Η Formula 1 περιμένει να διαπιστώσει στο GP Βρετανίας αν το πρόσφατο (έκτακτο) μέτρο της FIA σχετικά με τη ροή των καυσαερίων προς το διαχύτη θα αλλάξει τις ισορροπίες δυνάμεων στην κορυφή του σπορ, καθώς μέλη της Red Bull Racing και της McLaren υποστηρίζουν σαφώς ότι κερδισμένη θα είναι η Ferrari.
Στο GP Βρετανίας, την Κυριακή 10/07, θα εφαρμοστεί η δεύτερη και τελική φάση της απαγόρευσης των αλλαγών χαρτογράφησης των κινητήρων μεταξύ δοκιμών κατάταξης και αγώνα και οι ειδικοί της Formula 1 εκτιμούν ότι η απαγόρευση ενδέχεται να φέρει σημαντικές αλλαγές για τον ανταγωνισμό στην κορυφή του σπορ.
Η αλλαγή χαρτογράφησης είναι σημαντική, διότι στις δοκιμές κατάταξης οι ομάδες μπορούν να ρυθμίζουν τους κινητήρες τους ώστε να διοχετεύουν τα καυσαέρια με ορμή στο διαχύτη (στο πίσω άκρο του δαπέδου) ακόμα κι όταν ο οδηγός δεν πατάει γκάζι. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η παραγώμενη αρνητική άντωση (κάθετη δύναμη).
Αντίθετα, στον αγώνα δεν είναι εφικτό να εφαρμοστεί αυτή η ρύθμιση, για λόγους ελέγχου της κατανάλωσης και υπέρμετρης καταπόνησης του κινητήρα. Έτσι, μέχρι στιγμής, οι ομάδες χρησιμοποιούσαν την «ειδική» ρύθμιση για τις δοκιμές κατάταξης και μετά το τέλος αυτών έκαναν τη μετατροπή σε ρυθμίσεις αγώνα.
Πολλοί είναι εκείνοι που εκτιμούν ότι αυτή η απαγόρευση, που η FIA επέβαλλε μεσούσης της περιόδου, θα απειλήσει τη φετινή κυριαρχία της Red Bull Racing. Μάλιστα, ορισμένοι εξ αυτών δεν δίστασαν να πουν ότι αυτό είναι ένα μέτρο που ευνοεί τη Ferrari.
Αυτό είναι κάτι που ενδεχομένως να μην φανεί πλήρως στο Silverstone -αλλά δύο εβδομάδες αργότερα, στο Hockenheim- διότι το μονοθέσιο 150ο Italia είναι παντελώς αταίριαστο με τις αεροδυναμικές προδιαγραφές της αγγλικής πίστας και το σκληρό τύπο γόμας που θα χρησιμοποιηθεί.
Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull Racing, Adrian Newey, δήλωσε: «Νομίζω ότι [η απαγόρευση] θα μας επηρεάσει βαρύτατα, διότι το μονοθέσιό μας είναι σχεδιασμένο με βάση το σύστημα εξάτμισης εξ αρχής.
Με εξαίρεση τη Renault και τη δική μας ομάδα, όλοι οι άλλοι σε γενικές γραμμές αντέγραψαν την ιδέα κάποιου άλλου, κυρίως τη δική μας, και την προσάρμοσαν στο μονοθέσιο που χρησιμοποιούσαν στις δοκιμές του χειμώνα.
Επειδή λοιπόν το μονοθέσιο είναι περισσότερο ταυτισμένο με αυτό το σύστημα, ενδεχομένως το πλήγμα θα είναι μεγαλύτερο για εμάς, αλλά είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε προβλέψεις».
Ο Βρετανός συνέχισε: «Είμαι λίγο μπερδεμένος, διότι αυτό το σύστημα είχε ανέκαθεν την έκγριση για τη νομιμότητά του, ώσπου φτάσαμε σε αυτό τον αγώνα. Είναι αντίστοιχη περίπτωση με την απαγόρευση της ενεργητικής ανάρτησης στο τέλος του 1993, χωρίς καμία συγκεκριμένη αλλαγή κανονισμών. Η Ferrari δεν μπορούσε να κάνει την ενεργητική της ανάρτηση να δουλέψει και εντελώς ξαφνικά αυτή απαγορεύθηκε για την επόμενη χρονιά.
Είναι εύκολο να πέσουμε σε μακιαβελικές θεωρίες συνομωσίας. Δεν ξέρω και δεν μπορώ να σχολιάσω αν αυτό είναι αλήθεια. Η εκτίμησή μου είναι ότι, από τους βασικούς αντιπάλους, που είναι η McLaren και η Ferrari, η Ferrari πιθανότατα δεν κατάφερε να κάνει την εξάτμισή της να δουλέψει τόσο καλά και είναι αρκετά χαρούμενοι που τη βλέπουν να φεύγει.
Η McLaren πιθανότατα δεν γνωρίζει αν θα έχει μικρότερες ή μεγαλύτερες απώλειες από όσες εμείς. Αλλά με την υπόθεση ότι δεν θα είχαν πρόβλημα να πέσει στο τραπέζι μια απρόβλεπτη παράμετρος, μάλλον αισθάνονται χαρούμενοι με το γεγονός ότι κάτι αλλάζει».
Από την πλευρά της McLaren, o Lewis Hamilton είπε: «Η Ferrari βρίσκεται στο σωστό δρόμο και άκουσα ότι, με αυτή την αλλαγή του κανονισμού όλες οι ομάδες εξέφρασαν παράρονα, ενώ η Ferrari όχι. Αυτό μου δίνει την εντύπωση ότι είναι αρκετά άνετοι».
Ο διευθύνων σύμβουλος της αγγλικής ομάδας, Jonathan Neale, συμπλήρωσε: «Δεν υπάρχει κανένα μεμονωμένο τμήμα του μονοθεσίου που να λειτουργεί σε απομόνωση, συνεπώς αν επηρεάσεις ένα εξάρτημα τότε αυτό έχει ευρύτερη επίδραση.
Σίγουρα, από άποψη ισορροπίας των μονοθεσίων, όλες οι ομάδες θα διαπιστώσουν αυτό το τριήμερο ότι είναι μεγαλύτερη η πρόκληση. Μας προκάλεσε κάποια προβλήματα και σταμάτησε ορισμένα προγράμμα που εξελίσσαμε και θα ήταν χρήσιμα».