Η κρίση και οι αλλαγές στην κοινωνική ζωή οδηγεί στο λουκέτο όλο και περισσότερα μικρά εμπορικά καταστήματα. Και μπορεί ο εμπορικός κόσμος να ζητάει βοήθεια από το κράτος αλλά είναι βέβαιο πως τα προβλήματα της χώρας δεν αφήνουν περιθώρια για ελπίδες ενίσχυσης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Τα μπακαλικάκια στην Ιαπωνία αντίθετα όχι μόνο δεν φοβούνται τα μεγάλα σουπερμάρκετ αλλά καταφέρνουν να πωλούν και φθηνότερα από αυτά!
Το μυστικό βρίσκεται στη στενή συνεργασία. Οι μικροί όχι μόνο έχουν κάνει ενώσεις για να αγοράζουν όλοι μαζί από τους προμηθευτές σε καλύτερες τιμές, αλλά διαθέτουν και κοινά προγράμματα loyalty.
Ο πελάτης διαθέτει μια κάρτα που του δίνει εκπτώσεις σε ό,τι αγοράζει συχνότερα όποιο μαγαζί της ένωσης και αν επισκεφθεί. Έτσι, ο μικρός έμπορος αποκτά παρουσία σε πολλαπλά σημεία, συγκεντρώνει πληροφορίες για τις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών του και τους δίνει τα κίνητρα να αγοράζουν συχνότερα αφού οι εκπτώσεις που κερδίζουν είναι ανάλογες του ύψους των αγορών τους.
Μπορούμε να κάνουμε κάτι αντίστοιχο και στην Ελλάδα; Είμαστε ικανοί να συνεργαστούμε αρμονικά και να ανταλλάσσουμε πληροφορίες για το καλό όλων μας;