Η Mercedes GP αποφάσισε να αλλάξει ριζικά τον τρόπο προσέγγισης στους αγώνες και να ρυθμίσει εκ νέου και εν λευκώ το μονοθέσιο W02. Έτσι, το "ασημένιο βέλος" αποδείχθηκε ικανό ακόμα και για νίκες στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, όπως εκτιμά ο Nico Rosberg.
Η μεταμόρφωση της Mercedes W02 στο GP Κίνας, που επέτρεψε στον Nico Rosberg να ηγηθεί του αγώνα και εντέλει να μείνει με την εντύπωση ότι το μονοθέσιο είναι ικανό ακόμα και για νίκες φέτος, οφείλεται στην απόφαση της Mercedes GP να αλλάξει εντελώς τον τρόπο που προσεγγίζει τα αγωνιστικά τριήμερα.
Στη Σαγκάη είχαν ευρεία σύσκεψη ο αντιπρόεδρος και αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes-Benz, Norbert Haug, με τον διευθυντή της ομάδας Ross Brawn και με τους επικεφαλής μηχανικούς. Η τελική τους απόφαση ήταν να επαναφέρουν της Mercedes W02 στις βασικές ρυθμίσεις και να την στήσουν από την αρχή.
«Για παράδειγμα, μπορείς να καταστρέψεις τα ελαστικά σου εύκολα την Παρασκευή [στις ελεύθερες δοκιμές] αν έχεις βαρύ φορτίο καυσίμου», είπε ο Norbert Haug. «Αλλά αν έχεις καλά ισορροπημένο μονοθέσιο, έχεις και την πολυτέλεια να φέρεις βαρύ φορτίο καυσίμου. Αυτό μας έχει δώσει αρκετή αυτοπεποίθηση».
Ο Γερμανός συνέχισε: «Το σημαντικότερο είναι να βρούμε το κλειδί που ξεκλειδώνει την ταχύτητα. Η ταχύτητα υπάρχει. Η απόδοση στην Κίνα ήταν αληθινή. Τώρα καταλαβαίνουμε καλύτερα το μονοθέσιο».
Ο Nico Rosberg συμπλήρωσε: «Οι δύο πρώτοι αγώνες δεν ήταν καθόλου εύκολοι. Μετά τις δοκιμές πιστέψαμε ότι μπορούμε να ανταγωνιστούμε τους κορυφαίους και τώρα, μετά τον αγώνα της Σαγκάης, το πιστεύω και πάλι.
Το μονοθέσιο έχει δυναμική να κερδίσει, τώρα. Θυμάμαι στην Κίνα να βλέπω τον Sebastian Vettel στους καθρέπτες και να σκέφτομαι ότι σε δύο γύρους θα με έχει προσπεράσει. Αλλά δεν το έκανε.
Η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά, αλλά θα ήταν λάθος να μπούμε τώρα σε κατάσταση ευφορίας. Ο Sebastien δεν χρειάζεται να ανησυχεί πολύ, προς το παρόν. Στις δοκιμές κατάταξης υστερούμε πολύ, σχεδόν κατά ένα δευτερόλεπτο, αλλά ελπίζω ότι μπορούμε να βελτιωθούμε».
Ο Γερμανός οδηγός για αρκετούς γύρους ήταν επικεφαλής στη Σαγκάη, ώσπου η ομάδα του έδωσε την εντολή να μειώσει το ρυθμό του και συνεπώς την κατανάλωση καυσίμου, ώστε να εξασφαλίσει πως θα τερματίσει. Η καρό σημαία τον βρήκε στην 5η θέση, αντί για το βάθρο.
Σχετικά με το θέμα της κατανάλωσης, ο Norbert Haug είπε: «Ο κινητήρας και το δικό μας σύστημα KERS επανειλημμένα χαρακτηρίζονται ως ορόσημα του σπορ. Εμείς δεν έχουμε ισχυριστεί κάτι τέτοιο, αλλά το έχουν πει πολλοί άλλοι – και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι αντίπαλοί μας κάνουν άκρως ανταγωνιστική δουλειά.
Η κατανάλωση λιγότερων καυσίμων γενικώς (σ.σ.: όπως συμβαίνει με τους κινητήρες της Renault) σημαίνει ότι έχεις και λιγότερη ισχύ. Σχετικά με τους άλλους, η κατανάλωσή μας είναι πολύ καλή. Σε απόλυτα νούμερα, για τον λόγο που προανέφερα, ίσως προτιμώ να μην έχουμε την μικρότερη κατανάλωση».
Πέραν της νέας ρύθμισης του μονοθεσίου, της απόλυτης ισχύος του κινητήρα και της εμπειρίας της Mercedes-Benz με το σύστημα KERS, την αισιοδοξία της ομάδας του Brackley αυξάνει και η οριστική επίλυση των προβλημάτων που αντιμετώπιζε με την κινούμενη πίσω πτέρυγα της W02.