στο αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο), το πλαϊνό αλουμινένιο σταντ και οι τροχοί πέντε ακτινών.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο